دانلود و خرید کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ سامی صالحی‌ثابت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ اثر سامی صالحی‌ثابت

کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟

کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ نوشتهٔ سامی صالحی‌ثابت است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای جامع بازیگری تئاتر ویژهٔٔ نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ سال است.

درباره کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟

کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ حاصل پژوهش گروه نمایشی «بچه‌های شاهکار» از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ است. گروه بچه‌های شاهکار، در این شش سال، نتیجهٔ آموخته‌هایشان را در اجراهای مختلف به روی صحنه برده و در برابر نقد و تحلیل اساتید تئاتر و تماشاگران حرفه‌ای و آماتور قرار داده‌اند. نویسندهٔ این کتاب همراه با سیزده نوجوان کوشا و صبور، طی این شش سال، سه سبک و مکتب بزرگ بازیگری دنیا را محک زده و سعی کرده است از آن‌ها بسیار بیاموزد: سبک بازیگری واقع‌گرا بر اساس سیستم کنستانتین استانیسلاوسکی، سبک تقلید و بداهه بر اساس کمدی‌های داریو فو و تخت حوضی ایران و تئاتر آزمایشگاهی یرژی گرتوفسکی و یوجینو باربا. مشابه کار گروه بچه‌های شاهکار را در اروپا در سال ۲۰۱۳ بروک ترنر در کتاب آموزش و اجرای تئاتر برای کودکان با تأکید بر بیان جسمانی انجام داده است. 

در کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ آموزش تئاتر و بازیگری در کنار شرح تاریخچه و فلسفهٔ تئاتر انجام می‌گیرد. بیان اهمیت، چرایی و چگونگی شکل‌گیری یک تفکر و یک تکنیک باعث می‌شود شما نگاه عمیق‌تر و موشکافانه‌تری به تئاتر پیدا کنید. از این رو، کتاب با پرسش‌های بی‌پاسخ شروع شده است: تئاتر چیست؟ بازیگری چیست؟ چنین پرسش‌هایی به شما اجازه می‌دهند همواره و تا همیشه شاگردی کنید؛ جست‌وجو کنید و به هیچ پاسخ دم‌دستی قانع نباشید.

این کتاب جایگاه یک مشاور و یک مرجع را دارد. هر جا که معلم در دسترس نبود می‌توانید به آن مراجعه کنید و پاسخ پرسش‌ها یا راه‌حل مسائلتان را در آن بیابید. این کتاب وظیفهٔ بسیار مهم‌تری هم دارد و آن این است که به نوآموزان یاد بدهد بازیگر شدن علاوه بر داشتن معلم و منبع خوب، علاوه بر داشتن نوک سوزنی استعداد، علاوه بر نیاز به هزینه کردن همه‌جور از شهریهٔ کلاس گرفته تا شب‌زنده‌داری و مطالعه، علاوه بر تماشای مدام نمایش‌های خوب‌وبد روی صحنه، علاوه بر صبوری و صبوری و صبوری، بسته به عوامل بسیار زیاد دیگری هم هست. در این کتاب سعی شده به تفصیل به تمامی آنچه برای بازیگر شدن نیاز دارید، پرداخته شود.

خواندن کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب در قدم نخست و اولویت اول برای کودکان و نوجوانان یازده تا هفده ساله نگاشته شده است. کودکان و نوجوانانی که تازه نیت کرده می‌خواهند بازیگری را یاد بگیرند. به همین دلیل، ادبیات کتاب متناسب با این ردهٔ سنی در نظر گرفته شده است. سعی شده است در حد امکان جملات و اصطلاحات فنی و تخصصی به شکل مناسبی برای این ردهٔ سنی توضیح و شرح داده شود. باوجوداین و بنا به تجربهٔ نگارنده در کار عملی با کودکان و نوجوانان، سطح ادبیات کتاب از سطح رایج این ردهٔ سنی بالاتر در نظر گرفته شده است. 

افزون بر این، کتاب حاضر با اطمینان خاطر به افراد ذیل پیشنهاد می‌شود:

۱) جوانان و دانشجویان بالای هجده سال که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی و آکادمیک در زمینهٔ بازیگری هستند، ولی در زمینهٔ «بازیگری اجرا» و «بازیگری بداهه و تقلید» منبع مطالعاتی معتبر و جامعی ندارند. آن‌هایی که می‌خواهند دنیای خود و دیگران را تغییر دهند و آن را بهتر کنند. بلندپروازانی که می‌خواهند بزرگ‌ترین و معتبرترین جایزه‌های بین‌المللی تئاتر و سینما در رشتهٔ بازیگری را از آن خود کنند؛

۲) حرفه‌ای‌ها و آماتورهایی که در سینما، رادیو، تئاتر و تلویزیون مشغول به بازیگری هستند. همان‌هایی که می‌خواهند در دنیای بازیگری ماندگار شوند. آن‌هایی که می‌خواهند تا آخر عمر بازیگر بمانند، بازی کنند و هیچ‌وقت کهنه و خسته نشوند، اما هنوز در تکنیک دچار ضعف و ایراد اساسی هستند. آن‌هایی که سالیان سال است که درجا می‌زنند؛ تغییری در کیفیت بازیگری خود احساس نمی‌کنند و بدتر از همهٔ این‌ها نسبت به ایام درخشان نه‌چندان دورشان، افت شدید پیدا کرده‌اند؛

۳) معلمین و دوستداران آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان. آن‌هایی که نیاز به مرجع کاملی برای انتقال بدون آسیب و عوارض مکاتب بزرگ بازیگری دنیا به هنرجویان کم‌سن و سال دارند.

بخشی از کتاب چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟

«طبیعت، این غول مهارناشدنی، سبب بیدار شدن قدرت خلاقهٔ بشر بوده است. تمامی هنرها ازجمله هنرهای نمایشی (و تئاتر) نتیجهٔ پاسخ بشر به مسائل و مشکلاتی بوده که طبیعت پیشِ پای بشر گذاشته است. از روز ازل و به احتمال زیاد تا ابد، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین «پرسش، دشمن، منبع نادانی، دلیل ترس و هم‌زمان تنها امید و منبع تغذیهٔ جسمی و روحی بشر» طبیعت بوده و خواهد بود! اگر بشر نخستین از رعد و برق آسمان و شکافته شدن زمین می‌ترسید و نسبت به علل پیدایش آن‌ها نادان بود، در عوض بشر امروز از «سیاه‌چاله‌های کهکشانی» و «جهان‌های موازی» اطلاعات قابل دفاعی ندارد. نه‌تنها بشر نخستین از مرگ می‌ترسید که بشر امروز هم به‌شدت از مرگ می‌هراسد. بحران آب و غذا همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و ترس‌های بشر بوده و خواهد بود. بسیاری از دانشمندان معاصر جنگ جهانی آینده را جنگ آب و جنگ خشک‌سالی می‌دانند، اما نقاط بردار شکنر چه ارتباطی با طبیعت و مسائل آن دارند؟!

اشتباهی را که معتقدان به «کامل و عاقل شدن بشر طی تاریخ» می‌کنند، شما مرتکب نشوید. بشر نخستین را احمق و نادان فرض نکنید. اگر او نادان و احمق بود هیچ‌گاه نمی‌توانست بردار یادشده (بردار شکنر: بردار بازی تا تئاتر) را خلق کند. از قضا، بشر نخستین از بسیاری از ما و هم‌نسلان ما باهوش‌تر است؛ چرا که او نسبت به امکانات و سخت‌افزار زمان خودش دست به چنین آفرینش‌هایی زده است. به عقیدهٔ دانشمندان، در طول تاریخ، مکانیسم تحلیل توسط مغز بشر تغییری نکرده است، بلکه تنها ابزار تحلیل او عوض شده است. (استراوس، ۱۳۸۰:۲۱) این نکته اشاره به برتری بزرگ بشر نخستین دارد. بشر نخستین دست به آفرینش‌هایی زده که امروزه بسیاری از اندیشمندان را حیران خود نگاه داشته است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان