دانلود و خرید کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ) محمدحسین محمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ) اثر محمدحسین محمدزاده

کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ)

معرفی کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ)

کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ) نوشته و پژوهش محمدحسین محمدزاده است و مؤسسهٔ روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول از مجموعهٔ داستان جهان است.

درباره کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ)

مجموعهٔ شش‌جلدی داستان جهان شامل شش داستان پشت سر هم و مرتبط با هم است که هرکدام به تنهایی و مستقل از هم نیز قابل استفاده هستند.

داستان جهان در دو دوره مجزا بیان می‌شود.

دورهٔ اول:

«دورهٔ پیدایش» که شامل سه داستان است:

داستان اول؛ پیدایش جهان (بیگ بنگ)

داستان دوم؛ پیدایش حیات

داستان سوم؛ پیدایش انسان

دورهٔ دوم:

«دورهٔ گسترش» که به گسترش نفوذ انسان خردمند در جهان می‌پردازد و شامل سه داستان است:

داستان چهارم؛ اسطوره

داستان پنجم؛ تمدن‌های اولیه

داستان ششم؛ اندیشه

در این داستان‌ها نهایت تلاش (در حد توان) در بیان ساده و بی‌تکلف مطالب صورت گرفته است.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات علمی نظریات مطرح شده، در پایان هر فصل از داستان‌ها، یادداشت‌هایی خارج از متن اصلی و بعضاً تخصصی‌تر تهیه شده است که عدم مطالعهٔ آنها در دریافت اصل داستان خللی ایجاد نمی‌کند اما مطالعهٔ آنان خالی از فایده نیز نیست.

اگر بزرگ‌ترین راز جهان را انفجار بزرگ یا بیگ بنگ بدانیم، مسلماً دومین راز بزرگ جهان «پیدایش حیات» بر روی کره زمین است که در داستان دوم تحت عنوان «پیدایش حیات» به آن پرداخته شده است.

پس از این کشف بزرگ (بیگ‌بنگ) ویلیام لین کریگ، فیلسوف آمریکایی چنین گفت:

«باتوجه به اینکه نظریه بیگ‌بنگ آغاز جهان در ۱۳ میلیارد سال پیش را اثبات کرده است، وجود خالق و طراحی هوشمندانهٔ هستی نیز با قطع و یقین اثبات شده است.»

خواندن کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ بیگ بنگ بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیدایش جهان (بیگ بنگ)

«داستان ما بر خلاف سایر داستان‌ها که با یکی بود یکی نبود شروع می‌شوند با یک انفجار بزرگ آغاز می‌شود که بعدها نام آن‌را بیگ‌بنگ یا مهبانگ گذاشته‌اند. احتمالاً همهٔ ما امروز شنیده‌ایم که جهان در ۱۳.۸ میلیارد سال پیش در اثر یک انفجار بزرگ آغاز شده است. شاید همهٔ ما در اولین مواجههٔ با این موضوع سوالات زیادی مثل موارد ذیل به ذهنمان خطور کرده باشد:

- قبل از انفجار چه بوده است؟

- آیا انفجارهای دیگری نیز صورت پذیرفته است؟

- بشر چگونه توانسته است این موضوع را کشف کند؟

- چطور انسان توانسته است به زمان‌هایی که نه تنها خودش وجود نداشته بلکه کره زمین، ماه، خورشید و حتی سایر کهکشان‌ها هم وجود نداشته‌اند دسترسی پیدا کند؟

- چطور می‌توان به تحقیقات علمی انسان که ساکن یکی از میلیاردها میلیارد سیاره گیتی است، در مورد تمام کهکشان‌ها و مبداء پیدایش آنها اعتماد کرد؟

این عدد ۱۳.۸ میلیارد از کجا و چگونه به دست آمده است؟ و چرا اعداد کمتر و بیشتری را نمی‌توان پذیرفت؟ و آیا بیگ‌بنگ امروز از مسلّمات علم است؟ و بسیاری سوالات دیگر که برای بعضی از آنها هنوز علم پاسخی که مورد قبول همگان باشد پیدا نکرده است. قصد ما هم در اینجا بررسی یا پاسخ به سوالات فوق نیست بلکه فقط به کلیاتی در مورد بیگ‌بنگ و چگونگی رسیدن بشر به این موضوع می‌پردازیم. پس از این مقدمه به این سؤال پاسخ می‌دهیم که اصلا «بیگ بنگ» چه می‌گوید؟ در بخش بعد به حوزه‌ای که «بیگ بنگ» به‌آن تعلّق دارد و تاریخچهٔ مختصرآن می‌پردازیم و مراحلی را که کاروان علم تا رسیدن به بیگ‌بنگ طی‌کرده توضیح می‌دهیم تا به این ترتیب در خلال بحث، استحکام نظریه نیز تا حدودی روشن شود.

در قسمت دوّم به پیامدهای نظریهٔ بیگ‌بنگ در بحث آغاز جهان و خارج شدن موضوع آغاز جهان از حوزهٔ فلسفه و قرار گرفتن آن در حوزهٔ علم کیهان‌شناسی پرداخته شده است. در قسمت سوّم به قبل از «بیگ بنگ» به نقل از دانشمند معاصر پل‌دیویس می‌پردازیم و در قسمت چهارم به پس از «بیگ بنگ» و در قسمت پایانی این داستان به پیدایش زمین پرداخته‌ایم‌توضیح این مطلب ضروری است که در پایان هر فصل، یادداشت‌هایی مرتبط با موضوع اصلی تهیه شده است و خوانندگان علاقه‌مند برای آگاهی بیشتر می‌توانند از آنها استفاده کنند و عدم مطالعه آنها هیچ خللی در دریافت مطالب اصلی متن ایجاد نخواهد کرد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۳۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان