دانلود و خرید کتاب نه مرد نه جانور کارول جی. آدامز ترجمه بهارک قهرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نه مرد نه جانور اثر کارول جی. آدامز

کتاب نه مرد نه جانور

انتشارات:نشر سیتا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نه مرد نه جانور

کتاب نه مرد نه جانور نوشتهٔ کارول جی. آدامز و ترجمهٔ بهارک قهرمان است. نشر سیتا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نه مرد نه جانور

کتاب نه مرد نه جانور خوانندگان را با موضوعاتی مانند گیاه‌خواری، حیوانات، فمنیسم و... آشنا می‌کند. ناشر، این اثر را یک تحلیل انتقادی گسترده از فرهنگ کاپیتالیست، امپریالیست و مصرف‌گرای آمریکا خوانده است. این کتاب ستم‌های درهم‌تنیدهٔ ناشی از این جامعه را تشریح کرده است. ستم‌هایی که نه‌تنها گریبان انسان‌های فرودست را گرفته که تمام طبیعت و موجودات طبیعت را استثمار کرده است. فرهنگی که کتاب آن را نقد می‌کند همان فرهنگی است که انسان‌ها را بر اساس الگوی "انسان سفید اروپایی - آمریکایی" ارزش‌گذاری می‌کند و زنان را به چشم ابزار نگاه می‌کند. فرهنگی که هم از انسان و هم منابع طبیعی بهره‌کشی می‌کند. نویسنده در این کتاب باتکیه‌بر مسائلی که ذکر شد، به انتقاد از بهره‌کشی و استثمار حیوانات در دامپروری‌های فشردهٔ صنعتی، آزمایشگاه‌ها، و صنایع خوراک و پوشاک می‌پردازد.

کتاب نه مرد نه جانور در ۹ فصل نوشته شده است. فهرست مطالب کتاب عبارت است از: «پیشگفتاری بر سری افشاگری‌های بلومزبری»، «آزمودن چشم خودبین»، «خوردن حیوانات»، «چشم خودبین/آزمایش روی حیوانات»، «در باب جانوریت و سیاست‌های اتحاد»، «ما یک درس هستیم: متحول ساختن نظریۀ فمینیستی»، «اکو فمینیسم و خوردن حیوانات»، «سوداگری فمینیست‌ها با حیوانات»، «تأملی بر شامپانزه‌ای که استریپ‌تیز می‌کند: در باب لزوم یکپارچه‌سازی فمینیسم، دفاع از حیوانات و محیط‌زیست‌گرایی»، «از فلاکت تا رحمت»، «به خانه آوردن صلح: دیدگاه فلسفی فمینیستی در باب سوءاستفاده از زنان، کودکان و حیوانات خانگی»، «تغذیه با رحمت: خشونت‌های سازمانی اخلاقیات فمینیست، و گیاهخواری»، «خداشناسی جانوری: وقتی معرفت‌شناسی هستی‌شناسی را خلق می‌کند»، «پس درآمد»، «یادداشت‌ها»

خواندن کتاب نه مرد نه جانور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم اجتماعی، علاقه مندان به موضوع گیاه‌خواری و مطالعات فمینیستی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارول جی. آدامز

کرول جی. آدامز، پژوهشگر، نویسنده، فمینیست - وگن و کنشگر حقوق حیوانات در سال ۱۹۵۱ در نیویورک به دنیا آمد. والدین آدامز به‌خاطر فعالیت‌هایشان الهام‌بخش او بودند. مادرش فمینیست و کنشگر حقوق مدنی بود و پدرش یکی از وکلای ناظر در نخستین دعاوی مربوط به آلودگی دریاچهٔ اِری. او در رشتۀ زبان انگلیسی و تاریخ تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه روچستر فارغ‌التحصیل شد. او همچنین در ۱۹۷۶ از مدرسهٔ الهیات ییل مدرک دکترا گرفت. از مهم‌ترین آثارش می‌توان به «سیاست جنسی گوشت: نظریه انتقادی فمینیسم گیاهخواری» و «پورنوگرافی گوشت» اشاره کرد. 

بخشی از کتاب نه مرد نه جانور

«زنان به جایی رسیدند که نهایت ترس‌های مرد برای خود و برای آزادی‌اش را نمایان سازند. از آنجا که انسانیت مخالف حیوانیت تعریف می‌شود، زنان چنان تهدیدی برای این خودانگاره به حساب آمدند که آنان را اعضای گونه‌های انسانی در نظر می‌گرفتند. ناتوانی آشکار زن در رهایی از ماهیت «حیوانی» فیزیولوژیک‌اش او را به چالشی همیشه حاضر برای مفهومی از انسان که از حیوانیت فراتر می‌رود بدل می‌کند. در این رابطه، طعنهٔ سوفوکل، «سکوت موقرانه گوهر یک زن است»، که ارسطو آن را به شکلی تایید کننده نقل‌قول کرد، و اشارهٔ توسیدید در خطابهٔ خاکسپاری پریکلیس، بزرگ‌ترین شکوه زن این است «که بین مردان کمتر در مورد او حرفی رد و بدل شود»، هر یک رنگ و لعابی جالب می‌گیرد. چون زبان بسته بودن از یک سو و نامرئی بودن یا غیبت در گفتمان انسانی از سوی دیگر خصوصیات نه اشخاص بلکه حیوانات است»

نظرات کاربران

سپیده
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

این کتاب کسانی که نگاه فمینیستی و باور به حقوق زنان دارند را به چالش می کشد و با علم، تاریخ و ادبیات بیان می کند که تمام کسانی که مخالف ستم و ظلم به دیگری، خشونت خانگی هستند، باید

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۹۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰
۵۰%
تومان