دانلود و خرید کتاب احکام کاربردی علیرضا کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احکام کاربردی اثر علیرضا کریمی

کتاب احکام کاربردی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب احکام کاربردی

کتاب احکام کاربردی نوشتۀ علیرضا کریمی است. این کتاب را شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرده است.

درباره کتاب احکام کاربردی

کتاب احکام کاربردی با چند هدف نوشته شده است: ۱. بیان مطالب کاملاً شیوا و روان باشد؛ طوری‌که خواننده به‌هیچ‌وجه از خواندن مطالب احساس خستگی نکند؛ ۲. احکامی انتخاب شود که در عین کاربردی‌بودن کمتر موردتوجه قرار گرفته است؛ ۳. برخی از موضوعاتی که در رساله‌های فارسی وجود ندارد یا اگر هم باشد، به‌طور منسجم بدان پرداخته نشده است، در این کتاب به‌طور منسجم بیاید؛ مانند احکام کودک؛ ۴. به مسئلۀ سبک زندگی توجه و برخی احکام مرتبط با تعامل انسان با خانواده و اطرافیان در این کتاب منعکس شود؛ ۵. با احترام به‌تمامی فقهای شیعه، در این کتاب فتواهای آیت‌الله خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی بررسی شود؛ ۶. درعین‌حال که یک فرع فقهی از تمام زوایا موردبررسی و دقت قرار بگیرد، اصل اختصار نیز رعایت شود.

خواندن کتاب احکام کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ادبیات نوشتاری این کتاب به‌گونه‌ای است که برای همهٔ فارسی‌زبانان قابل‌استفاده است، ولی به‌طور خاص این کتاب می‌تواند برای وعاظ و مبلغان منبع خوبی باشد تا آنان برای گفتن احکام در منابر، از این کتاب بهره ببرند.

بخشی از کتاب احکام کاربردی

«پایبندی شهید سلیمانی به احکام شرع آیت‌الله خامنه‌ای یک خصوصیت دیگر این بود که هم یک فرماندۀ جنگاور مسلط بر عرصۀ نظامی بود هم درعین‌حال به‌شدت مراقب حدود شرعی بود. در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می‌کنند، می‌گویند وقت این حرف‌ها نیست؛ او نه، او مراقب بود. آنجایی که نباید سلاح به کار برود سلاح به کار نمی‌برد؛ مراقب بود که به کسی تعدی نشود، ظلم نشود؛ احتیاط‌هایی می‌کرد که معمولاً در عرصۀ نظامی خیلی‌ها این احتیاط‌ها را لازم نمی‌دانند؛ لکن او احتیاط می‌کرد. به دهان خطر می‌رفت؛ اما جان دیگران را تا می‌توانست حفظ می‌کرد؛ مراقب جان نزدیکانش، اطرافیانش، سربازانش و همکارانش در ملت‌های دیگر که در کنار او بودند بود.

تقلید

تقلید در لغت به معنای گردن‌بند انداختن بر گردن است و در اصطلاح به معنای مراجعۀ فرد غیرمتخصص در مسائل دینی به متخصص در دین است. در حقیقت مقلد مسئولیت عمل را بر گردن مجتهد می‌اندازد. می‌توان این حدیث را که از امام عسکری نقل شده است مؤید این مطلب دانست: و اما هر کس از فقها که ۱. دارای صیانت نفس باشد مالک نفس خود و نگهبان آن باشد تا بتواند خویشتن را در مقابل هرگونه انحراف و کج‌روی از صراط مستقیم و مسیر بندگی خداوند متعال مصون و ایمن نگاه بدارد ۲. حافظ و نگهبان دین الهی باشد. ۳. با هواهای نفسانی خود مخالفت کند. ۴. مطیع فرمان خداوند متعال و مولای خویش باشد، بر مسلمانان است که از او تقلید کنند ...»

نظرات کاربران

علب
۱۴۰۱/۰۹/۱۳

بابا یکم ارزان تر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان