دانلود و خرید کتاب شگردهای طنز پردازی اسد رجب نواز بیجارپس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شگردهای طنز پردازی اثر اسد رجب نواز بیجارپس

کتاب شگردهای طنز پردازی

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شگردهای طنز پردازی

کتاب شگردهای طنز پردازی نوشتهٔ اسد رجب نواز بیجارپس است. انتشارات میراث ماندگار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به وجوه گوناگون طنزآفرینی و نگارش به‌شیوهٔ طنز پرداخته است.

درباره کتاب شگردهای طنز پردازی

کتاب شگردهای طنز پردازی کوشیده است تا با اشاره به هر یک از ابزارها و وسایل طنزآفرینی، شیوه‌ها و شگردهای خلق و آفرینش به سبک طنز را برای خوانندهٔ کتاب شرح دهد.

نویسنده توضیحاتی درمورد اغراق و کوچک‌کردن، استدلال‌های احمقانه، سفرهای خیالی و طنز، گونه‌های تشبیه، استعاره‌ها، ضرب‌المثل‌ها، ابهامات، تیپ‌سازی، زبان عامیانه و... ارائه کرده و بخشی از نظریه‌های مرتبط را هم آورده است.

کتاب حاضر، طنز را یکی از بخش‌های مهمّ ادبیات و فرهنگ هر ملت و قومی تعریف کرده است. این گونهٔ ادبی، یکی از شیوه‌های بیانی است که از دیرباز در زبان فارسی به‌صورت هجو، هزل، فکاهی و... رواج داشته است. اکنون با گسترش دانش و ارتباط با نقاط دیگر جهان، شیوه‌های دیگری از طنز نیز به‌وجود آمده است.

خواندن کتاب شگردهای طنز پردازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ طنزآفرینی و نوشتن قطعات و داستان‌های طنز پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب شگردهای طنز پردازی

«همسر قاضی که در کنار پنجره ی اطاقش شاهد این صحنه ی مضحک و تصدیق بلاتصوّر از طرف شوهرش بود به محض آنکه شاکی از دارالقضا خارج شد به درون رفت و مشت محکمی بر فرق شوهرش کوبید و گفت:«ای نفهم احمق، این چه نوع قضاوت است که می کنی؟ در کدام یک از محاکم و محاضر قضایی دنیا سابقه دارد که قاضی روی اظهارات مدّعی و مدّعی علیه، رای مشابه دهد؟ آیا هیچ می دانی که آن زن شاکیه همسر این شاکی بوده است؟» قاضی کتک خورده نیشخندی زد و در جواب همسر خشمگین گفت:«حق باتست! تو هم درست می گویی !»

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۸۶۷۷۰
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

صفحات کتاب به هم ریخته و نامنظم است و کتاب قابل استفاده نیست. لطفا اصلاح کنید.

کتابخوار
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

کتاب نقیضه سرایی اخوان ثالث هم می تواند سرمشق برای تاریخچه طنزپردازی از گونه نقیضه ای باشد. این کتاب اخوان را تجدید چاپ کنید لطفا.

...
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

لطفاطاقچه بی نهایت قرارش بدین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان