دانلود و خرید کتاب اجتهاد و فتوا علی محی الدین قره داغی ترجمه محمد ملازاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجتهاد و فتوا اثر علی محی الدین قره داغی

کتاب اجتهاد و فتوا

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اجتهاد و فتوا

کتاب اجتهاد و فتوا نوشتهٔ علی محیی الدین قره داغی (استاد فقه و اصول دانشگاه قطر و دبیرکل اتحادیهٔ علمای اسلام) و ترجمهٔ محمد ملازاده است. انتشارات افق علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ اهمیت، شرایط و کاربست این مفاهیم در دنیای معاصر و نقش دیدگاه مقاصدی در تحکیم و تجدید آن‌ها است

درباره کتاب اجتهاد و فتوا

کتاب اجتهاد و فتوا که بر اساس منابع اهل سنت نوشته شده، در ۲ بخش به ۲ مفهوم اجتهاد و فتوا پرداخته است. این کتاب را از بهترین کتاب‌ها پیرامون اجتهاد و فتوا در چارچوب نگاه مقاصدی به شریعت دانسته‌اند. نویسنده در این کتاب از مباحث اجتهاد و فتوا، مکاتب فقهی، اسباب اختلاف فقها و تغییر اجتهاد و فتوا با تغییر زمان و مکان سخن گفته است. گفته شده است که آنچه این کتاب را دلنشین‌تر و خواندنی‌تر کرده، بررسی ارتباط اجتهاد و فتوا با درک مقاصدی از شریعت و آثار مترتب بر آن است. از نوآوری‌های دیگر نویسنده، کاربست عقلانیت مقاصدی، اجتناب از شکل‌گرایی و شگردهای گریز از اجتهاد و فتوا و... است.

خواندن کتاب اجتهاد و فتوا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اجتهاد و فتوا پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب اجتهاد و فتوا

«در دنیای معاصر، مکاتب الحادی پس از رنسانس، مانند اگزیستانسیالیسم و ماتریالیسم، و اندیشه‌های منکر الوهیت خداوند چون سکولاریسـم و لیبرالیسـم (بلکـه همـه‌ی تفکـرات شرک‌آلود در طول تاریخ) از دیدگاه واندیشه‌ی انکار فرمانروا بودن خداوند نشأت و سرچشمه گرفته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۰۶ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۰۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان