دانلود و خرید کتاب آشپری و تغذیه کودکان فاطمه تقدسی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشپری و تغذیه کودکان اثر فاطمه تقدسی‌نیا

کتاب آشپری و تغذیه کودکان

معرفی کتاب آشپری و تغذیه کودکان

کتاب آشپری و تغذیه کودکان نوشته فاطمه تقدسی‌نیا است. این کتاب راهنمای کامل و جامع مادران برای تغذیه کودکان است و آن را انتشارات نوید حکمت منتشر کرده است.

درباره کتاب آشپری و تغذیه کودکان

تغذیه کودک به دلیل اهمیت رژیم غذایی در رشد و سلامتی کودکان، از موارد مهم برای خانواده‌ها است. عادات غذایی هم‌زمان با رشد کودکان تغییر می‌کند. کودک طی سال‌ها، فعال‌تر می‌شود، شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند و یاد می‌گیرد تنهایی غذا بخورد. پس تغذیه مناسب می‌تواند انرژی لازم برای بازی، حرکت و یادگیری او را تأمین کند. دوران کودکی دوران بسیار مهم و حساس در زندگی انسان محسوب می‌شود، رشد و تکامل مطلوب و تأمین سلامت انسان در سایر دوره‌های زندگی مربوط به تغذیه در دوران کودکی است زیرا در این دوره تأخیر رشد، بیماری‌های شایع کودکی و کمبود ریزمغذی‌ها در تغذیه کودکان می‌تواند آثار پایدار و غیرقابل جبرانی در سال‌های بعد بر جای بگذارد. این کتاب به والدین کمک می‌کند تا تمام جزئیات درباره تغذیه کودکان را بدانند و بتوانند سلامت فرزندشان را تأمین کنند. 

خواندن کتاب آشپری و تغذیه کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشپری و تغذیه کودکان

کودک ۶ ماه به بالا یا هنوز دندان ندارد یا اگر داشته باشد نمی‌تواند مانند آدم‌بزرگ‌ها غذا را خوب بجود. به همین دلیل شما باید غذای فرزندتان را آن‌قدر ریز و نرم کنید که نیازی به جویدن نداشته باشد. به همین منظور یک وسیله برقی می‌خواهید که مواد غذایی را خوب خرد یا پوره‌ای کند. این وسایل بسیار متنوعند و می‌توانید با نیم ساعت صرف وقت یک نوع خوبش را برای خودتان پیدا کنید. اگر هم از قبل وسایلی مانند مخلوط کن، غذا ساز یا گوشت‌کوب برقی را دارید دیگر لازم نیست هزینه زیادی بپردازید.

بهداشت مواد غذایی و آشپزخانه

آشپزخانه را تمیز نگه دارید، قطرات چکیده از غذا را بلافاصله پاک کنید، وسایلی را که کف فروشگاه یا خیابان یا خودرو گذاشته‌اید روی کابینت یا میز یا هر جایی که با غذا در تماس است، قرار ندهید.

قبل و بعد از آشپزی میز یا سطح کابینتی را که بر آن آشپزی می‌کنید با آب و صابون بشویید.

تمامی ظروف مورد استفاده‌تان را در صورت امکان در ماشین ظرف‌شویی بشویید.

تخته گوشت و سبزی را در ماشین ظرفشویی با دمای بالا بشویید.

برای خرد کردن میوه، سبزی و گوشت از تخته‌های مجزا استفاده کنید.

برای تهیه غذای سالم، مواد اولیه بهداشتی و تازه تهیه کنید.

به میزان کافی مواد اولیه تهیه کنید تا در یخچال کیفیت غذایی خود را از دست ندهند.

قبل از شروع به آشپزی دست‌ها و زیر ناخن‌های‌تان را با صابون بشویید.

هر غذایی که بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق مانده را باید دور بریزید.

انتخاب مواد اولیه

سعی کنید مواد غذایی را روزانه تهیه کنید تا کاملا تازه باشند اما اگر ماده غذایی تازه در دست ندارید مجبورید از اندوخته‌های فریزر کمک بگیرید. شاید از خودتان بپرسید برای شروع باید به فرزندم چه بدهم؟ پاسخ ساده است: غذاهای جامد فرزندتان را می‌توانید با سیب، زردآلو، آلو، انبه، هلو، گلابی، طالبی و آلو شروع کنید. سبزیجات هم انتخاب مناسبی هستند. از گروه سبزی و صیفی‌ها می‌توانید سراغ این‌ها بروید: مارچوبه، آووکادو، هویج، نخود، سیب‌زمینی، فلفل شیرین و کدو.

یادتان باشد که کودک عاشق مزه‌های جدید است، پس سعی کنید با ترکیب این خوراکی‌ها با هم به طور خلاقانه هر هفته مزه جدیدی را به او معرفی کنید. (برای این منظور سراغ روغن، نمک، فلفل و سایر ادویه‌ها نروید) در ضمن غذاهای آماده و کنسرو شده مقدار زیادی نگهدارنده دارند، این خوراکی‌ها را به فرزندتان ندهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان