دانلود و خرید کتاب معماری مدیریت دانش امیر رستگاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری مدیریت دانش اثر امیر رستگاری

کتاب معماری مدیریت دانش

معرفی کتاب معماری مدیریت دانش

کتاب معماری مدیریت دانش نوشته امیر رستگاری و ابوالقاسم شرایعی و محمدرضا وکیلی است. این کتاب را انتشارات گلسنج منتشر کرده است.

درباره کتاب معماری مدیریت دانش

در طول دهه‌های گذشته، مدیران ارشد سازمان‌ها با توجه به تغییرات سریع و به شدت متنوع شرایط پیرامونی خود، افزایش رقابت در بازار، توسعه فناوری‌ها و ...، به اهمیت و تاثیرگذاری سرمایه‌های دانشی پی برده‌اند. از همین رو، سازمان‌ها یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های خود را پیاده‌سازی سیستم مدیریت دانش مناسب و قوی به منظور دستیابی به اهداف قود تعیین نموده‌اند. در پیاده‌سازی سیستم مدیریت دانش، معیارهای مختلفی موثر هستند که یکی از آن‌ها طراحی یک الگوی معماری کارا و متناسب با ویژگی‌های سازمان می‌باشد. در همین راستا، آشنایی با الگوهای متنوع معماری مدیریت دانش می‌تواند به سازمان‌ها در این حوزه کمک شایانی بکند.

بر همین اساس، در این کتاب سعی بر آن است تا مجموعه‌ای از الگوهای معماری مدیریت دانش در زمینه‌هایی هم‌چون پروژه، خوشه صنعت و ... تشریح شود. هم‌چنین، با هدف راهنمایی سازمان‌ها در مورد رابط کاربری و زیرساخت‌های فناوری به عنوان دو بخش مهم معماری مدیریت دانش، نمونه‌هایی از رابط کاربری پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین و مجموعه‌ای از نرم افزارهای مرتبط با این حوزه، معرفی گردیده‌اند.

خواندن کتاب معماری مدیریت دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب معماری مدیریت دانش

با بررسی منابع منتشر شده در حوزه مدیریت دانش تا به امروز از لحاظ موضوعی، می‌توان اشاره نمود که دیگر محققین از اثبات اهمیت مدیریت دانش به سمت بهبود سیستم مدیریت دانش سازمان‌ها حرکت کرده‌اند. در واقع، این مسئله نشان می‌دهد که اهمیت مدیریت دانش برای سازمان‌ها به اثبات رسیده‌است.

دلیل این مسئله شرایط موجود در دنیای امروزی هم‌چون بازار رقابتی، تغییرات به شدت سریع و متنوع محیط پیرامون سازمان‌ها است که سبب شده تا مدیران از مدیریت سرمایه دانشی به عنوان یکی از ابزارهای مهم به منظور دستیابی به اهداف سخن بگویند. از همین رو، ایجاد یک سیستم مدیریت دانش مناسب و کارا به عنوان یکی از ماموریت‌های سازمان‌ها تعریف شده‌است.

حال، به منظور راه اندازی هر نوع سیستمی در داخل سازمان، می‌بایست چارچوب یا معماری مناسب آن طراحی گردد و سیستم مدیریت دانش نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر همین اساس، در فصل اول سعی بر آن است تا در مرحله اول، دانش، انواع آن، مدیریت دانش و سیستم مدیریت دانش تعریف گردیده تا در انتهای فصل، معماری دانش و روش مناسب پیشنهادی محققین به منظور طراحی و ارزیابی معماری معرفی شوند.

۱-۲- تعریف دانش

برای آن‌که بتوان موضوعات مختلف را در یک سازمان مدیریت نمود، ابتدا می‌بایست به درک مناسبی از موضوع و ویژگی‌های آن دست پیدا کرد. این مسئله در ارتباط با مدیریت دانش نیز صادق است. در همین زمینه، داونپورت و پروساک دانش را به عنوان مجموعه‌ای از تجربیات، ارزش‌ها، اطلاعات مفهومی، دیدگاه متخصص که یک چارچوب را برای ارزیابی و ترکیب تجربیات و اطلاعات جدید فراهم می‌کند، تعریف نموده‌اند.

۱-۲-۱- انواع دانش

دانش را می‌توان بر اساس حوزه‌های مختلف تقسیم نمود. به عنوان مثال، جنسن و مچلینگ دانش را بر اساس هزینه انتقال آن میان عوامل سازمان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌کنند. با وجود این تعریف، اگرستی در مقاله خود اشاره می‌نماید که در مدیریت دانش، اغلب دانش به دو دسته ضمنی و صریح طبقه‌بندی می‌شود. در همین راستا، دانش صریح به معنای دانش در فرمت نوشته، ویدئو، صوت و ... است که می‌توان به راحتی در کل سازمان استفاده نمود. هم‌چنین، دانش ضمنی در برگیرنده تجربیات و دیدگاه‌های شخصی افراد است که به راحتی دانش صریح نمی‌توان در کل سازمان از آن بهره برد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان