دانلود و خرید کتاب زندانی ۳۴۵ سامی الحاج ترجمه زهرا توحیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندانی ۳۴۵ اثر سامی الحاج

کتاب زندانی ۳۴۵

نویسنده:سامی الحاج
ویراستار:عفت زحمتکش
انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندانی ۳۴۵

کتاب زندانی ۳۴۵ نوشتهٔ سامی الحاج و ترجمهٔ زهرا توحیدیان است. انتشارات سروش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ ۶ سال اسارت در زندان گوانتانامو است.

درباره کتاب زندانی ۳۴۵

کتاب زندانی ۳۴۵ روایتی از تجربهٔ ۶سالهٔ نویسنده در زندانی مخوف و معروف به نام «گوانتانامو» است. این نویسنده، خبرنگار شبکهٔ الجزیره و در مرز پاکستان بود که دستگیر و به این زندان ترسناک برده شد. زندان گوانتانامو عبارت است از بازداشتگاهی نظامی که در سال ۲۰۰۲ به‌دستور رئیس‌جمهور وقت امریکا راه‌اندازی شد تا در آن به دور از چشم جهان و جهانیانْ به شکنجهٔ زندانی‌هایش بپردازد. سامی الحاج با روایت خود، ما را بیش از ویش با این زندان آشنا می‌کند. این زندان معروف به نقض‌کنندهٔ حقوق بشر بوده است.

پس بازداشتگاه گوانتانامو زندانی نظامی است واقع در پایگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا که در اجارهٔ ارتش ایالات متحدهٔ آمریکا قرار دارد. این پایگاه طبق قرارداد بین آمریکا و کوبا، از سال ۱۹۰۳ در اجارهٔ نیروی دریایی آمریکا بوده و اگرچه پس از انقلاب کوبا در دههٔ ۱۹۵۰، دولت آن کشور خواستار لغو این اجاره‌نامه شد، آمریکا با این درخواست موافقت نکرده و هرساله چک مبلغ اجاره را برای دولت کوبا می‌فرستد. گفته شده است که دولت کوبا هم از نقدکردن آن خودداری می‌کند. در پی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا و اعلام دکترین «جنگ با تروریسم»، دولت آمریکا بازداشتگاهی را در این پایگاه ایجاد کرد تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در این محل زندانی و شکنجه کند.

خواندن کتاب زندانی ۳۴۵ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌های زندانی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندانی ۳۴۵

«چند سال پیش، یک سرباز زن آمریکایی که در زندان گوانتانامو نگهبان ما بود، به من پیام داد و گفت: «به برادران بگو که استقامتشان مرا تشویق کرد تا اسلام را بپذیرم. امیدوارم خداوند از من محافظت کرده و شما را به راه راست هدایت کند.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان