دانلود و خرید کتاب اقتباس برای تلویزیون شانون ولز - لاسان ترجمه سروش جنتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتباس برای تلویزیون اثر شانون ولز - لاسان

کتاب اقتباس برای تلویزیون

انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتباس برای تلویزیون

کتاب اقتباس برای تلویزیون نوشتهٔ شانون ولز - لاسان و ترجمهٔ سروش جنتی است. انتشارات سروش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر می‌تواند الگویی برای برنامه‌سازی سریالی و تلویزیونی باشد.

درباره کتاب اقتباس برای تلویزیون

کتاب اقتباس برای تلویزیون (و سریال) از جمله کتاب‌های پژوهشی است که محصول مطالعه و بررسی تعداد قابل‌توجهی از سریال‌های به‌روز و منابع اقتباس‌شدۀ آن‌ها است. نویسندهٔ این کتاب دو مبحث بسیار طلایی امروزی، یعنی تلویزیون و اقتباس رابرای نخستین‌بار با هم بررسی کرده است. این کتاب کوشیده است تا منابعی را که نویسنده قصد داشته بررسی کند، با دقت بررسی، مشاهده و بعضی از واژه‌ها و اصطلاحات جدیدی را که برای اولین‌بار در این زمینه به کار می‌رفتند و سابقۀ ترجمه نداشتند، با استفاده از پژوهش‌های زبانی و همچنین مطالعۀ تاریخچۀ اصطلاحات و ریشه‌شناسی به زبان فارسی برگرداند. این کتاب، در مرتبۀ اول ممکن است برای برنامه‌سازان تلویزیونی چه در پلتفرم صداوسیما و چه در وی. او. دی‌ها راهگشا باشد. شانون ولز - لاسان در این اثر گفته است که بسیاری از آثار موفق سریالی مثل «بازی تاج و تخت»، «هانیبال»، «گم‌شده»، «جنگ ستاره‌ای گالاتیکا» و...، اقتباس‌شده از منابع ادبی یا سینمایی بوده‌اند. در مرتبۀ دوم این کتاب می‌تواند برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های سینما، تلویزیون و ادبیات مفید باشد. نویسندهٔ این کتاب، استاد دانشگاه بوده و تقریباً تمامی منابعی را که از آن پژوهش صورت گرفته در انتهای هر فصل آورده است؛ منابعی که می‌تواند به دانشجویان بابت دستیابی ساده به منابع اصلی مطالعاتی این دو زمینه (اقتباس و تلویزیون) کمک کند.

کتاب حاضر در ۳ بخش نوشته شده است. عنوان این بخش‌ها به‌ترتیب عبارت است از «آجرهای ساختمان»، «سرگرمی خانگی» و «پخش...». این کتاب به معنای اصطلاحاتی پیرامون تلویزیون و اقتباس، ساختار و سریالی‌بودن در اقتباس تلویزیونی، میکرواقتباس‌های تلویزیونی، تألیف در این زمینه و تأثیر تلویزیون بر قصه‌پردازی عامه‌پسند سخن گفته است. می‌دانیم که بازآفرینی یا اقتباس آن است که هنرمند با الهام‌گرفتن از اثر کهن، دست به آفرینشی دوباره بزند و اثر اولیه را به‌گونه‌ای دیگر بیافریند؛ در واقع اثر جدید، دقیقاً همان اثر اولیه نیست بلکه تنها رگه‌هایی از اثر اولیه در آن دیده می‌شود. اقتباس انواع گوناگونی دارد و به شکل‌های متنوعی انجام می‌شود. اقتباس (Adaptation) معمولاً به ۳ دستهٔ «وفادار» و «نیمه‌وفادار» و «آزاد» تقسیم می‌شود.

خواندن کتاب اقتباس برای تلویزیون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر نویسندگی و اقتباس برای تلویزیون پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شانون ولز ـ لاسان

شانون ولز ـ لاسان نویسنده و پژوهشگری فرانسوی است که در حوزۀ مطالعات تلویزیون و سینما در دانشگاه بورگاندی شهر دژیون فرانسه تدریس کرده است. او بیشتر به‌صورت تخصصی در زمینۀ اقتباس برای تلویزیون فعالیت داشته و کتاب‌های بسیاری نوشته است که از جملۀ آن‌ها می‌توان به «اقتباس برای تلویزیون»، «اقتباس‌کردن از مارگرت اتوود: سرگذشت ندیمه و فراتر از آن»، «به تصویرکشیدن متن: دیدگاه‌های انتقادی برای اقتباس فیلم»، «اقتباس پایان‌بندی‌ها از کتاب‌ها برای تلویزیون: صفحه‌های آخر و نماهای آخر» اشاره کرد؛ او همچنین در نوشتن آثاری مثل «صفحات سفید در سالن‌های سینما» (انتشارات دانشگاه رن)، «صفحات اولیه، نقشه‌های اولیه» (میر و مارتین) و «فیلم‌گرفتن از گذشته، بازنمایی حال: اقتباس‌های نئو‌ویکتوریایی» مشارکت داشته است. آثار او در مجلات فیلم و تلویزیون بسیاری منتشر شده است؛ به‌طوری که می‌توان از او به‌عنوان یکی از مرجع‌های مهم و توانمند حوزۀ اقتباس برای تلویزیون نام برد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان