دانلود و خرید کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی فرشید فرزانگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی اثر فرشید فرزانگان

کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی

کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی نوشتهٔ فرشید فرزانگان است. انتشارات دیده بان قلم فرتاک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی

کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی درمورد حلقهٔ گمشدهٔ تولید‌کنندگان برتر ایرانی سخن گفته است. این کتاب که هشت فصل دارد، به موضوعاتی مانند بازاریابی بین‌الملل، اهمیت بازاریابی بین‌المللی، محیط‌شناسی در فضای بازاریابی، روش‌های ورود به بازارهای بین‌المللی، قیمت‌گذاری و توزیع و مدیریت صادرات پرداخته است. این کتاب حاوی مجموعه‌ای از اطلاعات سودمند و ضروری در حوزهٔ تجارت بین‌المللی است. علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند با مطالعهٔ این اثر، اطلاعات پایه‌ای لازم برای توسعهٔ بازار و بازاریابی بین‌المللی را کسب کنند.

خواندن کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و فعالان حوزهٔ توسعهٔ بازار و بازاریابی بین‌المللی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توسعه بازار و بازاریابی بین المللی

«در بازاریابی بین‌المللی، قیمت محصول یا خدمت، براساس ارزش عوامل قابل‌لمس و غیرقابل لمسی که در آن است، تعیین می‌گردد. عوامل غیرقابل لمس مربوط به ترکیب فیزیکی محصول نیستند، مانند پرستیژ، حالت، زیبایی و جدید بودن محصول. به‌عنوان‌مثال، اتومبیل‌ها بیشتر براساس پرستیژ قیمت‌گذاری می‌شوند و در مقابل، عوامل قابل‌لمس به‌طور مستقیم با ترکیب فیزیکی محصول در رابطه هستند و شامل مواردی همچون عملکرد، استقامت و به‌صرفه بودن می‌باشند. وقتی‌که هر دو نوع عامل موردتوجه قرار گیرند، ارزش کلی که محصول یا خدمت برای مشتری ایجاد می‌کند، نمایان می‌شود. قیمت ازنظر لغوی به معنی سنجش، ارزیابی و معیار به کار برده می‌شود. در بازار، قیمت را ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به‌صورت واحد پول می‌باشد، تعریف می‌کنند. بیشتر توجهات در تحقیقات بازاریابی، روی استراتژی‌های محصول، ترفیع و توزیع می‌باشد و نقش کلیدی تصمیمات قیمت‌گذاری نادیده گرفته می‌شود. باوجود تحقیقات زیادی که در مورد قیمت‌گذاری صادراتی صورت گرفته است، پیشرفت‌ها در این زمینه بسیار اندک می‌باشند. می‌توان دو دلیل برای این امر بیان کرد: طبیعت پیچیده قیمت‌گذاری بین‌المللی که نتیجه آن، بی‌میلی مدیران برای بحث پیرامون موضوع است و دومی، فقدان تئوری‌های قیمت‌گذاری بین‌المللی مناسب. این شرایط، مشکل کمبود دستورالعمل‌های مناسب درزمینهٔ قیمت‌گذاری را پیشروی تولیدکنندگان قرار می‌دهد. همین امر مدیران را به استفاده از قیمت‌های داخلی به‌عنوان پایه‌ای برای قیمت‌گذاری بین‌المللی به‌طور نامناسب ترغیب می‌کند. با درک نقش کلیدی قیمت‌گذاری در رسیدن به عملکرد برتر در فعالیت‌های صادراتی و عنصر اصلی بودن آن در به‌دست‌آوردن امتیاز رقابتی مناسب در بازارهای جهانی، مشکل تشدید خواهد شد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که وقتی در مورد قیمت‌گذاری صادراتی بحث می‌شود، موضوع بسیار پیچیده‌تر است که آن هم به طبیعت و ذات صادرات مربوط می‌شود، با در نظر گرفتن مفهوم صادرات، متوجه خواهیم شد که شرایط پیشروی مدیریت خواهان صادرات، بسیار متنوع‌تر و پیچیده‌تر از شرایط فروش در بازارهای داخلی است. صادرکننده در تمامی مراحل صادرات باید پاسخگوی تقاضای محیط و فعالیت‌های رقابتی بازار باشد. تصمیمات قیمت‌گذاری صادراتی ازنظر اهمیت هم‌تراز با دیگر تصمیمات گرفته‌شده در شرکت پیرامون ارتقا، توزیع و تولید محصول جدید می‌باشد. این نکته را می‌توان از عوامل انگیزشی شرکت نسبت به پیروی از نگرش استراتژیک شرکت در قیمت‌گذاری در نظر گرفت. نظریه وابستگی صادرات، بیان‌کننده تأثیر عوامل محیطی بر روی انتخاب استراتژی‌های عملکرد صادراتی شرکت می‌باشد. در نظریهٔ وابستگی، صادرات نوعی پاسخ استراتژیک شرکت به اثر متقابل عوامل داخلی و خارجی بیان می‌شود. فرض اساسی این نگرش این است که هیچ استراتژی‌ای نمی‌تواند در تمامی زمینه‌ها مؤثر باشد. این ویژگی به‌طور عملی در تحقیقات اخیر به اثبات رسیده است. با توجه به نیاز شرکت‌ها به منابعی که از محیط به دست می‌آیند، وابسته بودن کلیه فعالیت‌های یک شرکت به عوامل محیطی کاملاً روشن و واضح است. شرکت‌ها با انتخاب صحیح استراتژی‌های خود، می‌توانند این وابستگی را تا حدود زیادی مدیریت کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان