دانلود و خرید کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان شریل ابرلی ترجمه ترانه بهبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان اثر شریل ابرلی

کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان

«کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان» نوشته شریل اِبِرلی است و به روش‌های آموزش آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان می‌پردازد. شاید در نگاه اول، تصور کنیم مطالب این کتاب توضیح واضحات است. انسان، این موجود اجتماعی، باید قادر باشد به درستی رفتار کند. منشأ بسیاری از مشکلات بزرگ در جامعه، رفتار نادرست ماست. اولین جایگاه برای آموزش نکات اجتماعی، محیط خانواده است. در کشور ما، مثلاً میهمان‌نوازی از کودکی آموزش داده می‌شود، اما آیا رفتار اجتماعی ما جای پیشرفت ندارد؟ آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده است که شخصی در اماکن عمومی پای شما را لگد کند و نه تنها عذرخواهی نکند، بلکه انتظار عذرخواهی هم داشته باشد؟ و یا هنگام خروج از مغازه‌ای، شخصی که پیش از شما خارج شده، نه تنها در را برایتان نگه ندارد، بلکه محکم ببندد؟ و یا شما در حال خروج، در را برای نفر بعدی نگاه داشته ولی پس از مدتی متوجه می‌شوید اشخاص بدون هیچ‌گونه ملاحظه و تشکر عبور کرده و شما را دربان تلقی می‌کنند؟ این نکات کوچک در هر اجتماعی تأثیرات بزرگ به بار می‌آورد. هزاران نکته ظریف در ارتباط بین انسانها نهفته است که ریشه در محیط خانواده دارد. محور این کتاب نحوه برقراری ارتباط بین افراد و نقش خانواده در این زمینه می‌باشد.
صد و یک بازی مهارت‌های زندگی
برنی بید گروبر
راهنمای کامل والدین (جلد ۳)
رابین گلداستین
کودکان شاد، با اعتماد به نفس و موفق (جدیدترین برنامه گام به گام روان‌شناسی مثبت‌گرا برای شکوفایی کودکان)
رامین کریمی
راهنمای کامل والدین (جلد ۲)
رابین گلداستین
چگونه هوش اخلاقی فرزندم را پرورش دهم
میشل بوربا
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای برخورد با ترس در نوجوانان
هانس مورشیتسکی
کلیدهای پرورش عاطفه در پسرها
دن کیندلن
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای پرورش فرزندان امیدوار و موفق
دای‍ان‌ م‍ک‌درم‍ت‌
کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان
کاتارینا ماناسیس
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
والدین هشیار
شفالی ساباری
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای برخورد با ناتوانی در یادگیری
ت‍ران‍ه‌ ب‍ه‍ب‍ه‍ان‍ی‌
کلیدهای پرورش مهارت دوست‌یابی در کودکان و نوجوانان (۲۴ مشکل اصلی دوستی و راه‌ حل‌های آن)
میشل بربا
رهایی از استرس؛ راهنمایی برای کاهش استرس در کودکان (مهارت‌های زندگی جلد بیستم)
مایکلین ماندی
کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان
سوزان استرایکر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
پسرها باید اجازه دهند که خانمها و دخترخانمها نخست و جلوتر از آنها از در عبور کنند. اگر در بسته است، او - پسر - باید در را باز کند تا خانمها و دخترخانمها عبور کنند. اگر در سنگین است و به طرف داخل باز می‌شود، او باید نخست خود داخل شده و سپس در را برای شخص بعدی نگه دارد. هنگام وارد شدن به آسانسور، بهتر است نخست خانمها و سپس آقایان داخل شوند. بهتر است آقایان دکمه طبقه مربوطه را فشار دهند. اگر آسانسور پر باشد، شخصی که به در نزدیک‌تر است، باید اول خارج شود. امروزه صحبت از برابری زن و مرد است و به همین دلیل بعضی از آقایان در نگه داشتن در برای عبور خانمها تردید می‌کنند. والدین باید به کودک توضیح دهند که این عمل از نظر اجتماعی صحیح است. اگر دختری از اینکه دیگری رعایت حال او را می‌کند دلخور می‌شود، نشانه بی‌نزاکتی خود اوست. زمانی که شخصی با دست پر و یا کالسکه کودک و یا بر روی صندلی چرخ‌دار، قصد داخل شدن به محلی را دارد، دخترها و خانمها نیز باید در را برای عبور آنها نگه دارند. خلاصه آنکه نگه داشتن در برای شخص دیگر، خانم یا آقا، دختر یا پسر، نشانه پیروی از آداب صحیح اجتماعی می‌باشد.
Somayeh
کودک نباید به دوست خود مشکوک باشد و بدون درنگ تصور کند که مثلاً دوستش از روی قصد بلوز مورد علاقه او را خریداری کرده است، زیرا ممکن است این مورد اتفاقی باشد. اگر کودک دریابد خرید بلوز اتفاقی نبوده است و پس از ابراز علاقه او، دوستش بلافاصله به فروشگاه رفته و آن را خریده است، می‌تواند دلخوری خود را از این بابت با او در میان بگذارد؛ اما نباید تا ابد این مطلب را تکرار کند.
Somayeh
ذکر چند نکته برای عادت به وقت‌شناسی در کودک ضروری است: ۱. وقت بیشتری برای آماده شدن کودک در نظر بگیرید. اگر کودک به طور معمول نیم‌ساعته حاضر می‌شود، یک ساعت قبل از خروج از خانه از او بخواهید آماده شود. ۲. به کودک کمک کنید تا وسایلش را مرتب کند. برای مثال کودک باید کفش‌های خود را در جای معینی قرار دهد تا هنگام خروج از خانه دنبال آن نگردد. ۳. به کودک کمک کنید از شبِ قبل وسایل خود را آماده کند. برای مثال شبِ قبل از مدرسه، کتابها را در کیفش گذاشته و لباسهایش را آماده کند. ۴. بعضی از کودکان برای حاضر شدن احتیاج به کمک بیشتری دارند. به آنها کمک کنید
Somayeh
دوستان فداکار، احساسات واقعی خود را ابراز کرده و یکدیگر را می‌بخشند.
Somayeh
لازم است والدین در جهت برقراری نظم و نظافت تا حد ممکن تلاش کرده و آرامش خود را حفظ کنند. تا زمانی که کودک مانند والدین خود علاقه به برقراری نظم نشان نداده است، والدین نباید حساسیت زیاد در این مورد نشان دهند و هنگام دیدن بی‌نظمی نفس عمیقی کشیده، درِ اتاق کودک را ببندند.
Somayeh
باید به خاطر داشت که اتاق یک کودک خوش‌خلق و باادب نیز ممکن است به‌هم‌ریخته باشد.
Somayeh
علم روان‌شناسی می‌گوید غر زدن ایجاد یأس کرده و جایز نیست
Somayeh
۴. بعضی از کودکان برای حاضر شدن احتیاج به کمک بیشتری دارند. به آنها کمک کنید فهرستی از وسایل مورد نیاز هنگام بیرون رفتن را تهیه کنند و مدت زمان آماده کردن هر یک از آنها را تخمین بزنند، سپس زمان کل برای آماده شدن را تعیین کنند. ۵. با وجود پیش‌بینی‌های لازم، ممکن است کودک به دلیل خاصی دیر در محل حاضر شود. اگر تأخیر کودک بیش از ۱۵ دقیقه بود لازم است به وسیله تلفن در این باره به شخص مورد نظر توضیح دهد.
Somayeh
تعریف و تمجیدی که در موردی خاص ابراز می‌شود، صادقانه‌تر به نظر می‌رسد. برای مثال، «از داستانی که نوشتی خیلی خوشم آمد و خیلی خندیدم» . نباید گفت، «تو بهترین نویسنده کلاس هستی» . افراد دوست دارند جمله ویژه‌ای در مورد خود بشنوند و وقتی سیل تحسین نثار آنها شود، غیرواقعی بودن آن را حس می‌کنند.
Somayeh
والدین می‌توانند با بزرگ‌تر شدن کودک، او را تشویق کنند تا خوبیهای دوستانش را صادقانه بیان کند. خوب است به او بگویند مورد به‌خصوصی را مورد تمجید قرار دهد. برای مثال اگر کودک بلوز دوست خود را پسندیده است می‌تواند بگوید، «من فکر می‌کنم این بلوز واقعا برازنده تو است» . او نباید از دوست خود تعریف کرده و بگوید، «تو امروز خیلی زیبا شدی» ، زیرا واقعیت ندارد. پرسیدن قیمت بلوز و مکان خرید آن جایز نمی‌باشد.
Somayeh

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان