دانلود و خرید کتاب استامبولی منصور ضابطیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استامبولی اثر منصور ضابطیان

کتاب استامبولی

انتشارات:نشر مون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استامبولی

کتاب استامبولی یکی از کتاب‌های منصور ضابطیان نویسنده و مجری تلویزیونی مطرح است. این اثر در قالب سفرنامه منتشر شده و در آن نوشته‌ها و عکس‌های نویسنده از سفرش به استانبول گنجانده شده است. این کتاب توسط نشر مون به چاپ رسیده و رفته‌رفته در میان مخاطبین به شکل چشمگیری مورد استقبال قرار گرفته‌ است. این کتاب برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب استامبولی اثر منصور ضابطیان

کتاب استامبولی را اگرچه می‌شود از نظر موضوعی در دسته‌ی سفرنامه‌ها قرار داد اما حقیقت آن است که این کتاب از نظر شکل ارائه و نوع نگارش با اشکال متداول و کلاسیک سفرنامه بسیار تفاوت دارد. به‌عنوان مثال در اکثر سفرنامه‌ها، توالی زمانی، بنای اصلی روایت است و نویسنده سعی می‌کند به بیان اتفاقات سفر به‌صورت منظم بپردازد اما در استامبولی، ما با نوع جدیدی از سفرنامه‌نویسی روبه‌رو می‌شویم که دسته‌بندی فصل‌های آن بر اساس سوژه و موضوع است نه توالی زمانی.

منصور ضابطیان، نویسنده استامبولی، در یک فصل به غذاهای تاریخی ترکیه می‌پردازد، ممکن است در فصل دیگر گفتگو با اهالی استانبول را مبنای سفرنامه خود قرار دهد و در فصل دیگری به بررسی کاربرد یک واژه خاص در استانبول بپردازد. خلاصه در این سفرنامه از گفتگو با یکی از شاعران مطرح ترک گرفته تا نکته‌هایی در مورد سریال‌های معروف ترکیه‌ای، مطالب جذاب و خواندنی وجود دارد. نکته‌ای که شاید برای شما نیز جذاب باشد این است که ضابطیان در بخشی از کتاب می‌گوید که برعکس تصور اکثر ما هیچگونه نشانی از آن غذای معروف «استامبولی» در شهر استانبول دیده نمی‌شود.

در این کتاب مخاطب می‌تواند از طریق جهان کلمات و به واسطه نگاه خاص مولف، به نکات مختلف فرهنگی و گردشگری و جامعه‌شناسانه‌ای دست یابد که شاید حتی با سفر به استانبول نیز قابل دسترسی و دریافت نباشند. به‌عنوان مثال در بخشی از سفرنامه مولف به بیان گفتگوی خود با یک خدمه جوان رستوران، با تحصیلات و علایق خاص، پرداخته است که دارای نکات فرهنگی و جامعه‌شناسانه بسیار جالب و مهمی است. نکاتی که از طریق خواندن یک سفرنامه معمولی و یا حتی سفر به استانبول به دست نمی‌آید. قلم منصور ضابطیان در کتاب استامبولی همواره رگه‌هایی از طنزی شیرین را با خود به همراه دارد و همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب در هنگام خواندن این اثر احساس خستگی نکند. طرح جلد طنازانه و وجود عکس‌های سفر نیز بر جذابیت آن افزوده‌اند.

چرا باید کتاب استامبولی را بخوانیم؟

کتاب استامبولی سرشار از نکات شیرین و جذاب در مورد شهر استانبول و فرهنگ و جاهای دیدنی این شهر تاریخی است و مخاطب با خواندن این اثر می‌تواند با استفاده از نگاه خاص مولف، اطلاعات بسیار جامع و دقیقی درباره استانبول و به‌صورت کلی کشور ترکیه به دست آورد. این سفرنامه علاوه‌بر اطلاعات بسیارمفیدی که در اختیار ما قرار می‌دهد، به‌عنوان یک کتاب جذاب و سرگرم‌کننده نیز گزینه‌ای مناسب برای مطالعه به حساب می‌آید.

خواندن و خرید کتاب استامبولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

اگر شما به سفر، جهانگردی، آگاهی از فرهنگ‌ها و شناخت جوامع مختلف مخصوصا شناخت از کشور ترکیه، علاقه دارید این اثر می‌تواند گزینه مفیدی برای شما باشد. با وجود اینکه مولف کتاب، خود معتقد است که این کتاب یک راهنمای گردشگری نیست اما می‌شود گفت که خواندن این کتاب تا حدود زیادی شمایل کلی و ابعاد مختلف شهر استانبول و وضعیت فرهنگی‌ این شهر را برای مخاطب ترسیم می‌کند. با وجود اینکه قالب کتاب استامبولی سفرنامه است، اما مخاطب عام اهل کتاب نیز به خاطر تنوع مطالب از خواندن آن لذت خواهد برد.

درباره منصور ضابطیان

احتمالا بسیاری از شما منصور ضابطیان را به خاطر اجراهای‌ خاصش در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله رادیو هفت، مردم ایران سلام و رادیو شب می‌شناسید. ضابطیان در ۷ آذر ۱۳۴۹ به دنیا آمده است. او ابتدا مدرک کاردانی خود را در رشته علوم آزمایشگاهی دریافت نمود و پس از چند سال به خاطر علاقه‌اش مسیری متفاوت را انتخاب کرد و به سراغ تحصیل در رشته سینما رفت. منصور ضابطیان فعالیت حرفه‌ای خود را با روزنامه‌نگاری و تدریس دوره‌های‌ آزاد اجرا در دانشکده خبر آغاز کرد. از او تاکنون مقالات و نوشته‌های مختلفی در نشریات مطرحی از جمله چلچراغ، کلک و گزارش فیلم منتشر شده است.

قسمت جذاب زندگی منصور ضابطیان، علاقه بسیارش به سفر و سفرهای متعدد او به نقاط مختلف جهان به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده است که علاوه‌بر کتاب استامبولی سفرنامه‌های دیگری نیز منتشر کند. کتاب‌های «مارک و پلو»، «مارک دو پلو»، «برگ اضافی»، «سباستین»، «چای نعنا»، «موآ» و «بی‌زمستان» بخشی از آثار منصور ضابطیان در قالب سفرنامه هستند.

بخشی از کتاب استامبولی

«آفتاب اول پاییز خودش را از لابه‌لای برگ‌های چنار توی خیابان کشیده روی بالکن بزرگ خانه ابادا. مثل همه جای دنیا آفتاب پاییز حسابی می‌چسبد. یک شادی و غم توامان دارد و یک سرخوشی و رخوت همزمان.»

معرفی نویسنده
عکس منصور ضابطیان
منصور ضابطیان
ایرانی | تولد ۱۳۴۹

منصور ضابطیان متولد ۷ آذرماه ۱۳۴۹ در تهران، نویسنده، روزنامه‌نگار، مجری رادیو و تلویزیون، تهیه‌کننده و کارگردان و همچنین پادکست‌سازی است که چهره او را می‌توانیم با اجرای او در برنامه (مردم ایران سلام) به‌خوبی به یاد آوریم.

نظرات کاربران

فطرس
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

چاپی۷۵ تومان الکترونیکی ۷۰ تومان...

Bita
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

کاش به طاقچه بی‌نهایت اضافه کنیدش

Nazanin K
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

کاش نسخه ای با عکسهای با کیفیت تر بگذارید؛ عکسهای نسخه پی دی اف کیفیت خیلی پایینی دارند. حیف! برای من که نسخه صوتی رو دارم علت اصلی خریدن نسخه الکترونیک شوق عکسها بود

bahar
۱۴۰۲/۰۵/۱۸

سفرنامه های آقای ضابطیان رو خیلی می‌پسندم اصلا وقتی میخونی انگار توی اون لحظه ای و واقعا ملموس هست. متن روان مثل باقی کارهای ایشون ولی من این سفرنامه رو نسبت به سفرنامه های دیگه (سباستین، چای نعنا بی زمستان

- بیشتر
azade
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

سفرنامه ها از اون دست کتابهایی هستن که نباید تو قفسه کتاب جاشون خالی باشه (سفرنامه برادران امیدوار _ سفرنامه های ظابطیان و.. ) نگارش محاوره ظابطیان هم حرف نداره

hodabedi
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

عااالی بود. قطعا یکی از بهترین کتاب های این نویسنده و شاید بهترین کتاب برای مطالعه درباره استانبول. روان، خوش قلم، دقیق، متفاوت و تاثیرگذار بود. درباره جاهایی از استانبول حرف میزد که جای دیگه پیدا نمی کنیم... فرهنگ، زبان و

- بیشتر
negar
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

خواندنی و مصور

Marziye
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

سفرنامه های آقای ضابطیان خیلی خوبه ،بخصوص این آخریا ،نوشابه زرد ،چای نعنا ...سه رنگ هم عالیه

ریحانه کلهر
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

برای کسانی که استانبول را دوست دارند، چشم‌انداز قشنگی ارائه می‌دهد و خواننده را همراه می‌کند. اما کیفیت عکس‌های کتاب واقعاً ضعیف بود. تصاویری که قسمت مهمی از سفرنامه است.

کاربر 3474054
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

برای درک بهتر استانبول

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان