دانلود و خرید کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره فریبا جعفرپور سوغانچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره اثر فریبا جعفرپور سوغانچی

کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره

کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره (از منظر رابطهٔ وجه‌شبه با طرفین تشبیه در دوره‌های مختلف شعر) نوشتهٔ فریبا جعفرپور سوغانچی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره

شعر فارسی در طول دورهٔ حیات خود فرازوفرودهای فراوانی را پشت سر گذاشته است. فارغ از این که ایرانیان در دورهٔ باستان اشعاری به‌شکل هجایی سروده‌اند که در کتاب‌ها ضبط شده است، قدیم‌ترین شعر عروضی فارسی مربوط به قرن سوم هجری است و پیش از ان شعری با این مشخصات ضبط نشده است. از نخستین شاعرانی که نامشان در تذکره‌ها آمده کمتر اثری باقی مانده است و گاهی ابیاتی به‌طور پراکنده از «وصیف سگزی» که او را اولین شاعر پارسی‌سرا می‌دانند، نقل شده است و همچنین از «فیروز مشرقی»، «بسام کورد سیستانی» و... . کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره، از منظر رابطهٔ وجه‌شبه با طرفین تشبیه در دوره‌های مختلف شعر به امکانات زبانی و ادبی اشاره کرده است.

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

خواندن کتاب زیباشناسی تشبیه و استعاره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زبان و ادبیات پارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان