دانلود و خرید کتاب سینوهه (جلد اول و دوم) میکا والتاری ترجمه ذبیح‌الله منصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سینوهه (جلد اول و دوم) اثر میکا والتاری

کتاب سینوهه (جلد اول و دوم)

معرفی کتاب سینوهه (جلد اول و دوم)

کتاب سینوهه (جلد اول و دوم)؛ پزشک مخصوص فرعون نوشتهٔ میکا والتاری و ترجمهٔ ذبیح‌الله منصوری است و انتشارات نگاه آن را منتشر کرده است. این کتاب روایت وقایع دوران فرعون آخناتون و آغاز سلطنت فرعون هُورِم هُب است.

درباره کتاب سینوهه (جلد اول و دوم)

سینوهه داستان شخصیتی است که در هنگام تولد او را در یک سبد دست‌باف گذاشته و به رود نیل سپرده‌اند و خانواده‌ای فقیر او را یافته و به فرزندی بزرگ می‌کنند. سینوهه در ادامه به مقام کاهنی و پزشکی (مخصوصِ فرعون) می‌رسد و به بابل و سوریه و کناره دریای مدیترانه سفر می‌کند. در طول این سفرها با رخدادهای گوناگون روبه‌رو می‌شود. در بازگشت به مصر برای نجات مصر از حرفهٔ پزشکی خود استفاده می‌کند. در میانه‌های داستان او به هویت راستین پدر و مادرش پی می‌برد. یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب، توصیف دقیق نحوهٔ زندگی و اوضاع اجتماعی کشورهای مصر، سوریه، بابل، هیتی، میتانی در دوران آخناتون (آمن هوتپ چهارم) است که در میان سال‌های ۱۳۳۴–۱۳۵۱ پیش از زادروز مسیح می‌زیسته‌ است.

خواندن کتاب سینوهه (جلد اول و دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سینوهه (جلد اول و دوم)

«مردی که من او را به نام پدر می‌خواندم در شهر تبس یعنی بزرگ‌ترین و زیباترین شهر دنیا، طبیب فقرا و زنی که من وی را مادر می‌دانستم زوجهٔ وی به شمار می‌آمد.

این مرد و زن، تا وقتی که سالخورده شدند فرزند نداشتند و لذا مرا به فرزندی خود پذیرفتند.

آنها چون ساده بودند گفتند مرا خدایان برای آنها فرستاده و نمی‌دانستند که این هدیهٔ خدایان، برای آنها چقدر تولید بدبختی خواهد کرد.

مادرم مرا سینوهه می‌خواند زیرا این زن، که قصه را دوست می‌داشت اسم سینوهه را در یکی از قصه‌ها شنیده بود.

یکی از قصه‌های معروف مصر این است که سینوهه برحسب تصادف، روزی در خیمهٔ فرعون، یک راز خطرناک را شنید و چون دریافت که فرعون متوجه گردید که وی از این راز مطلع شده، از بیم جان گریخت و مدتی در بیابان‌ها گرفتار انواع مهلکه‌ها بود تا به موفقیت رسید.

مادرم نیز فکر می‌کرد من از مهلکه‌ها گذشته تا به او رسیده‌ام و بعد از این هم از هر مهلکه جان به در خواهم برد.

کاهنان مصر می‌گویند اسم هر کس نمایندهٔ سرنوشت اوست و از روی نام می‌توان فهمید که به اشخاص چه می‌گذرد.

شاید به همین مناسبت من هم در زندگی گرفتار انواع مخاطرات شدم و در کشورهای بیگانه سفر کردم و به اسرار فرعون‌ها و زن‌های آنها، (اسراری که سبب مرگ می‌شد) پی بردم.

ولی من فکر می‌کنم که اگر اسمی دیگر هم می‌داشتم، باز گرفتار این مشکلات و مخاطرات می‌شدم و اسم در زندگی انسان اثری ندارد.

ولی وقتی یک بدبختی، یا یک نیک‌بختی برای بعضی از اشخاص پیش می‌آید با استفاده از این نوع معتقدات، در بدبختی خود را تسکین می‌دهند، و در نیک‌بختی خویش را مستوجب سعادتی که بدان رسیده‌اند می‌دانند.

من در سالی متولد شدم که پسر فرعون متولد گردید و زن فرعون که مدت بیست و دو سال نتوانست یک پسر به شوهر خود اهداء کند در آن سال یک پسر زائید.

ولی پسر فرعون در فصل بهار یعنی دورهٔ خشکی متولد شد و من در فصل پائیز که دورهٔ آب فراوان است قدم به دنیا گذاشتم.»

معرفی نویسنده
میکا والتاری

میکا والتاری نویسنده‌ای فنلاندی بود که بیشتر به خاطر رمان پرفروش‌اش، سینوهه، پزشک مخصوص فرعون شناخته می‌شود. والتاری علاوه بر رمان، شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه، مقاله، سفرنامه، فیلمنامه و متونی برای کمیک استریپ نیز می‌نوشت. والتاری هفت بار نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

پول ندید از گوگل رایگان دریافت کنید حتما بدون شانسور بخوانید کتاب تاریخی به سبک رمان است داستان روانی دارد

ارغوان
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

من نسخه چاپی و خیلی قدیمی این کتاب رو با ترجمه خانم میترا میرشکار خوندم که فوق‌العاده روان بود... کتاب دارای مسائل و مفاهیم عمیق راجب خدایان ، جنگ ، انسان ها ، طبابت ، مصر باستان ، حکومت ، سیاست

- بیشتر
صدرا احمدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۸

من این کتاب رو چند سال پیش خوندم .کتاب در مورد زندگینامه پزشک فرعون است که اطلاعات جالبی از نوع زندگی و افکار مردم زمان خودش را می دهد .کتاب بسیار جذاب است ومن دو بار این کتاب را خوندم

مامان زیبا
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

این کتاب اولین کتاب جدی بود که خوندم(از رمانهای ایرانی پریدم بهش😅) هدیه گرفتمش حدود ۱۲سال پیش قبلتر باباگوریو رو از یک دستفروش خریده بودم ولی چون ترجمه بدی بود نخوندمش وقتی سینوهه تموم شد تازه عطشم شروع شد و

- بیشتر
Fatemeh
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

اولا بنده خودم این کتاب رو حداقل ۴ پنج باری خوندم و غرق در لذت شدم و عین کتاب پرستها بهش اعتقاد تام داشتم که چه کتابی و مستند مصر باستان و ازین حرفها متاسفانه بعد از تحقیق مفصلی که

- بیشتر
کاربر 6127966
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

بهترین کتابی که من خوندم قطعا همین کتاب بوده البته چاپ سال ۱۳۵۴ و مربوط به دوره اعلیحضرت آریامهر بود و قطعا بدون هیچگونه تغییر و تفسیر ناشی از گذر زمان

کاربر ۵۹۱۹۱۴۶
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

عالی بود خیلی دوست داشتم

Abolfazl1994.73
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

کتاب خیلی خوبیه حوصلت از خوندنش سر نمیره کتاب با اینکه درمورد تاریخ اونزمانه ولی یه جاهاییش مربوط به زمان حال ما هم هست سرگذشت پزشک فرعون رو از بچگی تا زمان مرگ بیان میکنه و بیشتر پیرامون دین مردم اونزمان

- بیشتر
لی لی
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

عالیهههه حتما بخونید.😍😍

کاربر 8479561
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

اگر می‌خواهید به عنوان رمان خیالی به کتاب نگاه کنید ، رمان خوبی است اما این کتاب از لحاظ تاریخی به هیچ وجه صحیح نیست و حاصل تخیلات نویسنده و توهمات و اضافه نویسی های آقای ذبیح الله منصوری است

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
من می‌دانم که مردم در کشورهای مختلف خدایان گوناگون را می‌پرستند و اطلاع دارم که در تمام کشورها آنهایی که غنی هستند به خدایان خود اعتقاد ندارند، ولی برای دو منظور، خویش را معتقد به خدایان جلوه می‌دهند، یکی اینکه رسم و عادت این طور است و دیگر اینکه باید خود را به خدایان معتقد نشان بدهند، تا اینکه بتوانند طبقات فقیر و غلامان را که معتقد به همان خدایان هستند به کار وادارند و از کار آنها بیشتر ثروتمند شوند، زیرا اگر طبقات فقیر و غلامان بدانند که اغنیا به خدایان عقیده ندارند بر آنها خواهند شورید. و عقیدهٔ طبقات فقیر و غلامان در مصر و بابل و جاهای دیگر به خدایان بهترین وسیلهٔ مطیع نگاهداشتن آنهاست و آنقدر که این عقیده فقرا و غلامان را مطیع اغنیا می‌کند، ترس شلاق و مرگ آنها را وادار به اطاعت نمی‌کند.
Abolfazl1994.73
زیرا تا کسی استعداد بزرگی نداشته باشد، دارای این افکار نمی‌شود و همه چیز ما زائیدهٔ اندیشه است و کسی که اندیشه بزرگ دارد و حاضر است فکر خود را به اجرا بگذارد مرد بزرگی است.
mojtaba m1994
هرجا که خدایی وجود دارد و حکومتی موجود است عده‌ای غنی و دسته‌ای فقیر می‌شوند. زیرا کاهنان خدای مصر به خود حق می‌دهند که بهتر از دیگران زندگی کنند و غنی‌تر باشند وکارکنان حکومت هم خود را ذی‌حق می‌دانند که از تمام مزایا برخوردار شوند. این دو دسته برای اینکه تفاوت بین خود و دیگران یعنی غنی و فقیر را حفظ نمایند قوانینی را به موقع اجرا می‌گذارند که حتی‌القوه فقرا ثروتمند نشوند و به پای آنها نرسند.
Abolfazl1994.73
سینوهه، مرد این‌طور از طرف خدایان آفریده شده که هر گاه ده مرتبه پیاپی، لذیذترین و خوشبوترین اغذیه را تناول کند، مایل می‌شود که غذایی دیگر بخورد ولو بدتر از غذای روزهای قبل باشد
Mojtaba Gholinejad

حجم

۸۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹۹ صفحه

حجم

۸۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹۹ صفحه

قیمت:
۳۹۸,۰۰۰
تومان