دانلود و خرید کتاب از خوب به عالی جیمز کالینز ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از خوب به عالی اثر جیمز کالینز

کتاب از خوب به عالی

معرفی کتاب از خوب به عالی

خلاصه‌کتاب از خوب به عالی نوشتهٔ جیمز کالینز و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب چگونگی پیشرفت و سقوط شرکت‌ها را به خوانندگان توضیح می‌دهد.

درباره خلاصه‌کتاب از خوب به عالی

چرا برخی شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر نه! آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که ما فقط برای رسیدن به سطح خوب تلاش می‌کنیم و با رسیدن به این سطح، قانع شده و دست از تلاش برمی‌داریم؟ جیم کالینز در کتاب از خوب به عالی معتقد است که «خوب» دشمنِ «عالی» است. از این رو در پی آن است تا به مخاطبان خود آموزش دهد که چگونه به سطح عالی برسند.

جیم کالینز سخنران و مشاور کسب‌وکار است که در دانشکدهٔ بازرگانی دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند. او همچنین جزو نویسندگان مجلات معتبری مانند فورچون، بیزنس ویکلی و هاروارد بیزینس ریویو است.

کالینز در کتاب از خوب به عالی می‌گوید همیشه و همه‌جا صحبت از شرکت‌ها و آدم‌های موفق است. اکثر آن‌ها از همان ابتدای کار، به خاطر بهره‌مندی از شرایط محیطی و امتیازات ویژه با ویژگی‌های عالی‌بودن آشنا شده‌اند؛ اما بسیاری از افراد و شرکت‌ها در ابتدای کار این شرایط را نداشته‌اند و با تلاش فراوان به سطح خوب رسیده‌اند.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که این افراد و شرکت‌ها (که به سطح خوب رسیده‌اند)، چگونه می‌توانند به سطح عالی برسند و وضعیت خود را در آنجا تثبیت کنند؟

رسیدن به پاسخ این سؤال سبب شکل‌گیری یک تیم تحقیقاتی ۲۱نفره شد که به مدت ۵ سال فرایند تحقیقاتی خود را دنبال کردند تا دریابند چگونه شرکت‌ها از سطح خوب به عالی می‌رسند. نتایج این تحقیق نشان داد که تقریباً هر شرکت و سازمانی می‌تواند سطح و عملکرد خود را به شکلی اساسی ارتقا دهد. چنانچه هر شرکتی بتواند نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق را به ‌کار بندد، می‌تواند به سطح عالی برسد.

در این خلاصهٔ کتاب به سؤالات زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. مفهوم خارپشتی چیست و چه کمکی به شما می‌کند؟

۲. چگونه می‌توانید به یک رهبر سطح پنجم تبدیل شوید؟

۳. از یک افسر جنگی چه درسی برای دستیابی به موفقیت می‌توان گرفت؟

خواندن خلاصه‌کتاب از خوب به عالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این خلاصه‌کتاب را به کسانی که می‌خواهند از حال خوب به عالی برسند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب از خوب به عالی

«تصور کنید که روباه مکاری قصد شکار خارپشتی را دارد. او هر روز به تاکتیک‌ها و روش‌های جدیدی فکر می‌کند تا بتواند خارپشت را شکار کند، اما عکس‌العمل خارپشت در برابر حمله‌های روباه همیشه یکسان است. هر بار که روباه به او حمله می‌کند، خارپشت خود را جمع کرده و به یک توپ خاردار و غیرقابل نفوذ تبدیل می‌شود. بنابراین خارپشت با استفاده از یک استراتژی ساده، همواره جان سالم به در می‌برد.

این شرکت‌ها با پرسیدن سه سؤال کلیدی توانسته‌اند مفهوم خارپشتی مختص خود را پیدا کنند:

۱. در چه زمینه‌ای می‌توانیم بهترین در جهان باشیم؟

۲. عمیقاً شیفته و مشتاق چه چیزی هستیم؟

۳. شاخص اقتصادیِ مهمی که باید روی آن تمرکز کنیم، چیست؟

مطالعات ما نشان می‌دهد پاسخ دادن به این سؤالات و رسیدن به مفهوم خارپشتی برای هر شرکتی که مسیر «خوب به عالی» را طی کرده و یا در این مسیر قرار دارد، حدوداً ۴ سال زمان می‌برد؛ ۴ سالِ پر فراز و نشیب و پر از بحث و مذاکره.

اگر پاسخ به این سه سؤال را در سه دایرهٔ منقطع جای دهیم، محدوده مشترک هر سه دایره مفهوم خارپشتی خواهد بود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

حجم

۴۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان