دانلود و خرید کتاب حزب جمهوری اسلامی محمد حسینی بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حزب جمهوری اسلامی اثر محمد حسینی بهشتی

کتاب حزب جمهوری اسلامی

معرفی کتاب حزب جمهوری اسلامی

کتاب حزب جمهوری اسلامی نوشتهٔ محمد حسینی بهشتی است. انتشارات روزنه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، گفتارها، گفتگوها و نوشتارهایی از دکتر بهشتی را دربردارد. این کتاب را بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در سال ۱۳۹۰ برای انتشار ارائه کرده است.

درباره کتاب حزب جمهوری اسلامی

کتاب حزب جمهوری اسلامی، ۳ بخش دارد و همان‌طور که از عنوانش پیداست، دربارهٔ حزبی ایرانی موسوم به «جمهوری اسلامی» است.

در بخش نخست که گفتارهای دکتر بهشتی را دربردارد، موضوعاتی همچون روابط داخلی حزب جمهورى اسلامی، عملکرد و موضع این حزب، نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی و پیش‌برد آن و... مطرح شده است. گوینده در این بخش، توصیه‌های اخلاقی به افراد حزبِ یادشده نیز می‌کند.

بخش دوم کتاب حاضر که گفتگوهای آیت‌الله بهشتی با دیگران را دربردارد، ابتدا پاسخ وی به اتهامات وارده به حزب جمهوری اسلامی را آورده است و سپس درمورد کارنامهٔ یک‌سالهٔ این حزب مطالبی را عنوان کرده است و... .

بخش سوم این کتاب نیز که نوشتارهای شهید بهشتی را در خود دارد، بخش‌هایی تحت‌عنوان «پیوست‌ها»، «اساس‌نامه» و «آیین‌نامه‌ها» را شامل می‌شود.

حزب جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ و در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ اعلام موجودیت کرد.

این حزب را از مهم‌ترین تشکل‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی ایران دانسته‌اند که اکثریت مجلس اول و دوم و همچنین دولت‌های اول تا سوم را در دست داشت.

حزب یادشده، بر اثر اختلاف‌های داخلی، در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۶۶ منحل شد.

بنیان‌گذاران این حزب افرادی بودند همچون سیدمحمد بهشتی، سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدعلی خامنه‌ای و محمد جواد باهنر.

با مطالعهٔ این کتاب، دیدگاه انسان‌گرایانهٔ دکتر بهشتی در ترسیم هدف‌ها، تعیین ضوابط و تنظیم ارتباطات درونی و بیرونی حزب جمهوری اسلامی را شاهد خواهید بود.

خواندن کتاب حزب جمهوری اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران نظریه‌های سیاسی و اجتماعی با درون‌مایه‌های اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید محمد بهشتی

سید محمد حسینی بهشتی در ۲ آبان ۱۳۰۷ در اصفهان به دنیا آمد. وی سیاست‌مدار، فقیه، دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب‌رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

گاهی از آیت‌اللّه بهشتی به‌عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شود؛ او از جمله افراد نزدیک به امام خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته است.

برخی از آثار مکتوب دکتر بهشتی عبارت‌اند از:

آموزش مواضع، از حزب چه می‌دانیم، اقتصاد اسلامی، اهمیت شیوهٔ تعاون، بانکداری و قوانین مالی اسلام، باید و نبایدها، رسالت دانشگاه و دانشجو، حق و باطل از دیدگاه قرآن، روش برداشت از قرآن، سرود یکتاپرستی، سلسله درس‌های اسلامی - مسئلهٔ مالکیت، سلسله درس‌های اسلامی - شناخت و حزب جمهوری اسلامی.

سید محمد بهشتی در ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب حزب جمهوری اسلامی

«حزب جمهوری اسلامی بر این اساس به‌وجود آمد که همهٔ مواضع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما و همهٔ مواضع عاطفی و رفتاری ما باید برمبنای عشق به خدا تنظیم گردد. این اصولی‌ترین موضع این حزب است و خدا در معرفت حاکم در حزب، مجموعهٔ طبیعت نیست. بسیاری هستند که ادعای حاکمیت خدا می‌کنند، ولی وقتی سخت آن‌ها را بشکافید، می‌بینید آن را به مجموعهٔ این طبیعتِ هماهنگِ یگانه اطلاق می‌کنند. می‌گویند به این هستی یکپارچهٔ هماهنگِ موزون بنگر! این است آن‌چه در جهان بوده است و هست و خواهد بود. از نظر آن‌ها خدا طبیعتِ سراسریِ هستیِ در بُعد زمان و مکان با وحدت و هماهنگی است. اعتقاد به توحید آن‌ها توحیدِ طبیعت و وحدتِ طبیعت است.»

نظرات کاربران

minerva
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

انصافا کتابای شهید بهشتی عالیه و می‌ارزه برای مطالعه‌شون هزینه کنی و از مابقی مخارجت بزنی ولی خواهشا قیمت رو بیارید پایین :( ۱۱۰هزار تومن برای یه نسخهء pdf؟

کاربر ۴۲۶۹۲۳۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۹

خیلی خیلی قیمت بالاست

Moon48
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

عالی و پر مغز

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان