دانلود و خرید کتاب آشپزی پراشتها با زهرا زهرا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشپزی پراشتها با زهرا اثر زهرا رضایی

کتاب آشپزی پراشتها با زهرا

معرفی کتاب آشپزی پراشتها با زهرا

کتاب آشپزی پر اشتها با زهرا نوشتهٔ زهرا رضایی و سعید فرامون است. انتشارات مانیان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی آموزش انواع غذای ایرانی است.

درباره کتاب آشپزی پر اشتها با زهرا

کتاب آشپزی پر اشتها با زهرا با توضیحاتی درمورد نکات و ترفندهای مهم آشپزی آغاز شده و با گذر از غذاهایی مانند شویدپلو با تن ماهی، پلوبریونی، ماش‌پلو بدون گوشت و مرغ و مرصع‌پلو، سخن را با بخشی تحت‌عنوان انواع خورشت ادامه داده است. انواع کوکو، انواع کباب و انواع غذاهای نونی از بخش‌های دیگر این کتاب آشپزی هستند. به‌باور نویسندهٔ این کتاب، مهم است که بدانیم چه چیزهایی برای سلامتی ما مضر یا مفید است؛ ازاین‌رو کمیت و کیفیت غذا و چگونه مصرف‌کردن آن در سلامتی ما نقش حیاتی دارد. زهرا رضایی در این کتاب ساده و روان، غذاهای گوناگونی را که مطابق میل و ذائقهٔ همهٔ ایرانی‌ها بوده، شرح داده شده است.

خواندن کتاب آشپزی پر اشتها با زهرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر آشپزی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشپزی پر اشتها با زهرا

«ابتدا برنج را از یک ساعت قبل خیس می‌کنیم وقتی آب جوش آمد برنج را به آن اضافه می‌کنیم تا بپزد چند جوش خورد چند دونه از برنج را برداشته با انگشت فشار می‌دهیم اگر مغز آن سفت بود آبکشی می‌کنیم.

سپس هویج را پوست گرفته و خلالی خرد می‌کنیم و در تابه مناسب با کمی روغن سرخ می‌کنیم وقتی هویج‌ها سرخ شدن از تابه خارج می کنیم و مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم تا سرخ بشن و همه ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم، تا همه مواد مخلوط شود و شعله گاز را خاموش می‌کنیم.

سپس سیب زمینی را پوست گرفته، شسته و ورقه‌ای خرد می‌کنیم سپس در کف قابلمه کمی روغن می‌ریزیم و سیب زمینی‌ها را می‌چینیم کمی نمک می‌پاشیم و برنج روی سیب زمینی‌ها می‌ریزیم و از مواد هویج روی برنج تا آخر این کار را لایه به لایه انجام می‌دهیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا به خوبی دم بکشد کره را چند تیکه می‌کنیم و روی برنج می‌گذاریم.

زرشک را شسته با کمی روغن و دو قاشق شکر اضافه می‌کنیم تفت می‌دهیم و شعله را بعد از یک دقیقه خاموش می‌کنیم برنج را با زرشک تزیین می‌کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۳۹,۴۸۰
تومان