دانلود و خرید کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت کیان محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت اثر کیان محمدی

کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت

نویسنده:کیان محمدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت

کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت نوشتۀ کیان محمدی است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت

مصرف انرژی، مقدار کل انرژی است که مصرف می‌شود که عموماً سالانه اندازه‌گیری می‌شود. این، شامل تمام انرژی‌هایی است که از هر منبع انرژی برای توسعه صنعت و تکنولوژی در هر کشور مصرف می‌شود. این مصرف، شامل انرژی حاصل از غذا انرژی مستقیم حاصل از سوختن زیست‌توده، به دلیل ضعف مستندات نمی‌شود.

مؤسساتی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا و آژانس محیط‌زیست اروپا، اطلاعات مربوط به انرژی را ثبت و به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌کنند. داده‌های بهبودیافته و فهمیدن مصرف انرژی در جهان، ممکن است روند و الگوهای سیستماتیک را نشان دهد که می‌تواند به چارچوب مسائل امروزی مربوط به انرژی کمک کرده و جنبش‌ها و کمپین‌ها را به حرکت به سمت راه‌حل‌های مفید تشویق کند .

صنایع نفتی از بزرگ‌ترین منابع تولید انرژی در جهان بشمار می‌روند. از طرف دیگر مصرف انرژی آنها نیز مقادیر قابل‌توجهی می‌باشد. بطوریکه در اغلب موارد عدم صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌تواند یک پالایشگاه را به یک بنگاه اقتصادی ضرر ده تبدیل کند. مدیریت انرژی یکی از مهم‌ترین نیازها جهت اعمال این صرفه‌جویی‌هاست. در این راستا برسی کامل مبادی تولید و مصرف انرژی و بهینه‌سازی آنها از مسائل بسیار مهم است. باتوجه‌به مصرف بالای کوره‌ها، مدیریت صحیح یک کوره سبب استفاده بهینه از آن شده و در نهایت مصرف سوخت کوره کاهش می‌یابد و به همان میزان هزینه کاهش خواهد یافت.

در پالایشگاه‌ها کوره‌های واحد تقطیر از جمله بزرگ‌ترین و پرمصرف‌ترین کوره‌های یک پالایشگاه است بطوریکه افزایش دمای پیش گرم‌کن حتی برای یک درجه سانتیگراد رقم قابل‌ملاحظه‌ای را در مصرف سوخت سبب خواهد گردید. همین‌طور در شرکت‌های بهره‌برداری، کارخانه‌های نمک‌زدایی از این قاعده مستثنی نیستند.

خواندن کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به موضوعات فنی و صنعتی می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب کوره های نفت خام در صنعت نفت

یکی دیگر از روش‌های مورداستفاده، روش سانتریفیوژی است. این روش تنها در مقیاس‌های پایین تولید نفت به کار می‌رود. این روش بسیار گران بوده، انرژی بسیار زیادی مصرف کرده و کنترل آن نیز بسیار مشکل است. در پالایشگاه‌های تصفیه نفت حدود ۰٫۱ از نفت تصفیه شده به‌عنوان سوخت مصرف می‌گردد و حدود ۰٫۳۴ درصد سوخت مصرفی برای تهیه بخار به کار برده می‌شود. پالایشگاه‌های نفت خام به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تولید فرآورده‌های انرژی‌زای کشور محسوب می‌شود که به‌جز در مواردی که نیاز به تعمیرات اساسی و توقفات غیرمترقبه باشد، به طور مداوم در حال عملیات پالایش نفت خام مشغول هستند. ازاین‌رو بررسی میزان مصرف انرژی و در نتیجه باتوجه‌به گرانی نفت خام و انرژی در بازارهای جهانی طی سال‌های اخیر، راهکارهای مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در پالایشگاه‌ها از اهمیت حیاتی بسزایی برخوردار است.

به‌منظور تعیین دقیق محل‌های اتلاف انرژی در پالایشگاه‌ها و انجام مطالعات جهت صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی یک ممیزی انرژی و تعیین دقیق مصرف انرژی و محل‌های اتلاف انرژی در پالایشگاه‌ها ضروری است.

نظرات کاربران

امیر روح اله زاده
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

سلام دستتون درد نکنه برای دانشجوها و مهندسین نفت پیشنهاد میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
۳۳,۵۰۰
۵۰%
تومان