دانلود و خرید کتاب قانون سیاست است دانکن کندی ترجمه حبیب الله فاضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قانون سیاست است

کتاب قانون سیاست است نوشتهٔ دانکن کندی، بودوین باکرت، میرو سیرار، مارتین لاگلین و مارتین جرابک و ترجمهٔ حبیب‌اله فاضلی است و انتشارات نگارستان اندیشه آن را منتشر کرده است که مجموعه‌ای از مقالات در حوزۀ حقوق و علوم سیاسی است.

دربارهٔ کتاب قانون سیاست است 

پرسش ابتدایی در کتاب این است که چه نسبتی میان سیاست و قانون وجود دارد. هر یک از نویسندگان مقالات، از اساتید برجستهٔ سیاست و حقوق دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هستند و در تلاشند تا پاسخ این پرسش را با مثال‌های متعدد و مختلف تحلیل کنند. ایدهٔ غالب در کتاب این است که سرشت قانون و حقوق تابعی از گفتمان‌ها و اتفاقات سیاسی است. در این کتاب سه مرحلهٔ جهانی‌سازی حقوق و رویکرد قانون‌محور از سال ۱۸۵۰ تا ۲۰۰۰ و همچنین نسبت میان حقوق و سیاست و امر سیاسی و امر حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

خواندن کتاب قانون سیاست است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به رشته‌های حقوق، علوم سیاسی و علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قانون سیاست است

«آگاهی حقوق مدرن دستاورد مشترک نظریه پردازان حقوقی و تحلیلگران سیاسی دو جناح چپ و راست است. در واقع در هر دوره‌ای فلسفهٔ حقوق مسلطی به معنای متعارفش وجود نداشت بلکه مکاتب متنوعی در کنار هم ادامه حیات داده‌اند. حقوق طبیعی و اثبات گرایی در نهاد گفتمان فکری هر دوره‌ای وجود داشت و با گذشت زمان انواع رویکردهای عملی نیز در زیر گفتمان فکری گسترده و متکثر هر دوره به راحتی جای می‌گرفتند. در هر دوره‌ای آنچه که جهانی شده مجموعهٔ معینی از اصول و قوانین حقوقی نبود بلکه زمینه‌ای فراهم شد که حقوقدانان و قانونگذاران بتوانند تعداد نامحدودی قوانین و مقررات متنوع را برای مدیریت و ادارهٔ وضعیت‌ها استخراج کنند. به عبارت دیگر حتی آنگاه که قانونگذاران و مدیران منکر قانونگذاری خاص بودند و صرفا مدعی بهره‌گیری از قوانین یک حوزه در حوزهٔ دیگر بودند اما در عمل تنوع نامحدودی را رقم می زدند.

پارادایم فکری هر دوره ای دارای نظام واژگانی، مفاهیم ، برنامه های سازمانی، شیوه های انجام استدلال و برهان‌های ویژه خاص خود است. این رویه در همهٔ حوزه‌ها جاری بود، علمای حقوق آنگاه که برای مخاطبان عمومی غیر متخصص می نوشتند تا آثار کوتاه تخصصی، آراء قضایی، رساله‌ها و آثار نظری رویکرد حقوقی قالب آن دوره دیده می‌شد. حقوقدانان هر دوره ای با  بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری آن دوره نظام فکری پیشین را نقد کرده و مفهوم‌سازی جدیدی انجام می‌دادند و همهٔ حوزه‌های حقوق به طور اساسی مورد بازنگری و اصلاح قرار می گرفت. 

پس از انقلاب فرانسه و تسخیر اروپای غربی توسط ناپلئون، استقلال آمریکای لاتین از اسپانیا و پس از اواسط قرن نوزدهم در روسیه اشکال مختلف کار نیمه‌آزاد از قبیل بردگی بی‌مواجب و کار برده‌خریداری‌شده برچیده شد. برده‌داری در بسیاری از کشورهای آمریکایی طی قرن نوزده شکوفا شد و این مسأله تا ۱۸۶۳ در آمریکا، تا ۱۸۷۱ در برزیل و در نهایت تا ۱۸۸۶ در کوبا باقی ماند و پس از آن ناپدید شد. در این مرحله، آنچه که از خانواده حقوقی باقی مانده بود همان «خانواده» بود. برخلاف کشورهای حوزه آتلانتیک شمالی که ایدئولوژی جمهوری و مزارع کوچک در آن شکل گرفت، در نیمکره جنوبی که به صورت معمول حاشیه سرمایه داری تصور می شود مناسبات به گونه ای دیگر بود و مزارع کوچک (بورژوازی) قوام نیافت. در این کشورها کشتار وامراض اروپایی از بین رفت ، بیشتر قبایل شکارچی و عشایر که به جوامع قبیله ای و دولت های کوچک تبدیل شده بودند به مستعمره تبدیل شدند. همزمان، امپراتوری های پیشا سرمایه داری فرو پاشیدند و به واحدهای جدید دولت- ملت یا مستعمره تبدیل شدند.»

کیمیاگری باطنی
مسعود ریاعی
زندگینامه استیون هاوکینگ از آغاز تا پایان
گروه نویسندگان زندگی نامه مشاهیر علم
پاییز و خانه ای با شیروانی نارنجی
امیرعلی مهاجری
نقش زبان و زبان شناسی در جنگ های آینده
سیدحمزه موسوی
مرزبان ایمان و یقین
محمدتقی انصاریان خوانساری
امنیت در سرورها، سرویس ها و شبکه های لینوکس
سیدحسین رجاء
آموزه های تربیتی داستان حضرت موسی و خضر (ع) در قرآن کریم
مژگان میرزایی
زبرالحدید ۱۳ (عارف حسین الحسینی)
گروه مترجمان الهدی
هنر اکستنشن مو
صادق سهرابی نژاد
حمایت از آموزش در شرایط ناامنی و درگیری های مسلحانه
کریستین هاوسلر
اختلاس
احمد رمضانی
درمان فراتشخیص متمرکز بر هیجان
لادیسلاو تیمولاک
فرهنگ لغات، اصطلاحات و متون حقوق محیط زیست دریایی
شهرناز فلسفی
زیست فناوری میکروبی
فرهنگ مراقبی
انگار یکی داشت ما رو تعریف می کرد
محمدعلی حاج محمدی
در ستایش چرب زبانی
ویلیس گات رگیر
ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک
سیدسرمد زحمتکشان
اسید سولفوریک
آملی نوتومب
مردی که همه چیز را می دید
دبورا لوی
هنر رزم
سون تزوو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان