دانلود و خرید کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر شومیت میتر ترجمه محمد سپاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر اثر شومیت میتر

کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر

معرفی کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر

«پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر» به گردآوری شومیت میتر(-۱۹۶۰) و ماریا شفتسووا(-۱۹۴۵) است. این کتاب دربردارنده نوشتارهایی پیرامون ۵۰ کارگردان کلیدی و تاثیرگذار تئاتر در جهان است که توسط منتقدان هنر تئاتر و پژوهشگران و استادان این حوزه نوشته شده است.

تنوع چشمگیر هنر تئاتر در دوران اخیر، بیش از هر چیز وابسته به نوآوری و خلاقیت کارگردانانی است که اندیشه و تجربه‌های برجسته خود را به بینندگان عرضه داشته‌اند.

این کتاب به معرفی دیدگاه‌های نظری و عملی برخی از مهم‌ترین کارگردانان مهم تئاتر جهان از اواخر سده نونزدهم تا اوایل سده بیست و یکم است.

رویکرد نویسندگان این کتاب برای گزینش کارگردانان، نگاهی فراگیر ولی فشرده به برخی از اساسی‌ترین مسائل تئاتر امروز مانند مشارکت تماشاگر، آفرینش گروهی و رابطه بازیگر و کارگردان است.

نظرات کاربران

leyla77
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

این کتاب عالیه،از منابع کنکور ارشد هم هست

*Heidary.3.#
۱۳۹۵/۰۸/۱۴

واااای من عاشق تأترم😍😍😃😃😃😃

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
دیوار چهارمی در آمده بود؛ شفاف برای تماشاگران، نفوذناپذیر برای بازیگران
njme
بازی در دو نقش یک نمایشنامه، حتی برای کوچک‌ترین نقش‌ها هم مجاز نبود؛ چرا که لازم بود بازیگران نقش را «زندگی کنند».
njme
تئاتر گروتفسکی «تئاتری بی‌چیز» بود که تا آنجا که می‌توانست بی‌رحمانه هر چیز اضافی را حذف می‌کرد، تا ماهیت خود را آشکار کند. یعنی تئاتری بدون لباس، بدون گریم، بدون نورپردازی و افکت‌های صوتی. تئاتری که هنر نمایش را به ذات خود تقلیل می‌دهد؛ تلاش برای رسیدن به انسانیتی ژرف و حقیقی. اولین هدف گروتفسکی برای تئاترش، «ایجاد روشی برای خودـ افشایی» بود (گروتفسکی ۱۹۶۹:۹۶). گروتفسکی آن را چنین توضیح داده است: «نشان دادن ماهیت خود، برداشتن نقاب زندگی روزمره». (همان: ۱۷۸). براساس چنین دریافتی از تئاتر، بازیگر ملزم بود که کمتر به بازی‌کردن شخصیت، توجه کند و درعوض از فرایند شخصیت‌پردازی برای کندوکاو خود استفاده کند: ایفای یک نقش به معنی همذات‌پنداری با کاراکتر نیست. بازیگر نه در نقش‌اش زندگی می‌کند و نه می‌تواند خارج از خودش آن را به تصویر بکشد. او از کاراکتر به‌عنوان ابزاری برای گلاویزشدن با خود و دست‌یافتن به لایه‌های پنهان خودش سود می‌جوید.... ما اینجا با فرایند دردناک و سنگدلانه‌ی خودشناسی سروکار داریم. هدف از تمرین نه شناخت کاراکتر، بلکه شناخت خود از رهگذر عمل بازی یک شخصیت بود
کاربر ۲۷۰۰۳۷۶
. از نظر آنتوان، یک بازیگر خوب باید از یک‌سو خود را از خودآگاهش رها کند و تبدیل به کاراکتر شود و از سوی دیگر، طی تمرینات سخت هر حرکت و لحنی را آماده و کاملاً نقش را کنترل کند.
njme
اولین پروژه‌ی آنتوان، تئاتر لیبر، حدود ۱۲۰۰۰ مقاله در روزنامه‌ها نگاشته شود.
njme

حجم

۴۷۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

حجم

۴۷۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

قیمت:
۱۶۳,۴۵۰
تومان