دانلود و خرید کتاب با عینک پراگماتیسم سیدصابر سیدی فضل اللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با عینک پراگماتیسم اثر سیدصابر سیدی فضل اللهی

کتاب با عینک پراگماتیسم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب با عینک پراگماتیسم

کتاب با عینک پراگماتیسم نوشتۀ سید صابر سیدی فضل اللهی در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. این کتاب، ضمن تحریر گاهشماری از رخدادهای مهم فلسفی و نیز گاهشماری زندگی جان دیویی، در چند مقالۀ مستقل رویکرد اخلاق‌مداری و علم‌گرایی فیلسوفان و دانشمندانی چون چارلز داروین، جان دیویی، ویلیام کلیفورد و مسئلۀ وجود در فلسفۀ اسلامی را بررسی کرده است.

درباره کتاب با عینک پراگماتیسم

کتاب با عینک پراگماتیسم با گاهشماری از رخدادهای مهم فلسفی آغاز می‌شود. این گاهشماری از قرن ششم قبل از میلاد مسیح و آغاز فلسفۀ غرب با تالس و آناکسیمندر و ایدۀ زمین بر آب شناور است، آغاز می‌شود. با گذراندن متفکران قرون‌وسطا و آبای کلیسا، به فیلسوفان عصر جدید می‌رسد. این گاهشماری به ریچارد رورتی ختم می‌شود. بعد از آن، گاهشمار زندگی و زمانۀ جان دیویی آغاز می‌شود.

 پرسش‌های اصلی کتاب با عینک پراگماتیسم که بعد از این گاهشماری‌ها آغاز می‌شود بدین قرار است: رابطۀ اندیشۀ داروین با فلسفۀ جان دیویی چگونه است؟ اصول اخلاقی باورمندی کدام است؟ مسئلۀ وجود در فلسفۀ اسلامی، عرفان ابن عربی و زیست‌شناسی چگونه تحلیل می‌گردد؟

خواندن کتاب با عینک پراگماتیسم، خواننده را با اندیشه‌های جان دیویی، چارلز داروین و ویلیام کلیفورد آشنا می‌کند. کتاب با عینک پراگماتیسم، چند مقالۀ مستقل از هم است که در عین حال با یکدیگر پیوند معنایی دارند. تأکید کتاب با عینک پرگماتیسم بر علم‌گرایی و اخلاق‌مداری است. دانشمندانی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است چنین دغدغه‌ای داشته‌اند.

کتاب با عینک پراگماتیسم در ۶ فصل تدوین شده و عنوان آن‌ها بدین شرح است:

فصل اول: آشنایی با چارلز داروین

فصل دوم: مروری بر فلسفۀ جان دیویی

فصل سوم: واکاوی رویکرد فرااخلاقی جان دیویی با تأکید بر مؤلفه‌های تحول‌گرایانه داروین

فصل چهارم: دروازه‌های ورود به خوانشی جدید از جمهور افلاطون با روش ابزارگرایی دیویی

فصل پنجم: اصول اخلاقی باورمندی از دیدگاه ویلیام کلیفورد

فصل ششم: بررسی تطبیقی مسئلۀ وجود از نظرگاه ابن عربی، ملاصدرا و داروین

خواندن کتاب با عینک پراگماتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با مکاتب و نظریه‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب با عینک پراگماتیسم

«۱۶۴۵ میلادی:

مارسل؛ کتاب «راز وجود»/ مذهب سقراطی مسیحی/ محوری ترین اندیشه= وجود یک راز است/ وجود،«بودن» است نه داشتن (داشتن، مالکیت است)/ وجود، بی واسطه دلیل هستی خودش است، تنها راه مواجهه با وجود، در خود فرو رفتن و مراقبه می باشد/ همگی مسائل بنیادی فلسفه، راز هستند و راه رسیدن به وجود از «من» است (کاملاً تجربه ای فردی، بر عکس دکارت)؛ (شاید برای همین دیویی مسائل بنیادی فلسفه را به چیستان هایی بی فایده تعبیر می کند که به حل مسائل روز فردی و اجتماعی کمکی نمی کنند) / میان مسیحیت و فطرت آدمی نوعی مطابقت ذاتی وجود دارد/ رای و ظن از مقولۀ داشتن است و ایمان از مقولۀ بودن و برتر از برهان و عقل است. / التزام و تعهد ما نسبت به تمامیت و کل وجود از وریق ایمان صورت می گیرد./ ایمان امری درونی بودهو همیشه با بیم و امید همراه است(همان که مسلمانان خوف و رجا می نامند)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۹ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان