دانلود و خرید کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان جان مدینا ترجمه شهریار نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان اثر جان مدینا

کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان

معرفی کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان

کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان نوشته دکتر جان مدینا، روان‌شناس است و روش پرورش کودک شاد و باهوش از تولد تا ۵ سالگی را آموزش می‌دهد. این کتاب با ترجمهٔ شهریار نظری در انتشارات صابرین منتشر شده است. 

درباره کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان

اگر آماده یا در حال بچه‌دارشدن هستید یا کودکی نوپا در منزل دارید یا به‌زودی می‌خواهید پدربزرگ یا مادربزرگ شوید و سؤال‌های فراوانی در این باره دارید از خواندن کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان لذت می‌برید.

پدر و مادران برای پرورش کودکانشان به واقعیت احتیاج دارند، نه پند و اندرز؛ اما به‌دست‌آوردن این واقعیات از لابه‌لای کتاب‌های آموزشی، وبلاگ‌ها و نصیحت‌های جورواجور پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و بستگان، بسیار سخت است. هر مغزی به شکلی خاص، سیم‌کشی شده است و هیچ ۲ کودکی در شرایط یکسان، رفتاری مشابه ندارند؛ پس نمی‌توان از یک توصیه واحد برای والدین استفاده کرد. به دلیل این منحصربه‌فرد بودن، نیاز داریم تا کودکانمان را بشناسیم و برای این کار باید برای آن‌ها وقت گذاشت. باید ببینیم آن‌ها چگونه رفتار می‌کنند، رفتارشان چطور در طول زمان تغییر می‌کند و بفهمیم چه عواملی در رشدشان مؤثر است و کدام روش‌ها بی‌فایده‌اند. این کتاب به شما کمک می‌کند به‌عنوان والدین بهترین رفتار را به فرزندتان داشته باشید. این کتاب شما را همراهی می‌کند تا پدر و مادر موفق‌تری باشید.

خواندن کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که نگران تربیت فرزندشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان

«روزی من یک سخنرانی برای زوج‌های منتظر فرزند برگزار کردم. در پایان سخنرانی زوجی با نگرانی به من مراجعه کردند. زن گفت: «پدر من اپراتور ایستگاه رادیوست و به همسرم گفته است باید روی شکم من با ریتم ضربه بزند.» من سؤال کردم: «چه نوع ضربه‌ای؟» و مرد جواب داد: «هر ضربه‌ای که نه، من باید کد مورس (تلگراف) را یاد بگیرم و با کد مورس روی شکم همسرم ضربه بزنم تا پیام‌هایی به مغز جنین منتقل کنم تا او باهوش شود. در ضمن می‌توانیم با آموزش کد به جنین بخواهیم تا او هم با ما تماس بگیرد.» زن پرسید: «آیا این کار واقعا باعث باهوش شدن فرزند من می‌شود؟ چون شکم من با این کار بسیار درد می‌گیرد و من این کار را دوست ندارم.»

من ناگهان زدم زیر خنده و آن‌ها نیز با من شروع به خندیدن کردند؛ اما من پرسشگری را همراه با نگرانی در چشم‌هایشان می‌دیدم.

هنگامی که مشغول سخنرانی درباره توانایی‌های عجیب و غریب مغز کودک در دوران بارداری بودم، موجی از تعجب را در سراسر سالن کنفرانس می‌دیدم. بعضی‌ها به‌شدت مشغول یادداشت‌برداری بودند و بعضی دیگر هیجان‌زده درِ گوشی با بغل دستی خود صحبت می‌کردند. بعضی از زوج‌هایی که کودکان بزرگ‌تری داشتند، خوشحال به نظر می‌رسیدند، اما بعضی دیگر خود را گناهکار می‌دیدند. همه متعجب بودند و سؤال‌های بسیاری در ذهنشان ایجاد شده بود.

آیا واقعا جنین می‌تواند در دوران آخر بارداری کد مورس بیاموزد و اگر می‌تواند آیا نفعی برایش دارد؟

دانشمندان توانایی‌های فراوانی از قدرت مغزی کودک در دوران بارداری کشف کرده‌اند. در این فصل درباره راز عجیب نحوه تشکیل و رشد مغز از چند سلول کوچک به مغز کامل پرده برمی‌داریم و درباره ماهیت کد مورس نمادین و اهمیت آن در رشد مغز سخن خواهیم گفت. در واقع چهار نکته اساسی وجود دارد و ما در ادامه آن‌ها را برای شما رونمایی خواهیم کرد؛ ولی فعلاً سی‌دی‌های موتزارت خود را کنار بگذارید.

سکوت را رعایت کنید: بچه در راه است

اگر بخواهم فقط در یک جمله درباره آنچه از مراحل رشد در نیمه اول بارداری می‌دانم، پندی بدهم، این است: «جنین می‌خواهد در این دوران تنها باشد.»

از دیدگاه جنین بهترین خصوصیات زندگی در رحم، فقدان نسبی محرک‌هاست. رحم، تاریک، گرم، مرطوب و بسیار ساکت‌تر از محیط بیرون است.

فعالیت پیش‌مغز جنین از سه هفته پس از تشکیل نطفه آغاز می‌شودو این مغز بسیار کوچک در هر ثانیه هشت هزار سلول و در هر دقیقه پانصد هزار سلول عصبی تولید می‌کند و این وضع تا نیمه سن حاملگی بر همین منوال برقرار است؛ یعنی در زمانی بسیار اندک، جنین مشغول انجام کاری بس بزرگ است و تنها چیزی را که در این مدت از والدین می‌خواهد این است که کنار بایستند و هیچ کاری نکنند.»

کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی
تکلا. اس. نی
کلیدهای تربیت و رفتار با پسرها
استیو بیدولف
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان
مگ زویبک
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای عادت‌دادن فرزند به کار در خانه
س‍وزان‌ واک‍ر م‍ان‍س‍ون‌
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
شادترین بچه محله (شادترین کودک محله)
هاروی کارپ
آنچه مادر باید در مورد ۱۲ ماه اول زندگی کودکش بداند
پنی پرستون
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای پرورش فرزند شاد از ۲ تا ۴ سالگی
لیزا مکورت
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی

نظرات کاربران

زهرای ماهی
۱۳۹۷/۰۹/۰۸

اطلاعات خیلی خوب و مفیدی در مورد بچه ها میده. و خوندنش خیلی کمک کرد تا بفهمم خیلی از کارایی که پسر کوچکم انجام میده از روی شیطنت لجبازی و خرابکاری نیست و همه اینا روند طبیعی رشد یه بچه

- بیشتر
فاطمه
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

ای کاش من قبل از بچه دار شدن این کتاب رو میخوندم. بهترین و کاملترین کتابی که تا حالا در مورد پدر و مادر و فرزند خوندم. بخصوص چقدر زیبا و دقیق حال و روز مادرها رو بعد از زایمان

- بیشتر
samira mirbabayi
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

فقط میتونم بگم کتاب فوق العاده ای هستش...حتما بخونینش

کاربر ۱۸۸۲۰۵۳
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

انقدر این کتاب برام جذاب بود که چند روزبه عشق اینکه بقیشو بخونم بیدار میشدم .درسته که اسمش اصول کارکرد مغز بچه هاست وما فکر میکنیم قراره همش در مورد لوب پیشانی و نورون و اکسون و امیگدال بخونیم اما

- بیشتر
sama
۱۳۹۸/۰۶/۰۹

خیلی کتاب خوبیه من پیشنهاد میکنم حتما بخونید.مخصوصا درباره ی تصمیمم برای این که دخترم تلویزیون نبینه تا دو سالگی کاملا مطمئن شدم

Atefe Amini
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

بسیار کتاب خوبیه، ایکاش توی حاملگی خونده بودم، بسیار علمی هم هست و همش به مقالات متعدد رجوع میکنه، خیلی عالیه

hosna
۱۳۹۸/۰۹/۲۸

دوستان کسی کد تخفیف ۵۰ درصدی داره لطفا؟

کاربر ۲۰۰۳۱۷۱
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

اطلاعات فوق العاده دارد. پیشنهاد میکنم قبل از اقدام ب بارداری مطالعه شود.گرچه در دوران نوزادی نیز مفید است

Mina Jadidi
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

عالی عالی عالی من کتابهای کودک زیادی مطالعه کردم و میکنم. این یکی از بهترینهاست

بهاره
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

یکی از بهترین اولین کتابهایی که میشه در زمینه فرزند پروری خوند همین کتاب هست که از دوران بارداری روند رشد مغز رو بررسی میکنه اهمیت امنیت و شکل دادن به یک دلبستگی ایمن رو بیان میکنه فصلی از کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳)
هوش از دامن کامپیوتر و ماشین‌های بی‌جان شکل نمی‌گیرد، بلکه این آغوش گرم و عاشق انسان‌هاست که آن را می‌سازد. پس اگر کودک باهوش می‌خواهید، به او عشق بورزید و اجتماعی بودن را به او بیاموزید.
مهدی نجفی
اگر به جای اینکه بعد از حل مسئله ریاضی بگویند: «وای! تو چقدر باهوشی!» به او می‌گفتند: «معلوم است درست را مطالعه کرده‌ای» ، به او می‌فهماندند موفقیت او نتیجه تلاش بی‌وقفه اوست نه موهبتی غیرقابل تغییر. مسلما تلاش بیشتر یعنی موفقیت بیشتر. به این نوع تشویق، «تشویق رشد ذهنی» می‌گویند.
SHOKoOoH
اگر محیطی که کودک در آن رشد یافته است همیشه پر از عصبانیت و تهاجمی باشد، او همیشه پاسخ‌های شدیدی به استرس‌های کوچک نشان می‌دهد. این وضعیت را افزایش مداوم کورتیزول یا «هایپر کورتیزولیسم» می‌گویند
SHOKoOoH
تاس‌کباب هوش ما از پنج جزء اساسی تشکیل شده است و شما باید درباره آن‌ها به‌شدت تفکر کنید. این اجزاء عبارتند از: ۱. میل به اکتشاف ۲. خودکنترلی ۳. خلاقیت ۴. ارتباطات کلامی ۵. توانایی توصیف ارتباطات غیرکلامی
مهدی نجفی
خوبی علم، بی‌طرفی آن است. وقتی بدانید یک واقعیت از نتایج دقیق تحقیقات علمی به‌دست آمده است، به آن ایمان می‌آورید و تصاویر کذب افسانه‌ها را کنار می‌گذارید.
اکرم
دوم: وقتی به او القاء می‌کنید باهوش است، او به هوش خود غره می‌شود و تلاشی برای یادگیری نمی‌کند. در نتیجه اتکاء به هوش تنها، کارآمد و نتیجه‌بخش نیست و اهمیت یادگیری در چشم او تنزل می‌یابد.
SHOKoOoH
اگر زن احساس کند که همسرش صدایش را می‌شنود، رفتار بهتری خواهد کرد و به‌هیچ‌وجه به ورطه طلاق وارد نمی‌شود. اما این مسئله در مردها صادق نیست و به‌محض اینکه همدلی پایین می‌آید، ازدواج به سمت قهقرا می‌رود.
SHOKoOoH
افراد با افق دید باز پنج خاصیت مشترک داشتند که این محققان به آن نام «DNA خلاق» دادند. ۱. توانایی ارتباط بین موضوع‌های نامربوط. آن‌ها می‌توانستند بین موضوعات، سؤالات و مسائل به ظاهر نامربوط، ارتباط برقرار کنند و پل بزنند. ۲. عادت آزاردهنده پرسشگری دائمی. آن‌ها همیشه سؤال‌هایی از این قبیل می‌پرسند: «حالا چرا؟ چرا نه؟ اگر این کار به این طریق انجام شود، چه اتفاقی می‌افتد؟» آن‌ها مرزی برای این سؤال‌ها و دید جدید مسائل نمی‌شناسند. ۳. میل سیری‌ناپذیر به آزمایش کردن و سرهم‌بندی چیزهای مختلف. کارآفرینان ممکن است روی یک ایده تمرکز کنند، اما به شکل سیری‌ناپذیری این ایده را قطعه‌قطعه می‌کنند و آن را به بوته آزمایش می‌سپارند. آن‌ها نیاز به آزمایش هر چیزی دارند. باید بفهمند سروته قضیه چیست. آن‌ها در مأموریتی اکتشافی به سر می‌برند و باید در این مأموریت همه چیز را آزمایش کنند.
مهدی نجفی
هیچ دو کودکی در شرایط یکسان، رفتاری مشابه ندارند؛ پس نمی‌توان از یک توصیه واحد برای والدین استفاده کرد.
صلوات
تربیت کودک یک کار گروهی است که نه فقط توسط پدر و مادر، بلکه توسط تمامی افراد اجتماع و خاندان آن نورسیده صورت خواهد گرفت.
parisa_msi

حجم

۲۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان