دانلود و خرید کتاب ذهن آگاهی در محل کار مایکل چاسکالسون ترجمه فاطمه تقی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن آگاهی در محل کار اثر مایکل چاسکالسون

کتاب ذهن آگاهی در محل کار

معرفی کتاب ذهن آگاهی در محل کار

کتاب ذهن آگاهی در محل کار نوشتهٔ مایکل چاسکالسون و ترجمهٔ فاطمه تقی پناهی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی برنامهٔ تمرینی برای رویارویی با استرس شغلی است.

درباره کتاب ذهن آگاهی در محل کار

کتاب ذهن آگاهی در محل کار درمورد پرورش افراد تاب‌آور و سازمان‌های تقویت‌شده با برنامهٔ کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR) سخن گفته است. این اثر، محتوایی کاربردی و نظری دربارۀ سودمندی‌های برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی در محیط‌ کار حرفه‌ای فراهم کرده و به توصیف آخرین یافته‌های پژوهشی در زمینهٔ علوم اعصاب و روان درمورد تأثیر برنامۀ تمرینی ذهن‌آگاهی بر روی افراد مختلف پرداخته است. نویسنده کوشیده است تا شیوه‌های نویی ارائه دهد تا کارکنان در سازمان‌ها و حتی شاغلان آزاد در ایستگاه کاری خود با توجه و تمرکز بیشتری به حرف‌های مشتری و هم‌گروهی گوش فرادهند، با وضوح روشن‌تری با دیگران ارتباط برقرار کنند، اضطراب را مدیریت کنند و روابط بین‌فردی قوی بسازند. مایکل چاسکالسون یک برنامۀ ۸هفته‌ای جامع برای تمرین ذهن‌آگاهی پیشنهاد داده تا به‌طور اختصاصی برای موقعیت‌های شغلی و حرفه‌ای تدوین استفاده شود. در انتهای کتاب، گلچینی از صحبت‌های نویسنده را دربارۀ ذهن‌آگاهی در محل کار می‌خوانیم.

این کتاب می‌تواند کمک کند تا با تمرین‌های ذهن آگاهی، لحظه‌هایی را به خود اختصاص داده و استرس را از خویش دور سازید؛ همچنین می‌آموزید که چگونه با استفاده از قدرت زمان حال، خود را از اسارت و گرفتاری در اندیشیدن به گذشته یا آینده رها کنید. فرا می‌گیرید که با افکار خود چگونه تعامل داشته باشید و نگرانی‌هایتان را پشت سر گذاشته و استرس‌های کاری را برای خود حل‌وفصل کنید. از طرفی می‌توانید قدرت تمرکز خود را تقویت کرده و ذهنی آرام‌تر داشته باشید. نویسندهٔ این کتاب، یکی از تأثیرگذارترین مدرسان و پژوهشگران حوزهٔ ذهن‌آگاهی است. او ۴ کتاب مهم در این زمینه نوشته است.

خواندن کتاب ذهن آگاهی در محل کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن آگاهی در محل کار

«شما هم در محیط کار دچار استرس می‌شوید، یا در مدیریت روابط کاری خود با مشکل روبه‌رو هستید، آیا حس می‌کنید تمام روز درگیر فعالیت‌های بی‌شماری هستید که از عهده و توان‌تان خارج است؟

احساس می‌کنید نمی‌توانید تمرکز لازم را بر کار و زندگی خود داشته باشید، حل‌وفصل کردن امور متعدد کاری برای‌تان دشوار است، یا در نقش مدیر و رهبر، خود را ناتوان از رسیدگی به امور محوله یافته‌اید، اگر چنین است، تنها نیستید!

بیشتر ما هر روز که از خواب بیدار می‌شویم، خود را در محاصرة انواع فعالیت‌ها، خواسته‌ها و فشارها می‌یابیم. به ویژه در محیط کار، حس می‌کنیم باید بدویم تا عقب نمانیم. مانند این است که روی نواری با سرعت بالا ایستاده‌ایم و این نوار سعی می‌کند هر روز ما را ده‌ها قدم به جلو پیش بَرَد.

اما واقعیت این است که دویدنِ بدون تأمل و اندیشه، نتیجة دلخواه را دربرنخواهد داشت. کار کردن به این شیوه، ما را از دنیای خلاقیت و نوآوری و عملکردی اثربخش در کار و زندگی دور می‌سازد. بخشی از این وضعیت که بسیاری از ما گرفتارش هستیم، معلولِ تقاضاهای روزافزون و بی‌شمار محیط کار از ماست که باعث ایجاد استرس و اضطراب در ما می‌شود.

استرسی برای رسیدن و محقق ساختن اهدافی که در نظر گرفته‌ایم. در نهایت، اسیر شدن در مخمصة استرس، توان ما را کاهش داده و قدرت ما را برای بهره‌گیری از استعدادها و قابلیت‌هایمان تضعیف می‌کند.

بدیهی است که در این وضعیت، سازمان‌ها و رهبران ترجیح می‌دهند برای بهره‌وری، کارآمدی و اثربخشی بیشتر کارکنان، استرس را در محیط کار کاهش دهند. همچنین به دنبال راهی باشند که بتوانند رهبریِ آگاهانه‌تری بر تیم خود در سازمان داشته باشند.

به ویژه، این مسأله آنجا اهمیت پیدا می‌کند که طبق پژوهش‌های انجام شده، استرس و مسائل مربوط به آن مانند افسردگی و اضطراب تا چه میزان بر عملکرد افکار در محیط کار تأثیری منفی دارد.

ذهن آگاهی، راه‌حلی مناسب برای کاهش استرس در محیط کار است. با کمک ذهن آگاهی، افراد تأمل بیشتری بر امور و لحظه‌های خویش خواهند داشت.

سال‌هاست که ذهن‌ آگاهی، به عنوان مداخله‌ای اثربخش و موفق برای کاهش استرس، افزایش بهره‌وری و تقویت تاب‌آوری افراد در برابر مسائل استرس‌زا به کار رفته است.

همچنین مشخص شده است که تا چه میزان کاربرد آن، می‌تواند بر قدرت رهبری و مدیریت مدیران و رهبران سازمانی بیفزاید. اثرات و نتایج کاربرد ذهن ‌آگاهی در محیط کار، در پژوهش‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفته و تأثیر مثبت آن تأیید شده است.»

نظرات کاربران

soheila ahmadi
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

کتاب اسکن شده و متاسفانه خوندنش توی موبایل یه مقدار مشکله و امکان علامت گذاری هم نداره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان