دانلود و خرید کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی وحید عباسعلی خمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی اثر وحید عباسعلی خمه

کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی

کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی نوشتهٔ وحید عباسعلی خمه است. نشر عطران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی

کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی به ما می‌گوید که یکی از اصلی‌ترین اهداف حسابداری صنعتی تفکیک درآمد و هزینه و محاسبات سود و زیان ناشی از آن‌ها است. حسابداری صنعتی در جهت کاهش هزینه‌ها به‌تحلیل عناصر تشکیل‌دهندهٔ یک محصول می‌پردازد و اطلاعات دقیقی از هزینه‌های هر مرحله از تولید یک محصول به‌طور مشخص تعیین می‌کند. بدین‌ترتیب درصورتی‌که کالایی هنوز در خط تولید قرار نگرفته باشد، آنالیز تحلیلی خط تولید، مقایسهٔ روند فعالیت و همهٔ محاسبات حسابداری آن در قسمت‌های مختلف قابل محاسبه است. درنهایت امکان گزارش‌گیری سود و زیان را به تفکیک هر محصول فراهم می‌سازد که بر استراتژی تولید، نحوهٔ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سازمان تأثیرگذار است.

حسابداری در ذات خود علم و مهارتی برای نظم‌و‌ترتیب‌دادن به اعداد، ارقام و داده‌هایی است که در ورای خود مبیّن یک وجه نقد یا ارزش فیزیکی هستند. به‌عبارت دیگر، ما به این دلیل از حسابداری استفاده می‌کنیم تا بدانیم چقدر دارایی یا سرمایه به اشکال گوناگون داریم، در یک دورهٔ مشخص چقدر سود یا ضرر کرده‌ایم، به چه افرادی به چه میزان بدهکار بوده و یا از چه اشخاصی به چه نحوی طلبکاریم و ده‌ها کاربرد دیگری که در صورت فقدان اطلاعات مربوط به هر یک، ممکن است متحمل پرداختی‌های سنگینی به شیوه‌های گوناگون شویم.

خواندن کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رشتهٔ حسابداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب نگرشی بر مبانی و اصول پایه ای حسابداری با رویکرد صنعتی

«حسابداری با تمدن بشر همزاد است و به اندازه آن قدمت دارد. تاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد و همواره همراه با سایر دانش‌ها و در پاسخ به نیازهای فزاینده بشری رشد و تکامل یافته و به صورت ابزاری کارآمد در خدمت پیشرفت و توسعه اقتصادی-اجتماعی جوامع مختلف قرار گرفته و به زبان تجارت تبدیل گردیده است.

حسابداری، هر روزه نقشی اساسی تر در تمامی بخش‌های اقتصادی یافته و به ویژه با ظهور کامپیوترها و گسترش استفاده از آن‌ها در شرکت‌ها و موسسات مختلف، بر اهمیت و نقش واقعی آن افزوده می‌گردد. افراد و موسسات گوناگون نظیر بیمارستان‌ها، مدارس، موسسات دینی وخیریه دوایر دولتی از یک سو و شرکت‌ها و واحدهای مختلف تولیدی تجاری از سوی دیگرباید اطلاعات لازم در مورد درآمدها و مخارج خود را بر اساس اصول حسابداری تهیه کنند. سیصد سال پیش از این یک تاجر انگلیسی گفته بود:"همانطور که یک دریانورد بدون آگاهی از فن کشتی رانی قادر نیست آب¬ها را درنوردد و به سراسر جهان سفر کند، برای یک تاجر نیز امکان ندارد که بدون دانستن حسابداری، در تجارت و بازرگانی توفیق یابد."این گفته به راستی امروز در مورد حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی) مصداق دارد.»

***

«حسابداری داستانی طولانی دارد. ثبت حساب‌ها به تمدن‌هایی نظیر چین و یونان و مصر باز می‌گردد. در آن زمان بود که از حسابداری برای نگهداری حساب‌ها و مدارک مربوط به مخارج و دستمزد و مصالح لازم جهت ساخت بناهایی نظیر اهرام ثلاثه استفاده می‌شد. نیاز به حسابداری از زمان رواج تجارت، شدت گرفت. انتشار کتاب ریاضیات"لوکا پاچیولی"(1494-lucopacioli) کشیش ایتالیائی اهل ونیز که موجب گسترش فن دفتر داری دوطرفه یا (سیستم دوبل) در سراسر اروپا گردید. با تولد انقلاب صنعتی در انگلستان، نیاز روز افزون به حسابداری افزایش چشمگیری یافت. وی در این کتاب که چند فصلش اختصاص به حسابداری داشت توانست مهارت تجزیه و تحلیل گری خود را در جهت توصیف سیستم حسابداری دو طرفه به کار برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۸۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۴۰۰
تومان