دانلود و خرید کتاب ورزش و دیابت رضا شیخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و دیابت اثر رضا شیخ

کتاب ورزش و دیابت

ویراستار:مهدی بوستانی
انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورزش و دیابت

کتاب ورزش و دیابت نوشتهٔ رضا شیخ و خدیجه شیخ است و کلیدپژوه آن را با ویراستاری مهدی بوستانی منتشر و روانهٔ بازار کرده است. 

دربارهٔ کتاب ورزش و دیابت

کتاب ورزش و دیابت نتیجهٔ پژوهشی است که بر اساس مقالات معتبر علمی صورت گرفته است. همچنین مطالعهٔ ده‌ها کتاب و صدها مقاله دربارهٔ دیابت و ورزش و بر اساس چندین سال تحقیق بر روی بیماران دیابتی و نقش و اهمیت ورزش در زندگی و کنترل قند خون آن‌ها در تألیف این کتاب تأثیر داشته‌اند. این کتاب بیانگر حقیقت نقش ورزش به‌عنوان ضلعی از ۳ ضلع مثلث دارو، تغذیه و ورزش در کنترل دیابت است. مطالب این کتاب برای طیف گسترده‌ای از افراد می‌تواند مفید باشد از جمله پزشکان، دانشجویان علوم ورزشی، مدرسین دیابت و کلیه پژوهشگران و کسانی که در زمینه سلامت افراد دیابتی فعالیت می‌کنند.

این کتاب در ۷ فصل نگارش شده‌است که در فصل‌های اول، دوم، سوم و چهارم راجع‌به بیماری دیابت، تاریخچه دیابت، انسولین و نقش آن در تنظیم قند خون، عوارض حاد و مزمن دیابت و انواع دیابت نوشته شده‌است.

در فصل پنجم نویسندگان به بیان انواع ورزش‌ها و اهمیت آن‌ها در پیشگیری و کنترل دیابت می‌پردازد.

در فصل ششم نقش ورزش و مکانیسم آن در پایین‌آوردن قند خون مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این فصل به تجویز تمرینات ورزشی مفید برای افراد دیابتی پرداخته شده‌است.

فصل هفتم در مورد ورزش‌های مفید و مضر در افراد دیابتی که دچار عوارض مزمن این بیماری شده‌اند، بحث می‌کند. 

در آخر ضمیمه‌ای در مورد توصیه‌های ورزشی به افراد دیابتی آورده شده که می‌تواند برای آن‌ها مفید و کاربردی باشد.

خواندن کتاب ورزش و دیابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به بیماران دیابتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ورزش و دیابت

«بعد از هضم مواد غذایی فوق، کربوهیدرات‌های موجود در آنها، تبدیل به گلوکز می‌شود و گلوکز حاصل جذب خون شده و در کل بدن پخش می‌شود. برای استفاده از گلوکز، این ماده باید وارد سلول‌هایی شود که به آن نیاز دارند. در بدن هورمون ترشح شده از لوزالمعده به نام انسولین، برای کنترل این روند بکار می‌رود. انسولین به گلوکز اجازه عبور از غشاء سلولی را می‌دهد. به محض ورود به سلول، گلوکز می‌تواند به سرعت به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد و یا برای مصارف بعدی ذخیره گردد. در افراد سالم، مقدار گلوکز خون، توسط میزان انسولین تولید شده از لوزالمعده، به طور خودکار کنترل می‌شود. اما اگر انسولین به مقدار کافی تولید نشود یا به طور موثر مورد استفاده قرار نگیرد. جذب گلوکز توسط سلول‌ها صورت نمی‌گیرد. در نتیجه، سلول‌های موجود در بافت‌های بدن، انرژی لازم برای انجام اعمال حیاتی را بدست نمی‌آورند و میزان قند غیر قابل استفاده در خون بالا می‌رود. این اختلال دیابت نامیده می‌شود.

بدن انسان برای اصلاح این عدم تعادل گلوکز در بدن، قند اضافی را از راه کلیه‌ها دفع می‌کند که در نتیجه، میزان آن در ادرار بسیار بالا می‌رود. پس به موازات افزایش میزان گلوکز، کار کلیه‌ها افزایش یافته و عملکرد طبیعی آنها مختل می‌شود. کلیه‌ها توانایی جذب فعال آب را از دست می‌دهند که این امر منجر به تکرر ادرار می‌شود. که معمولا اولین علامت دیابت است. دیابت اغلب با تشنگی غیر قابل کنترل همراه است که این به خاطر واکنش دفاعی بدن برای جبران آب از دست رفته، می‌باشد»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۲۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان