دانلود و خرید کتاب تاریخ ترور نجاح الطایی ترجمه مصطفی نوبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ ترور اثر نجاح الطایی

کتاب تاریخ ترور

نویسنده:نجاح الطایی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ ترور

کتاب «تاریخ ترور» نوشتۀ نجاح الطایی و ترجمۀ مصطفی نوبخت و محمد امامی است و انتشارات نورالمصطفی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ ترور

اهمیت تاریخ را می‌توان از دو جهت بررسی کرد که هرکدام پیش‌فرض‌ها و پیش‌زمینه‌های بنیادین فلسفی کلامی و معرفت‌شناسی خود را دارند؛ تاریخ به‌مثابه حجت و دلیل برای حقانیت و تاریخ به‌مثابه آینۀ عبرت. در مورد اول که در ده‌های اخیر رواج پیدا کرده است اصرار برای اثبات حقانیت و بطلان دیگران و در حقیقت تحمیل دیدگاه است. در مورد دوم یعنی عبرت‌آمیز بودن تاریخ موجب نگاه به تصویر کلی عالم و استفاده از تجربه‌های تاریخی برای ایجاد دنیای امن، صلح‌آمیزتر می‌شود. در قرآن هم به این عبرت اشاره شده اما پیش‌بینی‌شده است که به این مهم عمل نخواهد شد. اندیشه در رویکرد دوم در تاریخ باقی‌مانده و آن را قابل‌اعتماد و کشف‌شدنی تلقی می‌کند اما در اولین رویکرد اندیشه به زمان حال می‌پردازد و کشف واقعیت از دل تاریخ و اطمینان به آن را قطعی نمی‌داند.

دکتر نجاح الطایی کتاب تاریخ ترور را نوشته است که فرضیه‌ای دربارۀ قتل ابوبکر اولین خلیفۀ مسلمین و عایشه، همسر رسول خدا است. مترجمان کتاب، مصطفی نوبخت و محمد امامی به این نکته اشاره کردند که نگاه پذیرنده یا منکر به محتوای کتاب نداشتند و معتقد هستند که نظریه‌پردازی حتی اگر کمترین میزان حقیقت را هم در برداشته باشد با تحقیقات بیشتر دربارۀ نقض یا تأیید آن فضای تاریخی روشن‌تر می‌شود. آن‌ها همچنین چند ایراد شکلی و محتوایی را در کتاب پیدا کرده‌اند و سعی کردند آن را در اختیار خوانندگان قرار دهند تا بتوانند در مورد صحت آن تصمیم بگیرند یا انگیزه‌ای برای پژوهش بیشتر را ایجاد کنند. 

خواندن کتاب تاریخ ترور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی، دوستداران تاریخ اسلام و همچنین تاریخ‌پژوهان و پژوهشگران تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ ترور

«خاندان ابوقحافه این امتیاز را بر دیگر خاندان‌ها داشتند که عمرشان طولانی بود؛ ‌برای نمونه می‌توان به عمر ابوقحافه (رئیس خاندان) اشاره کرد که در ۹۷ سالگی از دنیا رفت. آن هم تنها به این دلیل که ابوبکر (فرزندش) کشته شد و ابوقحافه هم از غم مرگ او دق کرد و از دنیا رفت. همچنین عایشه (خواهر ابوبکر و دختر ابوقحافه) نیز در ۶۷ سالگی کشته شد. ابوبکر خود نیز به ۶۳ سالگی رسید؛ درحالی‌که از صحت و سلامت کامل برخوردار بود و اگر دست پنهان قتل او را نربوده بود، به آن مقدار که خداوند مقدر ساخته بود،‌عمر می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان