دانلود و خرید کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت رضا جوهری‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت اثر رضا جوهری‌فرد

کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت

کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت نوشتهٔ رضا جوهری‌فرد است و انتشارات دهکده سلامت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت

رضا جوهری‌فرد دربارهٔ نوشتن این کتاب چنین می‌گوید: «نزدیک به بیست سال پیش، در دوران دانشجویی خود، در کنار استاد و دوست عزیزم، جناب آقای دکتر فرزاد گلی، با رویکرد ذهن ـ بدن آشنا شدم و آن را گمشده ذهن خود یافتم. حاصل آن سال‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های متعدد و نگارش کتاب‌ها و مقالاتی مختلفی شد.

اما، ده سال بعد در سال ۱۳۸۷، با پیوند دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (به سرپرستی دکتر حمید افشار و دکتر فرزاد گلی) با دانشگاه فرایبورگ آلمان (به سرپرستی پرفسور مایکل ویرشینگ و کارل ادوارد شایت)، فصل جدیدی از مطالعات پزشکی ‌روان‌تنی در ایران آغاز، و سیستم‌اندیشی، ‌به‌عنوان یک رویکرد جامع‌نگر و پسامدرن در سلامت تن و روان مطرح شد.

من، ‌به‌عنوان عضو کوچکی از این خانواده، همواره در این جنبش نو در کنار اساتید بزرگوار، به کار آموزشی، پژوهشی و به‌ویژه درمانی خود مشغول بودم و تلاش کردم تا بخشی از این تلاش‌های علمی را به همکاران و دانشجویان خود انتقال دهم.»

کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت که نسخه ویراستاری و به‌روز شده از کتاب «مقدمه‌ای بر پزشکی روان‌تنی» است، حاصل همین آموخته‌ها و تجربه‌های نظری و بالینی است که تا حد امکان سعی شده به‌صورت خلاصه، مفید و کاربردی نوشته شود.

خواندن  کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر برای دانش‌پژوهان و متخصصین سلامت تن و روان مفید و خواندنی است.

بخشی از  کتاب پزشکی روان تنی، رویکردی سیستم اندیش به سلامت

‌«دیدگاه‌های جزءنگر و کاهش‌گرانه که سال‌ها در علوم مختلف از جمله زیست‌شناسی، پزشکی، حتی فیزیک نفوذ داشتند، با گسترش رویکردهای سیستمی و کل‌نگرانه، به‌تدریج اعتبار خود را از دست می‌دهند.

در دهه‌های اخیر، شاهد تلاش‌های مؤثری در حیطه‌های مختلف علمی (و به‌ویژه نظام سلامت)، در جهت جامعیت بخشیدن و نگاه سیستمی به دستاوردهای مهم اما پراکندۀ نظام دانایی مدرن هستیم که حاصل سال‌ها پژوهش‌ کمی و دقیق از مطالعات جزء‌نگر و القایی است. این انبوه اطلاعات جزء‌نگرانه، گاهی آن‌چنان ما را در هزار جزئیات سرگرم و سردرگم کرده که اشراف بر اهداف و مسیر اصلی را فراموش کرده‌ایم. به این علت، بسیاری از اندیشمندان اخیر، در پی ایجاد الگوهای نظری برای سامان بخشیدن به دانش ما از انسان و جهان هستند تا علوم را از انزوای شناخت‌شناسی خود خارج کنند. زیرا هر یک از حوزه‌های تخصصی علوم (مانند فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی و از این‌دست) چنان سرگرم مناسبات درونی خود هستند که گویی با کشف یک جزء، کل واقعیت را درمی یابند. پژوهش‌های فلسفی میشل سر دربارۀ رابطۀ علوم، قانون و مذهب، نظریات ادگار مورن در پیوند دادن فیزیک، زیست‌شناسی، اطلاعات و جامعه شناسی و همچنین، الگوی زیست ـ روان ـ اجتماعی جورج انگل در پزشکی، نمونه‌های وحدت‌بخش در ترسیم پیوستار انسان ـ فرهنگ ـ طبیعت و به‌عبارت دیگر، ذهن ـ بدن ـ جهان هستند. پزشکی امروز در این جریان جهانی در حال تحول است و به‌واسطۀ مطالعات بین‌رشته‌ای، در حال عبور از تنگناهای نظری و بالینی ماده‌باوری و دوگانه‌انگاری دکارتی است.

به این ترتیب، امروزه نظام‌های سلامت بر مبنای رویکردی سیستم‌اندیش، سلامت‌محور و انسان‌گرا بنا شده‌اند و این رویکرد سنگ بنای رشته‌هایی همچون پزشکی روان‌تنی، پزشکی ذهن ـ بدن، روان‌شناسی سلامت و روان‌شناسی سیستمی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان