دانلود و خرید کتاب سواد مالی برای نوجوانان موسسه ترجمان تعالی گام دوم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد مالی برای نوجوانان اثر موسسه ترجمان تعالی گام دوم

کتاب سواد مالی برای نوجوانان

معرفی کتاب سواد مالی برای نوجوانان

کتاب سواد مالی برای نوجوانان؛ درس‌هایی از پول و اقتصاد اثری از موسسه ترجمان تعالی گام دوم است. این کتاب را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره کتاب سواد مالی برای نوجوانان

با پول‌هایمان چه‌کار کنیم؟ چگونه درآمد کسب کنیم؟

چرا باید مالیات بدهیم؟

چرا قیمت‌ها بالا می‌روند؟

چه کسب‌وکارهایی موفق‌ترند؟

بانک‌ها چگونه کار می‌کنند؟

چرا برخی کشورها فقیر و برخی ثروتمند هستند؟

اینها نمونهٔ محدودی از سؤالاتی است که علم اقتصاد می‌تواند برای آن پاسخی مناسب داشته باشد، موضوعاتی که برای هر فرد در هر سن و موقعیتی می‌تواند مطرح شود و اگر افراد بتوانند در این عرصه دست به انتخاب‌ها و تصمیمات صحیح و هوشمندانه بزنند شاهد نتایج خوبی در سطح رفاه و موفقیت زندگی خود خواهند بود.

خواندن کتاب سواد مالی برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می ‌کنیم

خواندن این کتاب به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سواد مالی برای نوجوانان

«در یک تعریف ساده اقتصاد مطالعه نحوه استفاده جامعه از منابع محدود خود است که بازیگران مختلفی از جمله تولیدکنندگان مصرف‌کنندگان و دولت در آن به دنبال حداکثرکردن منافع خود هستند؛ اما اگر بخواهیم

یک تعریف جامع برای اقتصاد ارائه کنیم می‌توانیم بگوییم اقتصاد، علم تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود و مطالعه رفتار انسان‌ها در این فضا است و در دو حوزه کلی اقتصاد خرد نظریات مربوط به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اقتصاد کلان (متغیرهای کلان اقتصاد مانند تورم، بیکاری، تولید ملی، رشد اقتصاد و...) مطالعه می‌شود.

بخش‌های اقتصادی

هر نظام و سیستمی متشکل از بخش‌های مختلفی است. هنگامی که از سیستم اقتصاد یک کشور صحبت به میان می‌آید منظور بخش‌ها، نهادها و تمام بازیگرانی است که در کنار هم یک کل را تشکیل می‌دهند. اما در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان فعالیت‌های اقتصاد را در سه بخش مورد بررسی قرارداد؛ بخش صنعت بخش کشاورزی و بخش خدمات که هر کدام از این سه بخش زیرمجموعه‌هایی دارند که مجموعاً به عدد ۹۹ خواهند رسید و شامل تمامی فعالیت‌های اقتصاد خواهند شد به‌عنوان‌مثال زیر بخش‌های زراعت و باغداری گاوداری صنعتی، ماهیگیری پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم و... در بخش کشاورزی گنجانده می‌شوند.

انسان اقتصادی

اقتصاد در هسته خود نظریه رفتار انسان‌هاست اقتصاددان‌ها انسان را به چشم موجودی منطقی می‌نگرند که به منطق نهفته در فاکتورهای اقتصادی مانند قیمت سود زیان و . واکنش نشان می‌دهد و حتی مسائلی مانند آب‌وهوا هم می‌تواند در تصمیمات اقتصادی یک فرد اثرگذار باشد و به‌طورکلی همواره به دنبال کسب بیشترین سود و منفعت برای خود است، پس در واقع انسان موجودی حسابگر و منطقی است؛ اما در دنیای واقعی شاهد این هستیم که در بسیاری از مواقع انسان بر اساس هیجانات و احساسات خود تصمیم گرفته و عمل می‌کند؛ ولی اقتصاددانان برای اینکه بتوانند رفتار انسان را تحلیل کنند و به‌عنوان‌مثال واکنش مردم را در برابر تغییر قیمت یک کالا بررسی کنند این موضوع را ملاک قرار می‌دهند که انسان موجودی منطقی است و همواره اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل، کرده به دنبال کسب سود است بیشتر را به کمتر ترجیح می‌دهد و عقلایی رفتار می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان