دانلود و خرید کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص) جواد شادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص) اثر جواد شادی

کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص)

نویسنده:جواد شادی
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص)

کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص) نوشتۀ جواد شادی است. انتشارات مانیان این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب، دلیل تعدد ازدواج‌های پیامبر اسلام را توضیح می‌دهد.

درباره کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص)

چرا پیامبر اسلام، بیش از دوازده بار ازدواج کرد اما به مردان امت وی گفته شده است که تنها می‌توانند چهار بار ازدواج کنند؟ آیا پیوندهای زناشویی متعدد حضرت محمد (ص)، جنبۀ سیاسی-تبلیغی و دینی داشتند یا صرفاً به‌خاطر علاقه به زنان و نوعی هوس‌رانی به انجام رسیدند؟ چرا پیامبر اکرم (ص) از برخی اقوام و ادیان دیگر مانند قوم بنی‌اسرائیل زنانی را به‌عنوان همسر انتخاب کردند اما از برخی اقوام دیگر همچون اقوام مربوط به دین مسیحیت خیر؟

احتمالاً سوألات و مسائل مشابه، شبهۀ بسیاری از افراد هستند. حتی ممکن است کسانی، به‌عمد، پاسخ‌های انحرافی و نامناسبی به این‌گونه مسائل بدهند و وجهۀ رسول اکرم (ص) را خدشه‌دار کنند.

کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص) جهت پاسخ به این‌گونه پرسش‌ها نوشته شده است.

جواد شادی، در این کتاب، هر یک از ازدواج‌های پیامبر اسلام را، به همراه فلسفه و دلیل آن، به‌طور کامل و دقیق بررسی کرده است.

خواندن کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان تاریخ اسلام و مباحث خانه و خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه ازدواج های پیامبر (ص)

«فلسفۀ حکم ممنوعیّت ازدواج پیامبر(ص):

این محدودیّت، براى شخص پیامبر(ص)، نقصى محسوب نمى شود و حکمى است که فلسفۀ بسیار حساب شده اى دارد، زیرا؛ طبق شواهدى که از تواریخ استفاده مى شود، پیامبر اسلام(ص) از ناحیه افراد و قبائل مختلف تحت فشار بود که از آنها همسر بگیرد و هر یک از قبائل مسلمان، افتخار مى کردند که زنى از آنها به همسرى پیامبر(ص) درآید، حتى چنانکه گذشت، بعضى از زنان بدون هیچگونه مهریه ای حاضر بودند خود را به عنوان ((هبه)) در اختیار آن حضرت بگذارند و بى هیچ قید و شرط، با او ازدواج کنند.

البته پیوند زناشوئى با این قبائل و اقوام، تا حدّى براى پیامبر(ص) و اهداف اجتماعى و سیاسى او مشکل گشا بود. ولى طبیعى است که اگر از حد بگذرد، خود، مشکل آفرین مى شود. و هر قوم و قبیله اى چنین انتظارى را دارد. و اگر پیامبر(ص) بخواهد به انتظارات آنها پاسخ گوید و زنانى را، هرچند به صورت عقد و نه به صورت عروسى، در اختیار خود گیرد؛ دردسرهاى فراوانى ایجاد مى شود.»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

کتاب ۵۲۲ از کتابخانه همگانی (بینهایت)، کتب بهتری در رابطه با فلسفه تعدد زوجات پیامبر عظیم الشأن اسلام، صلی الله علیه و آله و سلم و پاسخ به شبهات آن، وجود دارند که پیشنهاد میکنم دوستان به آنها مراجعه نمایند. مولف محترم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان