دانلود و خرید کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی دبورا کابانیس ترجمه مهرناز میرنوش
کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی اثر دبورا کابانیس

کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی

معرفی کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی

کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی نوشتهٔ دبورا کابانیس و سابرینا چری و کارولین داگلاس و آنا شوارتز با ترجمهٔ مهرناز میرنوش و بابک روشنایی مقدم در نشر ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی

این کتاب یک راهنمای عملی و گام‌به‌گام تکنیک‌های روان‌درمانی تحلیلی به همراه دستورالعمل‌هایی برای گوش دادن، تعمّق و مداخله است. مؤلف با استفاده از زبان ساده و مثال‌های دقیق به‌طور نظام‌مندی خواننده را از مرحلۀ ارزیابی تا خاتمۀ درمان هدایت می‌کند، همچنین در هر فصل تمرین‌هایی ارائه شده تا آنچه را که در هر بخش می‌آموزید، به طور عملی به کار ببندید. این کتاب به شرح موارد زیر می‌پردازد: چگونگی ارزیابی بیماران روان‌درمانی تحلیلی، شامل ارزیابی کارکرد ایگو و دفاع‌ها موارد اساسی برای شروع درمان، شامل پروراندن اتحاد درمانی، چارچوب‌گذاری و هدف‌گذاری شیوه‌ای نظام‌مند برای گوش دادن به بیماران، تأمل در مورد آنچه شنیده‌ایم و تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه بگوییم و چگونه آن را بیان کنیم چگونگی به‌کارگیری این تکنیک‌ها برای پرداختن به مشکلات عزت‌نفس، رابطه با دیگران، روش‌های منحصربه‌فرد سازگاری و دیگر کارکردهای ایگو این کتاب راهنمای ارزشمندی برای رزیدنت‌های روان‌پزشکی، دانشجویان روان‌شناسی و مددکاران اجتماعی است و همچنین شیوۀ تفکر جدیدی در مورد روان‌درمانی تحلیلی به متخصصان بالینی ارایه می‌کند. رویکرد عملی و تمرین‌های راهنمایی شده، این کتاب را به ابزاری استثنایی برای آموزش‌دهندگان روان‌درمانی به همه سطوح دانش‌پژوهان مبدل کرده است. نویسندۀ اصلی این کتاب خانم دبورا کابانیس، استاد روان‌پزشکی دانشکدۀ پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا و رئیس آموزش روان‌درمانی در بخش روان‌پزشکی این دانشگاه است. او هم اکنون در شهر نیویورک به کار آموزش، نویسندگی و روان‌درمانی و روانکاوی بیماران مشغول است.

مشخصات کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی

ترجمه

مهرناز میرنوش

روان‌شناس و روان‌درمانگر تحلیلی

دکتر بابک روشنایی مقدم

روان‌پزشک و روانکاو

This second edition first published 2017 @ 2017 by John Wiley & Sons Ltd.

مجوز رسمی چاپ این کتاب از انتشارات وایلی به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

چاپ پنجم

کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روانکاوان و روان‌درمانگران تحلیلی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی

«خانم «الف»، ۳۲ ساله، رابطه‌ای توأم با اعتماد با همسرش دارد و دارای تعداد زیادی دوست نزدیک و شغلی رضایتمند است. او تاکنون برای رفع دوره‌های کوتاه مدت اضطراب، از نوشتن خاطرات، آشپزی و ورزش استفاده کرده است. او با شکایت از بی‌خوابی نزد شما می‌آید و فکر می‌کند که دلیل بی‌خوابی‌اش مشاجره با خواهر کوچک‌ترش، «ب» است. خانم «الف» می‌گوید، از بابت رفتار خصومت‌آمیز «ب» «گیج و سردرگم» است. این نوع رفتارها، حدود یک ماه پیش و در آستانه فارغ‌التحصیلی «ب» شروع شد. با پیگردی بیشتر می‌فهمید که «ب» می‌خواست متخصص پوست بشود ولی موفق نمی‌شود و باید در این اثنا یک سال دوره انترنی در رشته داخلی را می‌گذراند تا می‌توانست دوباره برای تخصص پوست اقدام کند. خانم «الف» می‌گوید، در مورد این شکست، بسیار نسبت به او دلسوزی دارد و نمی‌داند چرا «ب» این همه با او خصمانه برخورد می‌کند. با پرسش در مورد روابط گذشته‌شان متوجه می‌شوید که خانم «الف» بدون زحمت در معتبرترین دانشگاه‌ها قبول‌شده، درحالیکه «ب» از لحاظ تحصیلی همیشه باید سعی و تلاش زیادی می‌کرده است. شما فرض می‌کنید که ممکن است رفتار خصومت‌آمیز «ب» نسبت به خانم «الف» به دلیل غبطه و حسادت باشد و اینکه خانم «الف»، به صورت ناخودآگاه جلوی آگاهی خود را از این احساس به خاطر احساس گناه می‌گیرد. شما تصور می‌کنید که شناخت احساس گناه ناخودآگاه به خانم «الف» کمک می‌کند و تصمیم می‌گیرید به او کمک کنید تا این احساس گناه آشکار شود. وقتی او شروع به دست و پنجه نرم کردن با احساس گناهش کند، می‌تواند حسادت و خصومت خواهرش را نیز تشخیص دهد. این آگاهی به او در شناخت مشکلات اخیر بین فردی آنها و برطرف شدن بی‌خوابی‌اش کمک می‌کند.»

فنون روان پویشی
کارن مارودا
بیمار و روانکاو
جوزف سندلر
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
روان درمانی تحلیلی مبتنی بر روابط ابژه ای
آلن ج. فرانکلند
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
بنیادهای روان درمانی گشتالت
فردریک پرز
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
راهنمای بالینی ارزیابی عملکردهای ایگو (EFA)
محمدامین شریفی
شش نوشتار در روان‌درمانی پویشی
آلان بیبر
در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
مقدمه ای بر نسل سوم درمان‌های شناختی - رفتاری
ابوالفضل محمدی
روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
افکار مزاحم در اختلال های بالینی
دیوید ا. کلارک
ارتباط درمانی
پل واکتل
مداخلات روان شناسی مثبت نگر
جینا ال. مگیار موئه
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان