دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد پرویز امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد اثر پرویز امینی

کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد

نویسنده:پرویز امینی
ویراستار:مهدی تقوی
انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد

کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد نوشتۀ پرویز امینی ویراستۀ مهدی تقوی است و نشر ساقی آن را منتشر کرده است. این کتاب در پنج فصل به تحلیل و تفسیر مسائل و حوادث انتخابات دهم پرداخته است. 

درباره کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد

 بی‌شک انتخابات دهم و حوادث بعد از آن را باید جزء مهم‌ترین مسائل سی ساله انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون دانست که در کنار درس‌ها و عبرت‌های فراوان، تصویر واقعی‌تری یا به اصطلاح «زیر پوستی‌تری» از جامعه ایران را بازتاب داد که می‌توان در پرتو شناخت این پدیده، تحلیل خود از واقعیت‌ها را به دست آورد. انتخابات به مثابه آیینه‌ای بود که آسیب‌ها و تهدیدها در کنار قوت‌ها و فرصت‌ها را شفاف کرد و چه بسا چیزهایی که نقطه قوت یا فرصت محسوب می‌شدند، در انتخابات دهم مشخص شد که از جنس آسیب و تهدیدند و در عین حال چیزهایی که آسیب و تهدید به شمار می‌رفتند، واقعیتی جز فرصت و نقطه قوت نبودند.

استفاده حداکثری از تجربه انتخابات دهم و حوادث بعد از آن بسته این است که تحلیل جامعی از آن در اختیار باشد و تا حد مقدور چهره‌های گوناگون این مسئله مورد توجه قرار گیرند. کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد درواقع تلاشی در این جهت است که این ایده را به واقعیت نزدیک نماید. در این کتاب تلاش بر این بوده است که عمده بحث‌های مربوط به مسائل انتخابات دهم و حوادث بعد از آن در پنج فصل اصلی تحلیل و تفسیر شوند. 

خواندن کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به تمامی افراد علاقه‌مند به جامعه‌شناسی و تاریخ پیشنهاد می‌شود. 

درباره پرویز امینی 

پرویز امینی از بنیانگذاران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بوده و پژوهشگر سیاسی و اجتماعی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است.

بخشی از کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد

«بحث شکاف‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث در جامعه‌شناسی خصوصا جامعه‌شناسی سیاسی است که در تبیین و توضیح واقعیت‌ها، پدیده‌ها و رخدادهای یک جامعه کاربرد زیادی دارد. شکاف‌های اجتماعی درواقع تعریف کننده «نقاط تفاوت و افتراق» افراد و گروه‌های گوناگون یک جامعه درباره «ارزش‌ها»، «ایدئولوژی‌ها»، «دیدگاه‌های سیاسی»، «خواسته‌ها و مطالبات» در اولویت، «طبقه اجتماعی» و جایگاهی که افراد در «قشربندی اجتماعی» دارند و... می‌باشد. روابط اجتماعی و تعامل بخش‌های گوناگون جامعه با یکدیگر، به میزان قابل‌توجهی براساس این شکاف‌ها تنظیم و تعریف می‌شود. هم‌خوانی‌ها در این متغیرهای اجتماعی، به همبستگی‌های نظری و عملی افراد و گروه‌ها و تفاوت‌ها و تمایزها، به انفکاک از یکدیگر و در شرایطی سخت‌تر به تعارض و حتی خصومت بین گروه‌ها منجر می‌شود.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان