دانلود و خرید کتاب مکس دات مهرداد جمال ارونقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مکس دات

کتاب «مکس دات» نوشتۀ مهرداد جمال ارونقی است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مکس دات

گمرک جمهوری اسلامی ایران یک سازمان دولتی و تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور است. گمرک در نقش یک مرزبان اقتصادی آنچه را که وارد کشور می‌شود یا از آن خارج می‌شود را هماهنگ می‌کند. امور گمرکی قوانینی دارد و گمرک مسئولیت اعمال حاکمیت دولت در اجرا و عمل به قانون را برعهده دارد.

 مهرداد جمال ارونقی عقیده دارد از آنجا که صلاحیت و اختیار تفسیر قانون فقط بر عهدۀ مراجع ذی‌صلاح است بنابراین هر قانونی باید به طور دقیق و مشخص در کنار آیین نامۀ اجرای آن منتشر شود. او در کتاب «مکس دات» مواد قانون امور گمرکی که در سال ‍۱۳۹۰ تصویب شده است را به همراه آخرین اصلاحات و الحاقات بعدی آن نوشته است. علاوه بر آن مواد مرتبط با قانون هم در آیین‌نامۀ اجرایی قانون یاد شده، مصوب ۱۳۹۱ با آخرین تغییرات در کتاب گنجانده شده است. تاجران، بازرگانان، فعالان اقتصادی، شرکت های حمل و نقل و همچنین دانشجویان امور گمرکی و کارمندان می‌توانند با خواندن این کتاب و دریافت اطلاعات مورد نیاز مسیر بهتری را در جهت انجام امور گمرکی طی کنند و از اشتباهاتی که ممکن است در روند فعالیت‌هایشان خللی وارد کند پرهیز کنند چون بسیاری از افراد قبل از اینکه آیین‌نامۀ اجرایی قانون را مطالعه کنند دست به اقداماتی می‌زنند. این در حالی است که حکمِ آن موضوع خاص در آیین‌نامۀ اجرایی قانون زور دیگری نوشته شده است. کتاب مکس دات یکی از مهم‌ترین منابع آزمون کارگزاری گمرک، و آزمون حمل و نقل محسوب می‌شود.

کتاب مکس داد شامل ۱۳ بخش می شود که عبارت است از: «تعاریف، سازمان و کلیات»، «ارزش‌گذاری و قواعد مبدأ»، «تشریفات قبل از اظهار»، «نگهداری کالا در اماکن گمرکی»، «کالای متروکه، ضبطی و واگذاری به گمرک»، «تشریفات و شرایط عمومی اظهار و ترخیص»، «رویه های گمرکی»، «تخلفات و قاچاق»، «معافیت و ممنوعیت ها»، «کارگزار گمرکی»، «بازبینی و اقدامات بعد از ترخیص»، «مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی» و «سایر مقررات».

خواندن کتاب مکس دات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به داوطلبان آزمون های حمل و نقل و کارگزاری گمرک و همچنین به تاجران، بازرگانان، فعالین اقتصادی، کارمندان گمرک، کارشناسان و وکیلان دادگستری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مکس دات

«الف - اظهار کالا: بیانیه‌ای کتبی یا شفاهی است که بر اساس مقررات این قانون، اظهارکننده، رویه گمرکی موردنظر خود را درباره کالا مشخص می‌کند و اطلاعات موردنیاز برای اجرای مقررات گمرکی را ارائه می‌دهد.

ب- اظهارکننده: صاحب کالا یا نماینده قانونی او است که کالا را برابر مقررات این قانون به گمرک اظهار می‌کند. در اظهار الکترونیکی صاحب کلاً با نماینده قانونی وی به استناد گواهی رقومی (دیجیتالی) تأیید شده از مراکز مجاز صدور گواهی مذکور به‌عنوان صاحب کالا با نماینده قانونی اظهارکننده شناخته می‌شود.

پ- اظهارنامه اجمالی: سندی است که به‌موجب آن شرکت حمل‌ونقل، فهرست کلی محمولاتی که باید تخلیه و با بارگیری شود را هنگام ورود و با خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام می‌نماید.

ت- اماکن گمرکی: انبارها، باراندازها، اسکله‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، محوطه‌ها و هر محل با مکانی است که تحت نظارت گمرک است و برای انباشتن و نگهداری کالاها به‌منظور انجام تشریفات گمرکی استفاده می‌شود. این اماکن می‌تواند انبارهای گمرکی، انبارهای اختصاصی و سردخانه‌های عمومی باشد.»

نظرات کاربران

دکتر علي رستمي ابيوردي
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

perfect

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۷۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۰۹,۲۰۰
۹۸,۲۸۰
۱۰%
تومان