دانلود و خرید کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار) النا یادین ترجمه جواد کریمی
کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار) اثر النا یادین

کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)

معرفی کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)

ویراست دوم کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار) نوشتهٔ النا یادین، ادنا ب. فوآ و تریسی ک. لیچنر و ترجمهٔ جواد کریمی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر)، خدیجه شیرالی نیا (عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) و مهدی ایمانی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز) است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر کتاب کاری از مجموعهٔ «درمان‌های اثربخش» است.

درباره کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)

ویراست و چاپ سوم کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار) که در ۸ فصل نوشته شده، در اردیبهشت ۱۳۹۸ منتشر شده است. این کتاب می‌گوید که زندگی بیماران مبتلا به وسواس پر از تشویش، ترس و اضطراب است. به‌گونه‌ای که مبتلایان به این بیماری بر این باورند که هیچ‌کس نمی‌تواند درد و رنجی را که آن‌ها از این بابت متقبل می‌شوند، درک کند. این بیماران چنان درگیر رفتارهای تکراری آیین‌مندانه می‌شوند که مجال اندکی برای رسیدگی به دیگر مسئو‌لیت‌های زندگیشان باقی می‌ماند. رویکرد معرفی‌شده در این کتاب، رویکردی است که به‌گفتهٔ متخصصان این حوزه، مؤثرترین نوع درمان برای اختلال وسواس است.

کتاب حاضر یک کتاب خودیاری است و یک فرایند گام‌به‌گام برای غلبه بر اختلال وسواس را در پیش گرفته است. این کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده است که مراجعان خودشان بتوانند از آن استفاده کنند؛ بااین‌وجود نمی‌تواند جایگزین درمان توسط یک روان‌شناس متخصص باشد؛ بلکه می‌تواند به‌عنوان یک مکمل در کنار کار با یک درمانگر صاحب صلاحیت مورداستفاده قرار گیرد. این کتاب به مراجعان و خانواده‌هایشان کمک می‌کند اطلاعات کامل‌تری درمورد وسواس به دست آورند. نمونه‌ها و مثال‌های این کتاب به آن‌ها نشان می‌دهد که در مبارزه برای خلاص‌شدن از وسواس، تنها نیستند و افراد زیادی با این مشکل دست‌به‌گریبان هستند؛ به این امید که مراجعان در شروع و پیگیری درمان، مصمم و باانگیزه باقی بمانند و به‌سوی سلامتی و آزادی گام بردارند.

خواندن کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که از اختلال وسواس رنج می‌برند و تحت‌درمان روان‌پزشک یا روان‌شناس هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)

«درمان رویارویی و جلوگیری از پاسخ به شما خواهد آموخت که درمانگر خودتان باشید و در نهایت می‌توانید اصول درمانی را حتی بعد از اینکه درمانتان پایان گرفت، خودتان به کار ببندید. دانستن اینکه چالشهای مربوط به وسواس را در آینده چگونه مدیریت کنید کلید جلوگیری از بازگشت بیماری است. جلوگیری از بازگشت به زودی به شما معرفی خواهد شد و به طور متناوب برای شما بازگو خواهد شد. شما بایستی بدانید که علی‌رغم اینکه در درمان بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهید داشت، به خاطر ماهیت این اختلال، هر از گاهی افکار مزاحم خواهید داشت. بنابراین به موارد زیر آگاه و هوشیار باشید.

- تجربۀ افکار مزاحم به این معنا نیست که بیماری شما برگشته است. روی هم رفته، حتی افرادی که به وسواس مبتلا نیستند، هر از گاهی افکار عجیب و غریب و غیرمعمول را تجربه می‌کنند.

- کلید جلوگیری از بازگشت بیماری، به نحوۀ واکنش شما به افکار مزاحم بستگی دارد. اگرچه خوب است که شما آن فکر را تشخیص دهید (اوهوم، این یک فکر غیرمعمول است!). نباید سعی کنید که آن را از ذهن خود برانید یا اینکه آن را خنثی کنید (با انجام آیین‌مندی از شرّ آن خلاص شوید). برای حفظ نتیجۀ درمان و برنگشتن نشانگان، می‌بایست از درگیر شدن در هر گونه آیین‌مندی (چه رفتار و چه ذهنی) خودداری کنید. شما همچنین می‌بایست اطمینان پیدا کنید که از موقعیت‌هایی که نشانگان وسواس را در شما فراخوانی می‌کنند اجتناب نکرده و خود را دور نگه نداشته‌اید.

- درمانگرتان به شما کمک خواهد کرد تا یاد بگیرید که اگر در آینده افکار مزاحم خاصی برای شما مشکل‌ساز شد، چطور برای خودتان سلسله مراتب رویارویی‌هایی ترتیب داده و رویارو شدن با آنها را، خودتان به‌تنهایی انجام دهید. درمانگرتان شما را تشویق خواهد کرد تا به تدریج و با پیشنهاد دادن و طراحی کردن رویارویی‌ها و تکالیف خانگی نقش فعالی را در درمان ایفا کنید. همچنین در نهایت تشویق خواهید شد تا فرصت‌هایی به خودتان بدهید که با علایم وسواس به گونه‌ای برخورد کنید که گویی آنها به طور طبیعی در محیط زندگی اتفاق خواهند افتاد. این تمرین «یادگیری در دل اضطراب» در مقایسه با «فرار از اضطراب» یکی از پیش‌بین‌های قوی دستیابی به اثرات درمانی بلندمدت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان