دانلود و خرید کتاب ناپلئون که بود؟ جیم گیگلیوتی ترجمه لیلا شکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناپلئون که بود؟ اثر جیم گیگلیوتی

کتاب ناپلئون که بود؟

معرفی کتاب ناپلئون که بود؟

کتاب ناپلئون که بود؟ نوشتهٔ جیم گیگلیوتی و ترجمهٔ لیلا شکوهی و ویراستهٔ افسانه سادات هاشمی حفظ آباد است و انتشارات شانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ناپلئون که بود؟

اوایل سال ۱۷۸۴ برف سنگینی حیاط مدرسه نظامی پسرانه در براین فرانسه را پوشاند. برف به‌قدری زیاد بود که دانش‌آموزان نتوانستند تمرینات همیشگی خودشان را بعد از کلاس انجام دهند. اما ناپلئون بناپارت ۱۴ساله ایده‌ای داشت: برف‌بازی. به‌هرحال این یک مدرسهٔ نظامی بود و ناپلئون به یک برف‌بازی معمولی فکر نکرده بود؛ بلکه او می‌خواست که پسرها از آنچه در کلاس آموخته بودند استفاده کنند. آن‌ها قلعه‌هایی ساختند و سنگرهایی کندند.

ناپلئون بُناپارت یا ناپلئون یکم ۱۵ اوت ۱۷۶۹ به دنیا آمد و ۵ مه ۱۸۲۱ از دنیا رفت. او به‌عنوان نخستین امپراتور فرانسه در فاصلهٔ سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ اروپا ایفا کرد.

ناپلئون در جزیرهٔ کرس متولد شد و به عنوان افسر توپخانه تعلیم دید. در وقایع بعد از انقلاب کبیر فرانسه به‌تدریج رشد کرد و در جنگ‌های مختلف فرماندهی نیروهای فرانسوی را برعهده داشت. در سال ۱۷۹۹، ناپلئون طی کودتای ۱۸ برومر خود را به عنوان کنسول اول منصوب کرد و عملاً قدرتمندترین فرد فرانسه شد تا آنکه پنج سال بعد به مقام امپراتوری فرانسه رسید. او در نخستین دههٔ سده ۱۹ میلادی ارتش فرانسه را علیه اکثر قدرت‌های اروپایی هدایت کرد و پس از رشته‌ای از پیروزی‌ها موقعیت فرانسه را به عنوان یکی از قدرت‌های غالب قاره اروپا تثبیت کرد. در این دوره حوزهٔ نفوذ فرانسه از طریق اتحادهای متعدد با سایر کشورها و انتصاب دوستان و اعضای خانواده ناپلئون به رهبری دیگر کشورهای تصرف‌شده توسط فرانسه، گسترش یافت.

روش‌های او باعث پیروزی‌های بسیاری برای ارتش فرانسه در برابر ارتش‌هایی شد که حتی در بعضی موارد از لحاظ تعداد بر ارتش فرانسه برتری داشتند. به همین دلیل وی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی برترِ تاریخ شناخته شده‌ است.

کتاب ناپلئون که بود؟ به شما توضیح می‌دهد که ناپلئون که بود و چه کارهایی انجام داد.

خواندن کتاب ناپلئون که بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانان مناسب است و به شما دربارهٔ ناپلئون اطلاعات درخوری می‌دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان