دانلود و خرید کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی حسین اسحاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی اثر حسین اسحاقی

کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی

نویسنده:حسین اسحاقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی

کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی نوشته حسین اسحاقی است. این کتاب را انتشارات خادم‌الرضا (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی

اگر دقت کرده باشید، در سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری اسامی سال‌ها را با محوریت اقتصادی تعیین می‌کنند مانند اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و جهاد اقتصادی. قطعاً این نام‌گذاری‌ها و استمرار وجه اقتصادی آن، اتفاقی نیست و اندیشه‌ای پشت آن نهفته است. هرچند حکومت وجوه مختلفی از اقتصاد و سیاست و هنر و اجتماع و روابط بین‌الملل را در بر دارد، اما تردیدی نیست جامعه‌ای که کاستی‌های اقتصادی دارد، فقط از منظر اقتصادی عقب نخواهد ماند بلکه در سایر حوزه‌های به‌هم‌پیوسته‌اش نیز مواجه با کاستی خواهد شد و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. به‌عنوان‌مثال، اگر از آمریکای امروز، اقتصادش را بگیریم، نه پنتاگونی برایش باقی خواهد ماند تا در جهان قدرت‌نمایی کند، نه ناسایی خواهد داشت تا علم برترش را به رخ بکشد و نه حتی هالیوودی که سیطره فرهنگی ایالات متحده را در دنیا پیگیری کند.

فقرزدایی، پروسه‌ای است که نتیجه آن، ایمان زایی، عدالت‌گستری، رفاه عمومی، زدودن بسیاری از تخلفات و جرم‌ها و عداوت‌ها و مانند آن است و البته این مهم نیز با شعار و بخشنامه و دستورالعمل‌های بی‌پشتوانه میسر نمی‌شود. فقرزدایی، جز با توسعه متوازن و عدالت‌محور اقتصاد، میسر نمی‌شود. حکومت‌ها، اگر نخواهند یا نتوانند توسعه اقتصادی مناسب با جامعه خود تدارک ببینند، یا دچار شکاف طبقاتی خواهند شد و یا در عادلانه‌ترین شکل ممکن، فقر را به‌تساوی بین مردمانشان تقسیم خواهند نمود؛ بنابراین ما، ناگزیر از توسعه اقتصادی هستیم، بااین‌حال ازآنجاکه در عرصه اقتصاد، سال‌ها از قافله کشورهای پیشروی اقتصادی بازمانده‌ایم، رسیدن به حد مطلوب، با عملکردهای معمول اقتصادی میسر نیست بلکه اگر دیگران در مسیر توسعه اقتصادی، "می‌روند " ما باید بدویم" و چاره‌ای هم جز این نداریم. این دویدن، همان "جهاد اقتصادی" است.

خواندن کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های درمورد کلیات اسلام و همچنین موضوع اقتصاد می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره سید حسین اسحاقی

سید حسین اسحاقی در سال ۱۳۴۱ در آستانه‌اشرفیه متولد شده است. او دانش‌آموخته حوزه علمیه و تحصیل‌کرده دانشگاه در مقطع دکتری در رشته کلام اسلامی است.

بخشی از کتاب نقشه راه در جهاد اقتصادی

حق مالکیت خصوصی

انسان‌ها فطرتاً مایل‌اند که مالک دسترنج خود باشند اسلام نیز بر این کشش صحه گذاشته و جهت‌گیری آن را اصلاح‌کرده است. اساساً سلب مالکیت خصوصی، افزون بر رکود انگیزه مادی، مانع پرورش و رشد انگیزه‌های معنوی و ارزش‌های والای انسانی و اجتماعی و همچنین انجام انفاق، احسان، ایثار و سایر وظایف مالی انسان نیز می شود. اسلام اصل را بر آزادی و اختیار افراد قرار داده و حتی هیچ حد و مرزی را برای مقدار و میزان ثروت معین نکرده است. به همین جهت افراد هر مقدار که از مسیر حلال به دست آورند، کسی حق تعرض به آنها را نخواهد داشت تا جایی که عنوان کنزه و اضرار به‌غیر، بر آن صادق نباشد. این مسئله در فقه اسلامی میان مسلمانان به‌قدری معروف و مشهور است که می‌توان گفت از بدیهیات اولیه اقتصاد اسلامی است.

در پذیرش دامنه مالکیت خصوصی، اسلام پایه اصلی مالکیت را کار قرار داده و آن را وسیله اصلی تولید ثروت به‌حساب می‌آورد. از این رویه می‌توان نتایج زیر را دریافت کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۸۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان