دانلود و خرید کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها مرتضی کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها اثر مرتضی کریمی

کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها

ویراستار:خدیجه فتحی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها

کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها نوشتهٔ مرتضی کریمی و سید فواد ظریفی و ویراستهٔ خدیجه فتحی است و انتشارات حکمت و عرفان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها

کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها به بررسی تأثیر موانع رفتار کارآفرینانه بر قصد ترک رفتار کارآفرینی در میان استارت‌آپ‌ها می‌پردازد. این تحقیق را بر اساس چگونگی به دست آوردن داده‌های مورد نظر می‌توان در زمره تحقیقات توصیفی به‌شمار آورد؛ و چون داده‌های مورد نظر از طریق نمونه‌گیری از جامعه، برای بررسی ویژگی‌های جامعه آماری جمع‌آوری می‌شود، این تحقیق از شاخه پیمایشی بوده که به شیوه مقطعی صورت می‌پذیرد. 

نتایجی که از جامعه مورد مطالعه به دست می‌آید، مبنای توصیه و پیشنهادهایی برای کارآفرینان نوپا فعال در مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری و همچنین سیاست‌گذاران حوزه کارآفرینی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. لذا از این جهت نیز این تحقیق کاربردی محسوب می‌شود. جامعه آماری در این تحقیق، همهٔ کارآفرینان فعال در کارخانه‌های نوآوری و مراکز رشد هستند که تعداد آن‌ها ۳۴۲ نفر است. به‌منظور نمونه‌گیری، از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی و برای نمونه‌گیری از جدول کرجسی - مورگان استفاده می‌شود که بر اساس این جدول، تعداد نمونه برابر با ۱۸۱ نفر است. 

در بخش دوم نیز به‌منظور آزمون فرضیه‌ها و سؤالات تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنف، تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌یابی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده شد. با توجه به خروجی نرم افزار آموس در مدل ساختاری تحقیق، ۴۰.۳ درصد از متغیر کارگرایی، ۵۲.۵ درصد از عدم لذت از کارآفرینی و ۴۴.۶ از قصد ترک کارآفرینی توسط متغیرهای مستقل پیش‌بینی شده است.

خواندن کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های کسب‌وکار و استارتاپ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تأثیر محیط و افراد بر فرآیند کارآفرینی در میان استارت آپ ها

«امروزه کارآفرینی به‌عنوان یک راهبرد اثربخش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته شده است. توسعه کارآفرینی نقش شایسته‌ای برای حضور فعال در بازارهای جهانی، مقابله با رقبا، اشتغال‌زایی پایدار، توسعه عدالت، کاهش فقر و حل مشکلات جامعه، دولت و بخش عمومی دارد. (استرین، ۲۰۱۸)

تمامی کشورهای در حال توسعه به علت پایین‌بودن تولید درگیر مسائل عمده‌ای چون بیکاری، نرخ‌های دو رقمی تورم، بیسوادی، بهره‌وری‌پایین، کیفیت نامطلوب تولیدات، پایین بودن رشد اقتصادی، فساد اداری، تک‌محصولی‌بودن اقتصاد، وابستگی‌اقتصادی، کسری تراز پرداخت‌ها و تراز بازرگانی، بالابودن نرخ تورم، پایین بودن ارزش پول، فزونی واردات نسبت به صادرات، کم‌کاری بازدهی کم و… هستند که یکی از علل عمده بروز مشکلات ذکرشده، توجه نداشتن به‌کارآفرینی و کارآفرینان شایسته است. (آگوستین، ۲۰۱۸)

بر خلاف کشورهای پیشرفته، عوامل متعددی وجود دارد که مانع شکوفایی کارآفرینی در کشورهای کمتر توسعه یافته شده است. سر منشاء اصلی عدم توسعه کارآفرینی در این‌گونه کشورها عبارتند از نبود حمایت‌های فرهنگی و دولتی، وجود روحیه دلالی و واسطه‌گری و گرایش به کارمندی و کارگرایی (اعتیاد به‌کار) مفرط که در نهایت منجر به ترک کارآفرینی در جامعه می‌شود. در ادامه هر کدام از عوامل بررسی خواهد شد. (جانگ، ۲۰۱۸)

در بسیاری از فضاهای کسب و کار سنتی، حمایت‌های لازم از جهات مختلف از کارآفرینان نمی‌شود و به عکس مشاغل دلالی و واسطه گر ی و رانت‌خواری از رونق بیشتری برخوردار است و برای افرادی که در این بخش‌های که برای توسعه اقتصادی نافع نیستند بلکه عمدتاً مضر هم هستند، سودآوری بسیار بالایی دارد، بنابراین انیگزه‌های حرکت و تلاش کارآفرینان را که قصد خدمت به توسعه اقتصادی کشور را دارند کم‌رنگ و یا کند می‌کند. (آرشی، ۲۰۱۸)

از طرفی صاحبنظران کارآفرینی با ابداع اصطلاح کارگرایی آن را به‌عنوان نیاز اجباری یا غیر قابل کنترل برای کار مستمر تعریف می‌کنند. به‌گفته این صاحب نظران این نوع رفتارها که در یک کارآفرین بروز می‌کند مشابه اعتیاد به دلیل ویژگی‌های اجباری و غیرقابل کنترل آن می‌باشد در عین حال می‌توان به یک خطر برای سلامت شخصی، خوشبختی، روابط بین فردی و ظرفیت‌های اجتماعی فرد تبدیل شود. (احمد، اس، ۲۰۱۵)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان