دانلود و خرید کتاب طالع بینی ژنتیکی مایکل اسنایدر ترجمه عاطفه بامری نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طالع بینی ژنتیکی

کتاب طالع بینی ژنتیکی؛ ژنومیکس و پزشکی فرد محور، آنچه همه باید بدانند نوشتهٔ مایکل اسنایدر و ترجمهٔ عاطفه بامری نژاد، سیده فاطمه سادات مدنی، فاطمه بامری نژاد، فاطمه بهرامی دونچالی و تسنیم ادیبی سده است.

به احتمال زیاد شما هم تا به حال شنیده‌اید یا گفته‌اید که چرا در بعضی خانواده‌ها، ژن جوانی یا پیری، ژن چاقی یا لاغری، ژن قد بلندی یا کوتاه قدی، ژن رنگ پوست روشن یا تیره، ژن سرآمدی در ثروت و علم یا فقر و بی‌سوادی، ژن سلامتی یا بیماری، ژن شادی یا افسردگی، ژن اعتیاد یا هر نوع ژن خاص دیگری وجود دارد؟! آیا این موضوعات واقعا می توانند مرتبط با ژنوم یا در اصطلاح عامه، ژنتیکی و ارثی باشند؟ و مهمتر اینکه آیا راه حلی برای فائق آمدن بر بدشانسی های ژنتیکی وجود خواهد داشت؟

آگاهی از این موضوع در پزشکی فرد محور برای شما روشن‌تر می‌شود.

کتاب ژنومیکس و پزشکی فردمحور نوشته مایکل اسنایدر است و انتشارات هرمان این کتاب را روانه بازار کرده است. این اثر، درباره ژنومیکس و پزشکی فردمحور است و آنچه همه باید بدانند را در خود جای‌داده است. نویسنده کتاب حاضر، رئیس دپارتمان پزشکی فردمحور دانشکده پزشکی استنفورد است. پیمان ادیبی سده رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ویراستاری علمی کتاب طالع‌بینی ژنتیکی را انجام داده است.

درباره کتاب طالع بینی ژنتیکی

کتاب طالع بینی ژنتیکی درباره شاخه‌ای مدرن در پزشکی به نام «پزشکی فردمحور» است. مایکل اسنایدر، در این کتاب، افزون بر شرح چیستی این موضوع به کاربرد بی‌نظیر آن در جهت پیشگیری، تعیین پیش‌آگهی و حل مسائل پیچیده در مدیریت بیماری‌ها نیز می‌پردازد.

دنیایی را تصور کنید که در آن می‌توانید سن، سبک زندگی و اطلاعات ژنتیکی (ژنوم) خود را وارد یک برنامه کنید و توصیه‌های شخصی برای حفظ سلامتی خود مانند اطلاعاتی درباره غذاهایی که باید بخورید یا از آن اجتناب کنید و رفتارهایی که باید اصلاح کنید را به دست آورید. علاوه بر این، زمانی را تصور کنید که وقتی بیمار هستید، پزشک برای تعیین برنامه درمانی خود، از همان اطلاعات استفاده می‌کند. چنین جهانی مربوط به ۵۰ سال آینده نیست، بلکه از بسیاری جهات اکنون به آن نزدیک شده‌ایم. این کتاب مطالب اساسی و ضروری پزشکی شخصی (که بعضاً از آن به‌عنوان پزشکی دقیق یا مبتنی بر فرد یاد می‌شود) را روشن خواهد کرد، اینکه پزشکی شخصی چیست، در زمانی که سالم هستید و یا زمانی که بیمار هستید چه تأثیری در زندگی شما خواهد گذاشت و اینکه پزشکی شخصی چگونه بر اساس DNA و سایر اطلاعات شما به کار گرفته خواهد شد.

این کتاب، در نخستین فصل به مفهوم و چیستی پزشکی فردمحور پرداخته است؛ فصل دوم درباره اصول ژنوم است که در آن چیستی DNA و ژنوم بررسی شده است؛ فصل سوم را باید مقدمه‌ای بر ژنتیک سرطان دانست که در آن سرطان تعریف و چگونگی به‌وجودآمدنِ آن تشریح می‌شود. فصل چهارم کتاب نیز درباره ارتباط میان ژنوم و درمان سرطان است.

پروفسور مایکل اسنایدر در فصل‌های بعدی کتاب، به ترتیب، به موضوعاتی چون حلّ بیماری‌هایی موسوم به بیماری‌های معماگونه، بیماری‌های ژنتیکی پیچیده، فارماکوژنومیک، ژنومیکس برای افراد سالم، تست‌های پیش از تولد، اثر محیط بر ژنوم و اپی‌ژنیک، اُمیکس و میکروبیوم شخصی پرداخته است.

کتاب حاضر با فصل ۲۲ با عنوان «آینده پزشکی فردمحور» به پایان می‌رسد.

خواندن کتاب طالع بینی ژنتیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان پزشکی و اعضای سیستم بهداشت و درمان و نیز همه علاقه‌مندان به حوزه پزشکی پیشنهاد می‌کنیم. عموم جامعه ما نیز می‌توانند از مطالب این کتاب در جهت درک هرچه بیشتر و بهتر تفاوت‌های شخص محور در حیطه سلامتی و بیماری‌ها بهره‌مند شوند.

بخشی از کتاب طالع بینی ژنتیکی

«آیا روزی خواهیم توانست طول عمرمان را کنترل کنیم؟ "این امکان وجود دارد که با یادگیری اطلاعات بیشتری در مورد فرایندهای پیری، بتوانیم ‌آن را کنترل کنیم و بعلاوه تنظیم طول عمر جسمی و روحی را نیز امکان‌پذیر می‌سازد. ‌ مطمئناً سبک زندگی مانند ورزش و جلوگیری از استعمال سیگار و پرخوری نیز مؤثر خواهند بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که استفاده از داروهای مؤثر بر مسیرهای متابولیک کلیدی مانند mTOR و AMPK، قابل‌قبول نیستند. دست‌کاری میکروبیوم از طریق رژیم غـذایی و پروبیوتیک‌ها ممکن است روزی به‌عنوان مهارگرهای مؤثری برای پیری معرفی شوند. در حال حاضر آزمایشات بالینی درمورد متفورمین که فعال کننده AMPK است برای مهار پیری، در حال انجام است."

در بخش دیگری از کتاب در مورد اُمیکس آمده است که "یکی از قسمت‌های بسیار مهم اُمیکس، متابولومیکس است که مجموعه‌ای از تمام متابولیت‌هاست که توسط بدن ما و مواد غذایی یا منابع دیگری (به‌عنوان‌مثال میکروبیوم) ساخته شده است. اگرچه متابولومیکس به طور واضحی تقریباً برای همه بیماری‌ها بسیار مهم است؛ اما دارای حداقل مطالعات انجام شده است زیرا هنوز هیچ فناوری ای برای ثبت کلیت پیچیدگی‌های آن در قالب یک روش واحد، ابداع نشده است."»

فرزند کعبه، امام علی (ع)
علیرضا رجالی تهرانی
فهرست نسخه های خطی فارسی کتابخانه مرکزی دانشگاه پنجاب لاهور (پاکستان)؛ جلد اول
عارف نوشاهی
رهبری در بازاریابی شبکه ای
مری کریستنسن
آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Systat
حسین پورسلطانی زرندی
تاثیر آموزش بر بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان کار
حسن شجاعی نیا
بررسی صحت و سقم اعتقاد عیاشی به تحریف قرآن با تحلیل روایات تحریف نما
فردین احمدی
دانشنامه‌ی شعر مهدوی؛ جلد بیست و چهارم
عبدالله شرعی
دنیای دیروز، رویای امروز
مهران سلگی
معنویت بی سامان
صدیقه رمضانی
سرکوب ماورا
یوجین سابوتسکی
تخیل سیاسی در زیست جهانی
محمدعلی فتح‌الهی
ساحل بی قرار
مرضیه نیکویی
نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان
دلنیا فرجی
تحفة الازهار و زلال الانهار؛ جلد دوم
ضامن‌بن شدقم حسينی مدنی
ماشین های دوخت صنعتی راسته دوز
الهه معتمدپور
قصه های ماندگار
نسرین امینی
رومن به روایت پولانسکی
رومن پولانسکی
گوسفند شکمو
نرگس پایانی
تاُملات فلسفی
صالح حسن زاده

نظرات کاربران

مهدیس حسینی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

با عرض سلام ودرود! ضمن تبریک به مترجمین ونویسندگان ِفرهیخته ی این کتاب،خواندن آن را توصیه خواهم کرد‌. شایان ذکر است،سهولت درمطالعه ی متون ومحتوای علمی ومفید آن قابل توجه وتامل است‌.👌🏻🌱 کتابی که صعوبت ژنتیک را با لطافت به سهولت شیرینی ،برای

- بیشتر
Raja
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

جالب بود. پیشنهاد میشه.

Afsaneh93
۱۴۰۱/۰۳/۱۶

اسم کتاب جالب بود برام با موضوعش هماهنگ بود محتوای بعضی فصلهاش تخصصیه اما بعضی فصل هاش هم اونقدر تخصصی نیستن و مفیدن

DR__MARY
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

Great♾

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان