دانلود و خرید کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی جیسون فرید ترجمه سیدمحمد اعظمی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی اثر جیسون فرید

کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی

معرفی کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی

کتاب الکترونیکی «لازم نیست دیوانه وار کار کنی» نوشتهٔ جیسون فرید و دیوید هاینمر هانسن با ترجمهٔ سیدمحمد اعظمی نژاد و عزیز میردار و ویراستاری عادل طالبی و محسن ارژندی در انتشارات برآیند چاپ شده است.

درباره کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی

این روزها اصطلاحی رایج شده است که برای نشان‌دادن میزان علاقه به کار بیان می‌شود. برخی افراد مدام می‌گویند: «من دیوانه‌وار عاشــق کارکردن هستم!» آن‌ها به این وضعیت افتخار می‌کنند و بارها ادعا می‌کنند وقت ســر خاراندن ندارند. اگر در هفته حدود چهل ساعت کار می‌کنید و همچنان زمان کم می‌آورید، باید در انتخاب کارها یا شیوۀ انجام‌دادن آن‌ها تجدیدنظر کنید. کتاب «لازم نیست دیوانه‌وار کار کنی» راهنمایی است برای ایجاد تغییر.

کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی شامل مجموعه مباحث علمی و کاربردی بسیار ارزشمندی است که به مدیران و کارشناسان ســازمان‌ها کمک می‌کند تا ضمن شناســایی ابعاد اتلاف منابع، نسبت به شناسایی مؤلفه‌های مدیریت برنامه‌ها نیز آگاه شوند و بتوانند از آن‌ها به بهترین شکل در امور کاری‌شان بهره ببرند. یکی از مشــکلات رایج مدیران ســازمان‌ها، فقدان برنامه‌ای یکپارچه و منســجم برای انجام وظایف و مســئولیت‌های سپرده‌شــده است. صرف‌نظر از جایگاهی که در ســازمان دارید، می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشــید؛ انتخاب‌هایی که کار شما را بهبود بخشد و آرامشتان را بیشتر کند.

کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب لازم نیست دیوانه وار کار کنی

«دیوانگی در کار تاکنون چند بار شنیده‌اید که کســی بگوید» دیوانۀ کار اســت؟ «شــاید حتی خودتان هم آن را گفته‌اید. برای بسیاری از افراد بیان عبارت» دیوانۀ کار بودن «عادی شده است. اما چرا دیوانگی؟ ِ کاری با همۀ حواس‌پرتی‌های فیزیکی و مجازی درحقیقت دو دلیل اصلی وجود دارد: ۱) روز به لحظات کاری کوچک و زودگذر خرد می‌شود. ۲) وسواس بیمارگونه برای رشد به هر قیمتی، انتظارات بالا و غیرواقعی ایجاد می‌کند که باعث تولید استرس در افراد می‌شود.

جای تعجب نیســت که افــراد طولانی‌تر کار کنند، زودتر بیاینــد و دیرتر بروند، همچنین آخر هفته‌ها و هر زمان اضافه‌ای را به کارکردن اختصاص دهند. افراد دیگر نمی‌توانند کارشــان را در محل کار خود تمام کنند و این باعث می‌شود تا بخشی از کار آنها در زندگی شخصی‌شان سرریز شود. درست مثل باقی‌ماندۀ غذایی که از رستوران به خانه می‌بریم.

 و بدتر از همه، در این روزها، کار در ســاعات طولانی، مشــغلۀ بیــش از حد و کمبود خواب ِ پایدار نشانۀ افتخار نیست، بلکه شدید برای بسیاری از افراد نشانۀ افتخار شده است. خستگی حماقت است.

این موضوع فقط درمورد سازمان‌ها مطرح نیست، بلکه افراد، پیمانکاران و آن‌هایی که مشاغل تک‌نفره دارند نیز به همین روش به خود آسیب می‌زنند. کاری کاهش ممکن اســت فکر کنید با اختصاص زمان و امکانات و فناوری‌های جدید، فشار می‌یابد، اما این‌طور نیست، بلکه بیشتر هم می‌شود! مسئله این است که حجم کاری بیشتر، به طور ناگهانی ایجاد نمی‌شود. مشکل اینجاست که ً تخصیص‌یافته‌ای را برای انجام کار پیدا کرد. افراد بیشــتر به‌ندرت می‌توان زمان بی‌وقفه و کاملاً کار می‌کنند، اما کمتر نتیجه می‌گیرند. تا زمانی که مســئولیت زمــان زیادی را که برای کارهای بی‌اهمیت هدر می‌رود نپذیرید، این منطقی نیست.

از شــصت، هفتاد یا هشــتاد ســاعتی که انتظار می‌رود افراد در طی یک هفته برای کارشان ً ِ چند ساعت صرف خود کار می‌شود؟ چند ساعت در جلسات کاری دور ریخته صرف کنند، واقعاً می‌شود یا به دلیل حواس‌پرتی از بین می‌رود یا با کسب‌وکار ناکارآمد خراب می‌شود؟ درواقع، بخش عمده‌ای از آن!

 جواب این‌گونه سؤالات، ســاعات کاری بیشتر نیســت، بلکه اتلاف کمتر زمان است؛ اتلاف کمتر، حواس‌پرتی‌های خیلی کمتر، اضطراب همیشگی کمتر و درنتیجه پیشگیری از استرس و نه تولید بیشتر.

 استرس از سازمان به کارمندان، از یک کارمند به کارمند دیگر و سپس از کارمندان به مشتری منتقل می‌شود. اســترس هرگز در یک نقطه از کار متوقف نمی‌شود، بلکه در زندگی شخصی جریان می‌یابد و به روابط شما با دوستان، خانواده و فرزندانتان نیز سرایت می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان