دانلود و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها زهرا خان ترجمه حسن بودلایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها اثر زهرا خان

کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها

نویسنده:زهرا خان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها

کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها نوشتهٔ زهرا خان و ترجمهٔ حسن بودلایی و مینا صانعی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. اصول منابع انسانی برای کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌هایی که در اولین مرحلهٔ رشد خود به سر می‌برند در این کتاب ارائه شده است.

درباره کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها

ایدهٔ کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها از توصیه‌هایی برای کسب‌وکارهای نوپا از منظر منابع انسانی می‌آید؛ چراکه حوزهٔ منابع انسانی، این کسب‌وکارها را با چالش‌های داخلی از جمله برقراری فرهنگ‌سازمانی، مسائل مربوط به کارکنان، نقش‌ها و مسئولیت‌های بنیان‌گذاران و کارکنان، ساختارهای حقوق و مزایا، مسائل مربوط به ارتباطات و غیره روبه‌رو کرده است. به‌طورکلی کتاب‌هایی که در حوزهٔ منابع انسانی منتشر می‌شوند، دارای رهنمون‌های عملی و دسترسی به اطلاعات برای کمک به کسب‌وکار نوپا نیستند تا آن‌ها بتوانند در راه درست گام بردارند.

وظیفهٔ بنیان‌گذاران در یک کسب‌وکار نوپا، بیان صریح ارزش‌های کسب‌وکار است. آن‌ها قهرمانان واقعی برقراری ارتباط با این دیدگاه هستند. اینکه کسب‌وکار بتواند آیندهٔ بهتری را که خواهان ایجاد آن هستند، بیان کند، مهم است و به دنبال آن باید این دیدگاه را به کارمندانی ارجاع دهند که به‌نوبه خود از آن انگیزه می‌گیرند.

مهم است که درک کنیم، همان‌طور که کسب‌وکار نوپا شروع به رشد می‌کند، باید بر جنبه‌های درونی کسب‌وکار خود به‌اندازه رشد خارجی تمرکز کند. برای یک کسب‌وکار نوپا رفتن به سمت یک کسب‌وکار با اندازهٔ متوسط، نیازمند پایه قوی داشتن است که می‌تواند از طریق فرآیندهای منابع انسانی به دست آید که به پیش‌بینی استراتژیک، اطلاعات بازار و مشاوره در ایجاد تصمیمات در مورد افراد مناسب کمک می‌کند.

کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها به روشی آسان برای خواندن تنظیم‌شده و ملاحظات عملی معرفی فرآیندهای منابع انسانی را پوشش می‌دهد.

خواندن کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند کسب‌وکاری تازه راه بیندازند یا در کارشان موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی در استارت آپ ها

«کسب‌وکارهای نوپا و کسب و کارهای باسابقه، نرخ‌های رشد درآمد متفاوتی دارند. دلیل این امر این است که این دو نوع کسب و کار در مراحل متفاوتی از چرخهٔ حیات تجاری خود قرار دارند (برنز، ۲۰۱۶). کسب و کارهای نوپا در مراحل ابتدایی تجارت خود قرار دارند، جایی که دو برابر یا سه برابر ساختن اندازهٔ درآمد، آسان‌تر است. در حالی که کسب و کارهای باسابقه در مرحلهٔ بلوغ تجاری قرار داشته و گسترش چشمگیر درآمدها برای آنها دشوار است، چرا که درآمد آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد. با این حال، مرحلهٔ تجاری تنها توضیح رشد نیست؛ درغیر این صورت تمامی کسب و کارهای جدید به علت اندازهٔ کوچکشان با نرخی چشمگیر رشد می‌کردند. گرچه آمار دقیقی از کسب و کارهای جدیدی که شکست می‌خورند وجود ندارد، نهادهایی همچون دفتر آمار کار آمریکا، دانشکدهٔ بازرگانی هاروارد و مدیریت کسب و کارهای کوچک در این باره اتفاق نظر دارند که حداقل ۵۰ درصد کسب و کارهای جدید در سال‌های اول شکست می‌خورند. کسب و کارهای کوچک و جوان سریع‌تر از کسب و کارهای بزرگ و باسابقه رشد می‌کنند اما آنچه که باعث موفقیت آنها در سال‌های ابتدایی می‌شود تنها به اندازه و سن مربوط نیست. صنعت و کشور نیز می‌توانند بر رشد موثر باشند. بسیاری از کسب و کارهای نوپایی که موفق شده و با نرخ بالایی رشد کرده‌اند در حوزهٔ صنایع تکنولوژی، همانند تولید هوش مصنوعی، نرم افزارهای اسکن و ردیابی، شبکه‌های اجتماعی و منابع تجدید پذیر فعالیت می‌کنند (بالدوین و گلاتلی، ۲۰۰۳). علاوه بر این، برخی کسب و کارهای نوپا در زمینه‌هایی همچون پشتیبانی مالی، بروکراسی و مالیات از حمایت دولتی بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند (فیسمن و اسونسون، ۲۰۰۷). برخی کشورها نیز به علت اندازهٔ بازار جذابیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. به همین دلایل است که هند، چین و مالزی با ایجاد وام‌های ۱.۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به مراکز رشد کسب و کارهای نوپا تبدیل شده‌اند.

رشد کسب و کارهای نوپا را به وسیلهٔ حمایت‌های مالی دوره‌ای (مخصوصا از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر و فرشتگان تجارت)، بخصوص در کسب و کارهای نوپایی که به شدت برای حفظ ارزش به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمندند، می‌توان تسریع نمود (جنگ و ولز، ۲۰۰۰). سرمایهٔ کاری خارجی ضروری است چرا که اجازهٔ حیات عملیاتی این سازمان‌ها تا زمان تمرکز بر سوددهی را می‌دهد. تمایل به سودده شدن حیاتی است چرا که در بسیاری از موارد این کسب و کارها به جای جمع آوری سودهای بالقوه، به سرمایه گذاری پول در کسب و کار می‌پردازند تا رشد را ثابت نگه دارند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۲۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان