دانلود و خرید کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب حمیدرضا قایدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب اثر حمیدرضا قایدی

کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب

کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب نوشته حمیدرضا قایدی است. این کتاب به فیلتراسیون، صافی تند و کند ماسه‌ای، پولساتور و اکسیلاتور می‌پردازد.

درباره کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب

برای زندگی سالم باید تلاش‌های سازمان‌ها دراین راستا باشد که تا حد امکان از خالص‌ترین منابع آب برای شرب استفاده شود، حتی اگر این امر به قیمت انتقال آب از مسیرهای طولانی و رساندن آن به مصرف کننده یا تصفیه اندک ویا بدون تصفیه تمام شود. همچنین برای حفظ کیفیت آب مراقبت از منابع آب بسیار ضروری است.اما با این وجود همه ی منابع طبیعی آب برای مطابقت با استانداردهای موجود جهت تامین آب آشامیدنی معمولا نیازمند تصفیه‌اند. این کتاب اطلاعات کاملی در زمینه تصفیه آب در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد.

خواندن کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه تصفیه آب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ همه چیز درباره تصفیه خانه آب

فرایندهایی که برای تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بستگی به کیفیت آب منبع استفاده شده دارد. بیشتر آب‌های زیرزمینی صاف‌وعاری از عوامل بیماری‌زا و همچنین فاقد مقادیر قابل توجهی از مواد هستند. این قبیل آبها را می‌توان با استفاده از حداقل مقدار کلر برای جلوگیری از آلودگی شبکه توزیع، در سیستم‌های آب آشامیدنی مورد استفاده قرار دارد. اما ممکن است بعضی از آب‌های زیرزمینی حاوی مقدار زیادی از جامدات محلول، گازها و یا مقادیر اضافی آهن، منگنز و یا حتی مواد آلی و میکروبی باشند که در این صورت به فرایندهای تصفیه پیچیده نیاز می‌باشد، سیستم‌های تصفیه معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد (برای مصرف شرب) عبارتند از:

۱- هوادهی

۲- سختی گیری

۳- فیلتراسیون

۴- گندزدایی

۵- ذخیره سازی

آب‌های سطحی غالبا دارای تنوع بیشتری از آلاینده‌ها نسبت به آب‌های زیر زمینی هستند و به همین دلیل فرایند‌های تصفیه ممکن است برای این قبیل آبها پیچیده‌تر باشند. بیشتر آب‌های سطحی دارای کدورتی بیش از مقدار تعیین شده توسط استانداردهای آب آشامیدنی می‌باشند. هر چند جریان‌های آبی که با سرعت زیاد در حرکتند ممکن است دارای مواد بزرگتر به حالت معلق باشند. اما بیشتر جامدات در اندازه کلوئیدی بوده و برای جداسازی آنها استفاده از فرایندهای تصفیه مورد نیاز است. سیستم‌های تصفیه که به طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

۱- آشغالگیر

۲- تصفیه شیمیایی مقدماتی

۳- ته نشینی مقدماتی

۴- هوادهی

۵- انعقاد و لخته سازی

۶- سختی گیری

۷- فیلتراسیون

۸- جذب سطحی

۹- فلوئورزنی-فلوئورزدایی

۱۰- تثبیت

۱۱- گندزدایی

آشغالگیر

با توجه به ورود ذرات مختلف در آب ورودی به تصفیه خانه‌ها، به ویژه ریزش برگ در فصول مختلف سال، در صورت ورود این ذرات به سیستم تصفیه خانه موجب آسیب دیدگی یا گرفتگی پمپ‌ها، شیرآلات، خطوط لوله و سایر متعلقات می‌گردد. لذا به منظور جلوگیری از ورود این گونه ذرات به واحدهای تصفیه خانه می‌بایست از سیستم آشغالگیری مناسب(Screening) استفاده گردد.

در حال حاضر آشغالگیرهای مورد استفاده در کانال‌های آب تصفیه خانه‌ها به‌صورت صفحه مشبک (Perforated plate) و یا صفحه میله‌ای(Bar Screen) ساخته شده و با زاویه نصب ۴۵ الی ۶۰ درجه در مسیرکانال انتقال آب یا فاضلاب قرار می‌گیرند. این آشغالگیرها اکثراً توسط بهره بردار به صورت دستی و با استفاده از چنگک تمیز می‌گردد. در برخی موارد نیز این آشغالگیرها از نوع مکانیکی و مجهز به قاب و چنگک جمع آوری آشغال می‌باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان