دانلود و خرید کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp مهدی خضوعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp اثر مهدی خضوعی

کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp

نویسنده:مهدی خضوعی
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp

کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp نوشتهٔ مهدی خضوعی است و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp

از ویژگی‌های دههٔ اخیر توسعهٔ شگفت‌آور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و به‌کارگیری این فن‌آوری جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است. این پیشرفت‌ها بانکداری را نیز تحت تأثیر خود قرار داده و باعث تغییرات عمده در این صنعت شده است. به جرئت می‌توان گفت بدون بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک نیز محقق نخواهد شد

فرآیند تحقیق در پنج فصل مجزا تعریف شده است. در فصل اول مسئله تحقیق، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف، فرضیات تحقیق، قلمرو تحقیق، مدل، متغیرهای تحقیق و تعاریف نظری و عملیاتی بررسی شده است. در فصل دوم مفاهیم اساسی، مبانی نظری و تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق بیان شده است. فصل سوم به روش تحقیق موضوع پرداخته است. در فصل چهارم یافته‌های تحقیق توصیف و تحلیل شده است و در فصل پنجم علاوه بر بحث و نتیجه گیری پیشنهادهایی متناسب با یافته‌های تحقیق بیان گردیده است.

امروزه افزایش تعداد بانک‌ها و دیگر مؤسسات مالی، فضایی رقابتی را در بازارهای مالی برای جذب مشتریان ایجاد کرده است. از طرفی، محرک‌هایی مانند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و افزایش تب خصوصی‌سازی و در پی آن افزایش تعداد بانک‌های خصوصی و کاهش احتمالی مشتریان بانک‌ها با توجه به رویکرد جدید دولت، مبتنی بر کاهش سود سپرده‌ها توسط بانک‌ها، باعث تشدید فضای رقابتی شده است. فضای شدید رقابتی موجود در بازارهای مالی، باعث شده است تا بانک‌ها در تلاش برای شناسایی راهکارهای کسب سهم بیشتر از بازار مصرف‌کنندگان خدمات بانکی و همچنین حفظ مشتریان شان باشند.

بانک‌ها با راهکارهای گوناگون می‌کوشند از گردونهٔ رقابت با سایر بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی با اجرای استراتژی‌های رقابتی در فرآیند برنامه‌ریزی عقب نمانند. در محیط کنونی، تعداد مشتریان وفادار رو به کاهش است. امروزه به جای استفاده از واژه مشتری وفادار، از واژه ماندگاری مشتری استفاده می‌شود و در واقع هر مشتری در سیستم کسب‌وکار یک عمر مفیدی خواهد داشت. ما باید با استفاده از بازاریابی عمر مفید مشتری را افزایش دهیم. مشتری را نمی‌توان ملزم به وفادار بودن به یک برند کرد. سلایق مشتری در طول زمان تغییر می‌کند و هر شرکت تا زمانی که بتواند سلیقه مشتری را برآورده سازد مشتری به او وفادار می‌ماند وگرنه لزومی نمی‌بیند که با شرکت باشد و به محض ارائه یک محصول به روز و جدید از طرف شرکت رقیب به سمت او گرایش پیدا می‌کند. از طرفی دیگر، در چنین محیطی با این رقابت شدید و روزافزون، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود کاری بسیار دشوار و درعین حال حیاتی برای موسسه‌های مالی ازجمله بانک‌ها است. از این رو برای بانک‌ها به عنوان یکی از حاضران در بازار صنعت خدمات مالی کاملاً ضروری است که به سازوکار و فرایند تصمیم‌گیری مشتریان آگاهی داشته باشند و بدانند که چه عواملی بر تصمیم خرید مشتری در این صنعت تأثیرگذار است. و همچنین برای بانک‌ها ضروری است که مشتریان فعلی خود را به‌خوبی حفظ کنند، ازاین‌رو است که بانک‌ها باید به خوبی بدانند که چه عواملی یک مشتری را به بانک وفادار می‌سازد. خدمات مالی کاملاً ضروری است که به سازوکار و فرایند تصمیم‌گیری مشتریان آگاهی داشته باشند و بدانند که چه عواملی بر تصمیم خرید مشتری در این صنعت تأثیرگذار است. و همچنین برای بانک‌ها ضروری است که مشتریان فعلی خود را به‌خوبی حفظ کنند، ازاین‌رو است که بانک‌ها باید به خوبی بدانند که چه عواملی یک مشتری را به بانک وفادار می‌سازد.

خواندن کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ بانکداری الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب موانع بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیک به روش ahp

«در سال‌های اخیر و با شدت گرفتن تأسیس و توسعۀ بانک‌های خصوصی در کشور و شدت گرفتن رقابت میان بانک‌های تجاری، توجه به رضایت مشتریان و ارائۀ خدمات مناسب اهمیت ویژ‌ه‌ای یافته است. بانکداری الکترونیکی، یکی از این خدمات است که در سالهای اخیر به سرعت، رو به گسترش نهاده است.

توجه به خدمات الکترونیکی ارائه شده در صنعت بانکداری می‌تواند زمینه ساز موفقیت در دنیای الکترونیک باشد. همچنین با مطرح شدن عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و ورود رقبای خارجی به بازارهای مالی کشور، بانک‌های ایرانی نیز نیازمند توسعه خدمات خود در راستای تغییرات تکنولوژیکی هستند و آنها دریافته اند که با توجه به سودمندی‌های حاصل از ارائه خدمات الکترونیک، مزیت‌های بسیاری را نسبت به رقبا کسب خواهند کرد. از طرفی قبل از ارائه هرگونه خدمات جدید باید تحقیقاتی در زمینه اقتصادی بودن خدمات یادشده، منطبق بودن خدمات جدید با نیازهای جامعه صورت بگیرد و اینکه چه سیستمی می‌تواند این خدمات را به خوبی به مشتریان ارائه کند و باعث مثبت شدن نگرش مشتریان شود. همچنین در کشورهای در حال توسعه بانک‌ها معمولاً با بررسی خدمات ارائه شده توسط سیستم بانکی کشورهای توسعه یافته اقدام به تقلید از آنها و ارائه خدمات می‌کنند و به دلیل عدم انجام تحقیقات و بررسی‌های موردنیاز اینگونه خدمات را به صورت ناقص به مشتریان خود ارائه می‌کنند و با عدم کاربرد سیستم توسط مشتریان مواجه می‌شوند. در حالی که برای توسعه، نیاز است سیستمهای بانکداری اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرد، هزینه‌های زیادی برای توسعه سیستم‌های بانکداری اینترنتی صرف می‌شود، اطمینان یافتن از اینکه نگرش و شناخت افراد از این سیستم‌ها مثبت است و آنان از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا به منظور افزایش قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی باید بازاریابی این خدمات به درستی انجام پذیرد. همچنین بانک‌ها به منظور بهره برداری از فرصت‌ها و اجتناب از تهدیدات نیازمند توسعه خدمات خود در راستای تغییرات تکنولوژیکی هستند.

با توجه با اینکه صنعت بانکداری در سراسر جهان درحال تغییر تحول است. عوامل مهم جهانی برای این تغییر عبارتند از: نوآوری‌های تکنولوژی، ارایه خدمات مالی درسطح ملی گسترش آن در عرصه رقابت بین المللی تغییر در رفتار عملکرد شرکت‌های بزرگ جهانی، ازجمله تاکید بر افزایش ارزش سهام شرکت‌ها است. با توجه به اینکه مبادلات پولی مالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است، ازاین رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی مالی نیزبه منظور پشتیبانی تسهیل تجارت الکترونیکی به طور گسترده‌ای به استفاده ازفناوری ارتباطات اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه طی چند دهه اخیر سیستم‌های پرداخت الکترونیکی به تدریج در حال جایگزینی با سیستم‌های پرداخت سنتی می‌باشند. میان بانکها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیکی عرضه خدمات مالی جدید، نقش شایان توجهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند.

بانک رفاه از بدو تاسیس تا کنون همواره خدمت رسانی به آحاد مردم و جلب رضایت آنان را سرلوحه راه خود قرار داده و در این راستا با بهره‌گیری از نیرو‌های دانشی و متعهد و در سایه اخلاق حرفه‌ای به تلاش در جهت پیشرفت کشور، تکریم ارباب رجوع، طراحی و ارائه خدمات جدید و به ‌کارگیری بانکداری الکترونیک پرداخته است. با عنایت به اهمیت رشد بانکداری الکترونیک و با توجه به سرمايه گذاری‌های صورت گرفته توسط بانك رفاه در این زمینه؛ همچنین برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در جهت ارائۀ اين فناوری نوين به گونه‌ای بهتر و همگام با خواسته‌های مشتريان، بررسی عوامل مؤثر در بازاریابی بانکداری الکترونیک برای انطباق و پذيرش اين فناوری، اهميت و ضرورت می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۱۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
۹,۹۵۰
۵۰%
تومان