دانلود و خرید کتاب کدبانوهای کهن رزسیکا پارکر ترجمه فائزه جعفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کدبانوهای کهن اثر رزسیکا پارکر

کتاب کدبانوهای کهن

معرفی کتاب کدبانوهای کهن

کتاب کدبانوهای کهن نوشتهٔ رزسیکا پارکر و گریزلدا پولوک و ترجمهٔ فائزه جعفریان است. انتشارات شوند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از زن، هنر و ایدئولوژی سخن گفته است.

درباره کتاب کدبانوهای کهن

کتاب کدبانوهای کهن کوشیده است تا با ارائهٔ شواهدی که از آثار زنان هنرمند در گوشه‌های تاریک و پنهان گالری‌ها به دست آمده، سیر تاریخی ظهور «کلیشهٔ زنانگی» را در تاریخ هنر ترسیم کند؛ کلیشه‌ای که با ظهور جنبش رمانتیک و شکل‌گیری طبقهٔ بورژوازی آغاز شد و با ظهور مدرنیسم در سدهٔ ۱۹۲۰، شکل آکادمیک و تعریف‌شده‌ای در نهاد رسمی تاریخ هنر پیدا کرد. رزسیکا پارکر (روان‌درمانگر، مورخ هنر، نویسنده و فمینیست) و گریزلدا پولوک این کلیشهٔ زنانگی را عامل ساختاری مهمی در ایجاد ایدئولوژی تاریخ هنر دانسته و کوشیده‌اند با توسل به نظریه‌های روان‌کاوانه و مفهوم گفتمان میشل فوکو، نحوهٔ به‌وجودآمدن این کلیشه را در تاریخ بررسی کنند و از این طریق دست به‌نوعی واسازی تاریخ هنر بزنند و یا تاریخ هنرِ بدیلی را ارائه کنند.

کتاب کدبانوهای کهن روایتی است از ماهیت حضور زنانِ هنرمند و بررسی جایگاه و نقش آن‌ها در تاریخ هنر. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۹۸۱ میلادی منتشر شد و سپس در سال ۲۰۱۳ دوباره انتشار یافت. این اثر به‌شیوه‌ای فنی و تحلیلی نوشته شده است. عنوان برخی از بخش‌های این کتاب عبارت است از «کلیشه‌های سرنوشت‌ساز: «ذات زنانه» یا زنانگی چقدر ذاتی است؟»، «بانوانِ نقاشی‌شده»، «زنان ماهر و سلسله‌مراتب هنرها» و «بازگشت به قرن بیستم: زنانگی و فمنیسم».

خواندن کتاب کدبانوهای کهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کلیشهٔ زنانگی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰
۵۰%
تومان