دانلود و خرید کتاب حرکت درمانی (با تاکید بر کمردرد و کف پای صاف) اب‍وال‍ف‍ض‍ل‌ ف‍راه‍ان‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرکت درمانی (با تاکید بر کمردرد و کف پای صاف) اثر اب‍وال‍ف‍ض‍ل‌ ف‍راه‍ان‍ی‌

کتاب حرکت درمانی (با تاکید بر کمردرد و کف پای صاف)

معرفی کتاب حرکت درمانی (با تاکید بر کمردرد و کف پای صاف)

کتاب حرکت درمانی (با تأکید بر کمردرد و کف پای صاف) نوشتۀ اب‍وال‍ف‍ض‍ل ف‍راه‍ان‍ی و کیوان شعبانی مقدم است. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره کتاب حرکت درمانی (با تأکید بر کمردرد و کف پای صاف)

کتاب حرکت درمانی (با تأکید بر کمردرد و کف پای صاف) با استفاده از منابع معتبر علمی، به‌دنبال بررسی ناهنجاری‌های اسکلتی با تأکید بر ستون فقرات و کف پا است تا خواننده بتواند با مفاهیم و موضوعاتی همچون ساختار کمر، کمردرد، عوامل مؤثر در ابتلا به کمردرد، پیشگیری از کمردرد، روش‌های درمان آن، انواع کف پای صاف، علت‌های ابتلا به کف پای صاف، تشخیص کف پای صاف، عوارض کف پای صاف و درمان آن آشنا شود.

همۀ انسان‌ها برای داشتن زندگی باکیفیت نیازمند جسم سالم و کارآمد هستند. یکی از مؤلفه‌های کلیدی و اثرگذار بر تناسب، جسمانی ساختار اسکلتی است. ازآنجاکه تغییر در ساختار اسکلتی در درازمدت و در اثر عدم‌رعایت برخی موارد در افراد ایجاد می‌شود، درمان آن در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست؛ بلکه نیازمند تغییر سبک زندگی و رعایت برخی اصول در منزل، محل کار و هر جای دیگری است. براین‌اساس، فراگیری مهارت‌های پیشگیری از ناهنجاری و درمان آن، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

خواندن کتاب حرکت درمانی (با تأکید بر کمردرد و کف پای صاف) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب علاوه بر استفاده به‌عنوان منبع درسی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های تربیت‌بدنی، فیزیوتراپی و کاردرمانی، راهنمای عمومی مناسبی برای همهٔ جامعه و کسانی است که خود یا نزدیکانشان به‌نوعی به ناهنجاری‌های اسکلتی کمر یا کف پا مبتلا هستند.

بخشی از کتاب حرکت درمانی (با تاکید بر کمردرد و کف پای صاف)

«به‌طورکلی می‌توان گفت ستون فقرات سه نقش مهم را در بدن به عهده دارد:

تحمل وزن بدن و انتقال آن به اندام‌های تحتانی.

محافظت و نگهداری از قسمتی از سیستم اعصاب مرکزی (نخاع).

نقش حرکتی و شرکت در حرکات مختلف تنه.

عملکرد دیگر ستون مهره‌ها نقش حمایتی آن از قفسه سینه است. ناحیۀ سینه به دلیل وجود اندام‌های داخلی به‌ویژه، قلب به حمایت زیادی نیاز دارد که ستون فقرات در این حمایت نقش اصلی را ایفا می‌کند و با تحدب این ستون به عقب در این ناحیه فضای کافی برای اندام‌های داخلی به وجود می‌آید. همان‌گونه که در شکل پایین مشاهده می‌شود، ستون مهره‌ها از نمای جانبی دارای چهار قوس است که عبارت‌اند از قوس، گردنی قوس پشتی، قوس کمری، قوس خاجی و دنبالچه

۱ انحنای گردنی که به سمت عقب فرورفته است.

۲. انحنای سینه‌ای که به سمت عقب برآمده یا محدب است.

انحنای کمری که به سمت عقب فرورفته است.

انحنای خاجی که در نتیجۀ جوش‌خوردن مهره‌های خاجی و دنبالچه ثابت است. این انحنا به سمت عقب برجسته است. فایدۀ این قوس‌ها این است که باعث انعطاف‌پذیری بیشتر ستون فقرات شده. با جذب نیروهای مختلف مثل گرانش زمین، از وزنی که بالای هر مهره است می‌کاهد و وزن را در ستون فقرات به‌طور متناسب تقسیم می‌کند تا مهره‌ها از آسیب‌های مختلف حفظ شوند که در این زمینه نقش قوس کمری قابل‌توجه‌تر است. فضای بین مهره‌ها به‌وسیله بالشتک‌های غضروفی گردی پر می‌شود که دیسک‌های بین مهره‌ای نامیده می‌شوند؛ این دیسک‌ها به انعطاف‌پذیری قسمت پایین کمر کمک کرده؛ به‌عنوان جذب‌کننده فشار و نیرو در بین مهره‌ها عمل می‌کنند و حرکات مهره را امکان‌پذیر می‌سازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۷۴,۵۰۰
۳۷,۲۵۰
۵۰%
تومان