دانلود و خرید کتاب ورزش از نگاهی دیگر موسی نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش از نگاهی دیگر اثر موسی نوریان

کتاب ورزش از نگاهی دیگر

نویسنده:موسی نوریان
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورزش از نگاهی دیگر

کتاب ورزش از نگاهی دیگر نوشتهٔ موسی نوریان است. انتشارات نظری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد چیستی و فواید و اصول ورزش است.

درباره کتاب ورزش از نگاهی دیگر

کتاب ورزش از نگاهی دیگر که مطالبش را با تعریف ورزش آغاز کرده، به موضوعاتی مانند اهمیت ورزش در دوران کودکی، نقش مربیان مهدکودک در ورزش کودکان، نقش ورزش در رسیدن به آرامش روان، فوایدی که از ورزش پیاده‌روی می‌توان انتظار داشت، نقش ورزش در مقابله با بیماری، تغذیهٔ مناسب ورزشکاران، مدال اخلاق در ورزش، زمان‌بندی تغذیه در ورزش و بومی‌سازی ورزش با فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی پرداخته است. نویسندهٔ این کتاب باور دارد که شروع ورزش از دوران کودکی، ضمن آنکه موجب سلامتی و تندرستی است، باعث تربیت قوای فکری و نظم روحی انسان می‌شود. موسی نوریان گفته است که اگر فرزندانمان را از کودکی به ورزش‌کردن عادت دهیم، در شکل‌گیری شخصیت آنان در آینده تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. ورزش را از زندگی خویش جدا نکنیم. این کتاب را بخوانید تا با ورزش در زندگی بیشتر آشنا شوید.

خواندن کتاب ورزش از نگاهی دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد چیستی و فواید و اصول ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ورزش از نگاهی دیگر

«خانواده یکی از اصلی ترین رکن های هرجامعه ای است و تاثیر بسزایی در موفقیت افراد دارد. در زمان های نه چندان دور که دنیا با چنین شتابی پیش نمی رفت و اکثراً طول روز اعضای خانواده با هم بودند همدلی ها هم بیشتر بود، اما با گذشت زمان و شروع انقلاب صنعتی خانواده ها به دلیل ماهیت شغل ها و تغییر سبک زندگی که صورت گرفته است در طول روز کمتر فعالیت مشترکی را باهم انجام می دهند، بنابران کمترین تاثیر ورزش بر سلامت خانواده می تواند نزدیکی دوباره اعضای خانواده در کنار هم و همچنین انجام کارهای گروهی باشد. با توجه به تاثیر ورزش بر سلامت جسم تداوم برنامه های ورزشی باعث افزایش قدرت ایمنی بدن شده و بیماری ها را کاهش می دهد. یکی از ساده ترین ورزشهایی که بدون هیچونه هزینه ای امکان پذیر می باشد و می تواند همه اعضای خانواده را پیش هم جمع کند پیاده روی است. همدلی اعضای خانواده با محوریت فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده روی باعث ارتباطات بیشتر اعضای خانواده و مشورت بیشتر آنها با همدیگر می شود. تاثیر ورزش بر سلامت خانواده در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست اما نکته ای افراد از ان غافل می شوند تاثیرات کوچک ولی بسزایی است که ورزش بر روان تک تک اعضای خانواده می گذارد. فواید و تاثیر ورزش بر سلامت خانواده به طور خلاصه عبارتند از:

ـ کاهش روند پوکی استخوان به ویژه در زنان

ـ کاهش ورزن و درمان چاقی

ـ تقویت سیستم ایمنی بدن

ـ کاهش عوارض دوران بارداری

ـ تقویت و ایجاد حس شادابی

ـ اولین تاثیر ورزش بر سلامت خانواده در بعد جسمانی است، خانواده ای که به طور منظم ساعاتی را به ورزش اختصاص می دهد از آمادگی جسمانی بالا، تناسب اندام مناسب، کاهش پیری زود رس و… برخوردار است. امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماری های غیرواگیردار به جای بیماری های واگیردار که دلیل آن هم کنترل عوامل بیولوژیک و همچنین نقش عدم رعایت بهداشت، سبک زندگی غلط و شیوه های تغذیه در افزایش بیماری های غیرواگیردار است واز طرف دیگر، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقای سلامت ضروری می باشد. باتوجه به موارد ذکر شده نباید از تاثیر ورزش برسلامت جسم قافل شد و باید بدانید که بی تحرکی افراد نقش اصلی را در کسالت، افزایش وزن، کاهش ایمنی بدن و به طور کلی به خطر افتادن سلامت جسمانی دارد. از طرف دیگر بررسی مقاله های علمی تاثیر ورزش بر سلامت خانواده و افزایش بهداشت روان با ورزش را نشان می دهند و از این رو پرداختن به ورزش پیاده روی به همراه خانواده اهمیت بسزایی پیدا می کند. اینکه در این مقاله از انواع روشها و سبک های مختلف ورزشی که وجود دارد از پیاده روی بیشتر نام می بریم به دلیل سهولت و آثار گسترده ای است که بر روی سلامتی دارد.

ورزش کردن را در خانواده خود نهادینه کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۵۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
۱۴,۲۵۰
۵۰%
تومان