دانلود و خرید کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ پروانه عروج‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ اثر پروانه عروج‌نیا

کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ

معرفی کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ

کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ نوشتهٔ پروانه عروج‌نیا در انتشارات همشهری چاپ شده است. این کتاب مروری بر زندگی و آثار محمد بن جریر طبری، مورخ، مفسر و فیلسوف ایرانی، مؤلف کتاب تاریخ طبری و مشهور به پدر علم و تاریخ و تفسیر است.

درباره کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ

این کتاب به زندگی و آثار محمد بن جریر طبری می‌پردازد. وی در عین تاریخ‌نگار بودن مفسری پرتوان نیز بود. مهم‌ترین اثر او تاریخ طبری است که مرجع عمده تاریخ جهان و ایران تا اول سده چهارم هجری است.

مجموعهٔ ۵۰‌جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه‌فقط از جنبهٔ شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

درباره محمد بن جریر طبری

ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری در سال ۲۲۴ هجری قمری برابر با ۲۱۸ هجری خورشیدی در آمل چشم به جهان گشود. وی از سنین پیش از نوجوانی در زادگاهش طبرستان به فراگرفتن فنون و دانش از جمله مبحث علم و عرفان مشغول گردید. پس از فراگرفتن مقدمات علوم در ۱۲ سالگی آمل را ترک گفت و به ری روآورد. طبری پس از مدتی بین‌النهرین را ترک کرد و برای آشنایی با اصحاب ری عازم مصر شد. طبری طی سفرهای بسیار خود بیش‌تر سفرنامه‌هایی را که حاوی تاریخ و جغرافیای پیش از زمان خود بود، مطالعه کرد. هم‌چنین، طی آن سفرها با سیره نویسان گوناگونی در جهان دیدار کرد و اطلاعات زیادی از آن‌ها به دست آورد. او آثار زیادی نگاشته است که تاریخ طبری مهم‌ترین آن‌هاست. طبری در ۲۸ شوال ۳۱۰ هجری قمری مصادف با ۳۰۱ شمسی در شهر بغداد درگذشت.

کتاب پدر علم تفسیر و تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ و کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۵۰%
تومان