دانلود و خرید کتاب سازمان گمرک در یک نگاه فاطمه ابراهیمی‌حیدرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازمان گمرک در یک نگاه اثر فاطمه ابراهیمی‌حیدرلو

کتاب سازمان گمرک در یک نگاه

معرفی کتاب سازمان گمرک در یک نگاه

کتاب الکترونیکی سازمان گمرک در یک نگاه نوشته فاطمه ابراهیمی‌حیدرلو است. این کتاب کاربردی را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب نتیجه سال‌ها تجربیاتش را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. 

درباره کتاب سازمان گمرک در یک نگاه

گمرک از قدیم‌الایام وجود داشته و هر کشوری در همان گام‌های نخستین که برداشته و اندک مراوده‌ای که با کشورهای دیگر پیدا کرده، گمرک به وجود آورده است. گمرک نهادی ضروری برای حکومت‌داری مطلوب، تأمین رفاه و حفاظت از جامعه است. این سازمان جابه‌جایی کالا، انسان و نقل و انتقالات را در مناطق مرزی و بین کشورهای مختلف مدیریت می‌کند. دولت‌ها برای به اجرا درآوردن مناسب برنامه‌ها و سیاست‌های مالی و اقتصادی و اجتماعی خود، نیازمند سازمان گمرکی کارآمد و مؤثر هستند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار مسئولیت خطیر اجرای سیاست‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی در قلمرو گمرکی است. تحولات اقتصادی و سیاسی جهان در سال‌های گذشته، ضرورت اتخاذ روش‌هایی نوین، ساده و هماهنگ و پذیرش اموری علاوه بر تکالیف گذشته توسط این سازمان را ایجاب نموده است. از طرفی باتوجه‌به وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات گمرک ایران که بنا بر قانون امور گمرکی تفویض گردیده، همچنین نظارت بر حسن اجرای مقررات صادرات و واردات، شناخت سازمان گمرک و حوزه عمل آن، ارتباط این سازمان با سازمان‌های هم‌جوار داخلی، سازمان‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های گمرکی و آشنایی با نظام تعیین ارزش گمرکی کالاها برای دانشجویان رشته امور گمرکی، کارگزاران گمرکی و حتی کارکنان گمرک از اهمیت خاصی برخوردار است، شرکت چاپ و نشر بازرگانی به‌منظور تبیین بیشتر وظایف و تکالیف جدید گمرک باتوجه‌به نقش حساسی که گمرک در تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه تجارت دارد، اقدام به انتشار این کتاب نموده است

از میان وظایف متعدد گمرک می‌توان به سه وظیفه عمده اقتصادی، درآمدی و حمایت از جامعه اشاره کرد. جابه‌جایی سالیانه میلیون‌ها تن کالا و تردد تعداد کثیری مسافر از مرزها در سطح جهان که باید در خروج و ورود مورد کنترل‌های گمرکی قرار گیرند و سرعت در انجام امور که لازمه شرایط کنونی است، روش‌های سنتی کنترلی را ناکارآمد نموده است. بدیهی است که یک گمرک کارا باید دو الزام متباین دقت و سرعت را مدنظر قرار داده و وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهد. همچنین فعالیت‌های گمرک تحت‌تأثیر سازمان‌های هم‌جوار داخلی و نیز سازمان‌های مرتبط بین‌المللی قرار دارد. از جمله سازمان‌های بین‌المللی، سازمان جهانی گمرک است که ایران، از سال ۱۳۳۷ به عضویت آن درآمده و مأموریت آن کمک به اعضا در راستای کار آیی و کارآمدی است. همچنین ابزارها و وسایل با ارزشی برای انجام بهینه امور، تهیه و تدوین کرده که از جمله آنها می‌توان به کنوانسیون‌های بین‌المللی گمرکی، استانداردهای امنیتی - تسهیلاتی در زنجیره عرضه تجارت بین‌الملل، مدیریت خطر، حسابرسی پس از ترخیص اشاره کرد که گمرک جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را پذیرفته و در حال اجرای آن‌ها است.

از مهم‌ترین وظایف گمرک اخذ حقوق از کالاهای وارداتی است اما این تنها بخشی از وظایف گمرک است و نویسنده در این کتاب قصد دارد تمام ابعاد فعالیت‌های گمرک را بررسی کند. این کتاب نتیجه سال‌ها فعالیت و پژوهش نویسنده است و اطلاعات جامعی درباره گمرک در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

خواندن کتاب سازمان گمرک در یک نگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه بازرگانی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۶۷,۶۰۰
۶۰,۸۴۰
۱۰%
تومان