دانلود و خرید کتاب تاثیر مولفه های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی فاطمه ملاصالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر مولفه های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی اثر فاطمه ملاصالحی

کتاب تاثیر مولفه های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاثیر مولفه های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی

کتاب تاثیر مولفه‌های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی نوشتۀ فاطمه ملاصالحی است. انتشارات آذرفر این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب تاثیر مولفه‌های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی

کتاب تاثیر مولفه‌های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی به شما گفته است که عصر حاضر مبتنی بر اقتصاد است که کلید اصلی آن را منابع انسانی یا به‌عبارتی، سرمایهٔ انسانی تشکیل می‌دهد. در چنین شرایطی سازمان‌ها باید با تجهیز منابع انسانی خود به دانش، نگرش و مهارت جدید با تکامل شتابندهٔ علم و فناوری و شرایط متغیر محیطی سازگاری پیدا کنند. هدف اصلی مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی کمک به عملکرد بهتر سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی است. مدیریت منابع انسانی برای کاهش معضلات نیاز به مدلی دارد که بر اساس آن میزان موفقیت خود را در نیل به آرمان‌ها و راهبردهای کسب‌وکار مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار دهد. گسترش فرهنگ تعالی سازمانی و علاقه‌مندی مدیران به بهبود مستمر منجر به افزایش تقاضا برای استقرار سیستم‌های تعالی شده است که یکی از مهم‌ترین این مدل‌ها، مدل بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) است. یکی دیگر از چارچوب‌های اندازه‌گیری شناخته‌شده که به‌صورت گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، مدل تعالی سازمان است. این چارچوب شامل دو دسته عوامل جداگانه است که به‌صورت کلی به «توانمندسازها» و «نتایج» تفسیر می‌شود. توانمندسازها عبارتند از رهبری، کارکنان، سیاست‌ها و استراتژی‌ها، منابع و ذی‌نفعان و فرایندها؛ همچنین نتایج عبارتند از نتایج حاصل از کارکنان، نتایج حاصل از مشتریان، نتایج حاصل از جامعه و نتایج کلیدی عملکرد کسب‌وکار.

خواندن کتاب تاثیر مولفه‌های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به حوزهٔ مدیریت مالی و یادگیری چالش‌های آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر مولفه‌های مدل تعالی سازمانی EFQM بر عملکرد مالی

«تعاریف مفهومی و عملیاتی

مدل تعالی سازمانی: مدلی است که سازمان‌ها را ارزیابی و عملکرد آنها را اندازه‌گیری می‌کند. این مدل به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با مقایسه وضعیت موجود و مطلوب خود تفاوت‌ها را شناسایی کنند، سپس با بررسی علل وقوع این تفاوت‌ها راه‌حل‌های بهبود وضع موجود را پیدا و آنها را اجرا نمایند تعریف عمومی مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت که به‌اختصار EFQM خوانده می‌شود در سال ۱۹۸۸ توسط ۱۴ شرکت بزرگ اروپایی تشکیل شد و در حال حاضر ۶۰۰ سازمان بزرگ چندملیتی و ملی عضو آن هستند . EFQM در حقیقت یک سازمان غیرانتفاعی متولی بررسی چهارچوب تعالی سازمانی موسوم به EFQM Excellence Model است.

عملکرد مالی: به عملکرد سازمان‌ها در زمینه سودآوری مالی، بهینه‌کردن درآمدها عملکرد مالی آن سازمان گفته می‌شود.

رهبری و ثبات هدف رهبران سرآمد ارزش‌ها و مأموریت سازمان را مشخص می‌کنند و ثبات هدف دارند؛ اما در صورت نیاز قادرند. سازمان را تغییر دهند و با تشخیص به‌موقع لزوم اصلاحات و تغییر سبک رهبری مسیر از خود انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند.

مدیریت بر پایه فرایندها و واقعیات: فعالیت‌های داخلی و ارتباطات سازمان باید شناخته شده و به طور سیستماتیک کنترل شوند تصمیمات مرتبط با فعالیت‌های جاری و بهبودها باید بر اساس اطلاعات مطمئنی اتخاذ شوند که شامل دیدگاه‌های همه ذی‌نفعان باشد.

استراتژی سازمان انجام کارها و اهداف سازمان با الگوی خاص و منحصربه‌فرد خود به‌نحوی‌که با منابع کمتر منجر به عملکرد و بهره‌وری بالاتر و مزیت رقابتی بهتر شود.

 توسعه مشارکت کارکنان سازمان سرآمد از کارکنان سرآمد تشکیل می‌شود چنین سازمان‌هایی توانائی‌های بالقوه کارکنان خود را در سطوح، فردی گروهی و سازمانی شکوفا می‌کنند عدالت را رشد داده و کارکنان خود را در امور مشارکت می‌دهند آنها کارکنان خود را موردتوجه قرار داده و مورد تشویق و قدردانی قرار می‌دهند که منجر به ایجاد انگیزه و تعهد آنان به استفاده از مهارت‌ها و دانش خود به سود سازمان می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان