دانلود و خرید کتاب ۴۰ فکر سمی آرنولد لازاروس ترجمه شمس‌الدین حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۴۰ فکر سمی

کتاب ۴۰ فکر سمی نوشتهٔ آرنولد لازاروس، کیلفورد لازاروس و آلن فی و ترجمهٔ شمس‌الدین حسینی و الهام آرام‌نیا است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۴۰ فکر سمی

۴۰ فکر سمی نوشتهٔ دکتر آرنولد لازاروس (-۱۹۳۲)، دکتر کیلفورد لازاروس (-۱۹۶۱) و دکتر آلن فی (-۱۹۳۴) است. این کتاب ۴۰ نگرش آسیب‌رسان و مضر را نام برده و به ما می‌گوید که چرا باید از آن‌ها دوری کنیم.

با خواندن و به‌کاربردن مطالب این کتاب تا حدودی قادر خواهید شد یکی دو یا چندین باور نادرست سمی‌تان را شناسایی کنید که باعث شده‌اند بدون دلیل ناراحت و ناراضی باشید. اما مهم‌تر این است که با به‌کاربردن پادزهرهای مختلف مطرح در این کتاب، می‌توانید افکارتان را سم‌زدایی کنید و مسیر را برای زندگی متعادل‌تر و از نظر روان‌شناختی سالم‌تر و ارضاکننده‌تر، هموار سازید.

ما چهارچوب یکسانی را در هر مورد دنبال می‌کنیم. برای هر فکر سمی نمونه‌ای عرضه‌ می‌کنیم، با تحلیل نمونه ادامه می‌دهیم، پادزهرهایی در قالب تلقین به خود مطرح می‌شوند که مخالف باور نادرست هستند و دست آخر، بخش را با یک باور مثبت مخالف باور مورد بحث تمام می‌کنیم. ما باور داریم که این چهارچوب صریح و مشخص، خواندن کتاب را آسان، درک آن را راحت و به یاد آوردن مطالب را نیز به سهولت امکان‌پذیر می‌کند و برای خوانندگان علاقه‌مند راحت است که در صورت نیاز، پیشنهادهای اصلاحی را به کار ببرند.

از اشخاصی که از نظر روان‌شناختی نامتعادل‌ هستند و به خوبی افکار سمی را بازنمایی می‌کنند، نمی‌توان به طور واقع‌بینانه توقع داشت که فقدان تعادل ذهنی‌شان را با فقط تکرار چند فکر مثبت، آن هم هر چند وقت یک‌بار، اصلاح کنند. چنین اشخاصی برای کنارگذاشتن «مناظره‌ٔ درونی منفی» رشد یافته‌شان، باید ابتدا تقویت «درست‌اندیشی» را تمرین کنند. یعنی علاوه بر خواندن و تکرار تلقین‌‌های مثبت و باورهای مثبت اصلاحی در این کتاب، مهم است که فعالانه و به طور مداوم چندین بار در روز آن‌ها را تمرین کنند.

خواندن کتاب ۴۰ فکر سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با افکار سمی خود آشنا شوند و با آن‌ها مقابله کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۴۰ فکر سمی

«هری، پروفسوری پنجاه ساله، عادت داشت هر هفته صد ساعت یا بیشتر کار کند. برای او دید و بازدید، بازی، فیلم، کنسرت، تعطیلات، سرگرمی و دیگر فعالیت‌های تفریحی، وقت تلف کردن بود! او می‌گفت: «به جای اینکه وقت ارزشمندم را بیهوده هدر دهم، می‌توانم مجله بخوانم، مقاله بنویسم، آزمایش کنم یا کارهای ارزشمند دیگری انجام دهم.» تنها فعالیت آرامش‌بخشی که انجام می‌داد، خواندن روزنامه بود. هیچ کس، از جمله خود هری، او را فرد خوشحالی نمی‌دید یا نمی‌گفت که از زندگی‌اش لذت می‌برد. به علاوه، علی‌رغم زمان و تلاشی که صرف کارش می‌کرد، توجه‌ کمی به او می‌شد و اغلب ترفیع او نادیده گرفته می‌شد.

تحلیل

در حالی که عده‌ی کمی مثل هری دیدگاهی تا این حد افراطی دارند، اشخاص زیادی از پا درمی‌آیند، تحت فشار روانی قرار می‌گیرند و دچار خستگی مفرط می‌شوند، چون بیشتر از حد توانشان کار می‌کنند، چون خیال می‌کنند با ۲۴ ساعت کار کردن می‌توانند پیشرفت خیلی زیای کنند. این اشخاص باور دارند که هدف زندگی سخت کار کردن، اتمام کار، پیروز شدن، پیش رفتن، رقابت و موفقیت به هر بهایی است. آن‌ها خودشان را اشخاصی مفید می‌دانند و اغلب به دلیل مفید بودنشان پاداش‌های ملموسی دریافت می‌کنند – به طور معمول پول و آنچه می‌توانند با آن بخرند.

اما برخی از این اشخاص مفید و پربازده، مانند هری، پا را از این فراتر می‌نهند و وقت تلف کردن را گناه می‌دانند و تا حدودی هر شکلی از تفریح و سرگرمی را با تنبلی، راحت‌طلبی، سستی و وجودی بی‌فایده یکسان می‌بینند. برای آن‌ها، تفریح و سرگرمی بی‌حاصل است. پاداش‌های غیرمحسوس آن – خوشی، لذت، آرامش – گواهی برای کار سخت نیستند. این اشخاص تأثیر سودمندی را که تفریح و سرگرمی می‌تواند فراهم کند، دست‌کم می‌گیرند و در طول روزی کاری آن قدر به خودشان استراحت نمی‌دهند که هشیاری و تمرکزشان را به دست آورند.

بیشتر مردم علاوه بر اینکه باور دارند تفریح بی‌فایده است، همچنین معتقدند که این مسأله توجه‌شان را از هدف نهایی کارشان که به دست آوردن امنیت مالی و شرایط شغلی خوب است، منحرف می‌کند. البته پس‌انداز کردن برای «سال‌های طلایی» بازنشستگی عملی عاقلانه است، اما به تعویق انداختن رضایت و خوشحالی هم ممکن است مشکلاتی داشته باشد. عده‌ای از مردم قبل از بازنشستگی‌شان می‌میرند و برخی آن قدر مریض می‌شوند که نمی‌توانند از حاصل سال‌ها دسترنج خود لذت ببرند. عده‌ای دیگر هم علی‌رغم سال‌ها کار سخت، ممکن است کمتر از آنچه مدنظر داشتند به دست آورند. به علاوه، بیشتر بازنشسته‌ها خیلی از زندگی لذت نمی‌برند، چون نمی‌دانند چطور باید از زندگی لذت ببرند! عاشقان به کار در تمام طول زندگی‌شان اوقات فراغت نداشته‌اند، فعالیت‌های تفریحی را رشد نداده‌اند و در خودشان علاقه و شور و هیجانی را که ارزش دنبال کردن داشته باشد، نمی‌یابند.»

آیا می‌توانم رابطه‌ام را نجات دهم؟ (چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه‌ام بمانم یا بروم؟)
‌‫مایکل. اس.‬ برودر
آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید
اندرو متیوس
از ترس تا شوق زندگی
کورت تیرواین
تکنیک‌های برقراری ارتباط مؤثر؛ روش‌های کسب مهارت و اعتمادبه‌نفس
مریم افشاری
ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد
کیت برتون
نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس
برایان تریسی
غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)
استفان پالمر
زندانیان باور
ماتیو مک کی
تو کله خر هستی؛ برو پیش موفق می‌شوی
جن سینسرو
سوال‌های درست
دبی فورد
نگران نباش! زندگی کن…
دیل کارنگی
کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی
علی شمیسا
بهترین سال زندگی شما؛ ببیند برنامه‌ریزی کنید زندگی کنید (دبی فورد ۲)
دبی فورد
اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن
باربارا دی‌آنجلیس
خودتان را بهتر بشناسید
دیوید جی لیبرمن
جدایی معنوی؛ چگونه پس از جدایی به زندگی خود ادامه دهیم
دبی فورد
بازسازی عزت نفس در ده هفته
کاترین سوتکر
قدرت در درون شماست
الهام آرام‌نیا
هنر و علم خودشناسی
پیتر هالینز

نظرات کاربران

کاربر ۱۳۶۴۹۲۴
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

به کسانی که دوست دارند براساس رویکرد علمی یک خانه تکانی جدی در شناخت و نگرش خودشان ایجادکنند و خطاهای آن را بشناسند بطور جدی توصیه می کنم. نویسنده روان و قابل فهم، بی حرف اضافه، روشن و صریح حرفش

- بیشتر
غریبه
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

کتاب خوبی بود ، چندتا از موضوعاتش خیلی خوب بود. فقط فکر شماره ۳٨ ذهنم رو مشغول کرده که میگه این فکر که یک زوج خوشبخت به فرد دیگه ای میل جنسی ندارند غلطه. اینم یک قسمت از کتاب برای

- بیشتر
shima mahdavi
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

کافیه چند صفحه اولشو بخونی ببینی خودت یا عزیزانت کدوم یکی از این افکار سمی رو دارن ؟! بعد مستقیم بری سراغ همون صفحات ، بخونی و درک کنی و بکار ببندی

shahin
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

افکار ما تبدیل به باورهای ما می شوند و ما با باورهایمان زندگی می کنیم؛ به همین دلیل است که من به شخصه مطالعه چنین کتابهایی را که به واکاوی ذهن و روانم و در نهایت تلاش برای پاکسازی باورهای

- بیشتر
◕‿◕
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

(۱۹ کتاب جالبی بود. به نظرم ارزش خوندن داره. از بین ۴۰ تا تفکر موجود درکتاب مطمئنا یه سریاش رو در خودمون یا اطرافیانمون می‌بینیم :)

Faezeh.A
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

برای من که چیز جدیدی نداشت و صرفا اتلاف وقت بود ... تصورات غلط نام برده چیزهای بدیهی هستند که خودمان هم می‌دانیم غلط اند و توضیح آن‌ها هم مبتدیانه و سطحی بود نه کارشناسانه و به درد بخور. شاید به

- بیشتر
مٰاْفٌٌيْ‌نٰا
۱۳۹۷/۰۱/۰۷

از جمله کتاب های موفقیت میشه گفت، که در این مورد مسئله بیشتر روابط و زیست فردی-اجتماعی است. موضوعاتی که به واکاوی افکار-رفتار و تحلیل معنای آنها میپردازد پس از جمله کتابهای خودیاری و به تعبیری خودشناسی است. نثر روان

- بیشتر
محدثه
۱۳۹۷/۱۰/۰۹

کتاب روانشناسی اجتماعی خوبی بود . دید آدمو بازتر میکنه

سعید دونقطه دی
۱۳۹۷/۰۳/۱۳

کتاب جامع و جذاب و بسیار کاربردی

شادی
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

کتاب درباره چهل تفکر سمی صحبت میکنه که در طول زندگی بهمون تلقین شده که درسته ولی در حالی که اشتباه هس و راهکارهای جایگزین کردن این افکار سمی را با افکار مثبت و چگونگی مقابله با آنها را بیان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۱)
اینکه چگونه رفتار می‌کنی، مهم‌تر ازاین است که چه کسی هستی.
Elham
«کمال‌گرایی اغلب به ناکامی و ناامیدی منجر می‌شود.» «برخی چیزها تنها لازم است به اندازه‌ی کافی خوب باشند.» «اگر هدف خیلی بالا را در نظر بگیری، به آن نمی‌رسی.» «لذت ناشی از انجام کار از نتیجه‌ی کار مهم‌تر است.» «همیشه مجبور نیستم تمام تلاشم را بکنم.»
majid EN
ما به دیگران آموزش می‌دهیم که چطور با ما رفتار کنند.
سید علی طبیبی
تلقین‌‌های اصلاحی «صداقت بیشتر اوقات، اما نه همیشه، بهترین روش است.» «چیزی به عنوان صداقت افراطی یا وسواسی وجود دارد.» «نوع نادرستی از صداقت می‌تواند مخرب باشد.» «صداقت محض به اندازه‌ی دروغگویی‌ وقیحانه بد است.» «هیچ کس نباید تمام زوایای خصوصی زندگی‌ام را بداند. من مستحق مقداری حریم خصوصی هستم!» «صداقتی که به دیگران آسیب بزند، فضیلت نیست.» باور مثبت مخالف این باور عشق بهترین روش است، نه صداقت مطلق.
سعید دونقطه دی
«نه» گفتن به اشخاصی که با آنان ارتباط صمیمانه دارید، مخرب است مگر اینکه دلیل خوبی داشته باشید. والدین اغلب با گفتن «نه» به بچه‌هایشان، بدترین اشتباه را مرتکب می‌شوند درحالی‌که جواب مثبت دادن یا حداقل گفتگو با کودک، به نفع همه است
Mohammd Zamani
«با دیگران منصفانه رفتار کن، اما بر این موضوع که آن‌ها نیز با تو منصفانه رفتار کنند، اصرار بورز.»
سید علی طبیبی
برای تغییر دادن زندگی‌ات، منتظر درک گذشته نمان، در زمان حال کاری بکن.
آدا کمالی
هرچه بایدها، بایست‌ها و الزام‌های بیشتری داشته باشیم، کمتر خوشحال خواهیم بود. بایدها، بایست‌‌ها و الزام‌ها، تفکر خشک و مطلق‌نگرانه‌ای را به وجود می‌آورند که فرصت گفتگو و مصالحه را کاهش می‌دهند. تحمیل بایدها، واکنش‌های دفاعی و پرخاشگرانه، و خشک مغزی به بار می‌آورد.
Elham
موضوع مهم و تکراری در سراسر این کتاب این است که روش‌های تنبیهی به ندرت سودمند است.
HSN KH
از «بایدها» اجتناب کن – انعطاف‌پذیری امکان شاد بودنت را افزایش می‌دهد.
Elham

حجم

۲۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۲۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان