دانلود و خرید کتاب جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی محمدصادق غلامی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی اثر محمدصادق غلامی نیا

کتاب جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی

کتاب «جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی» نوشتۀ محمدصادق غلامی نیا است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی

جرایمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتاد چند سالی است که به‌طورجدی موردتوجه جرم‌شناسان و حقوق‌دانان قرار گرفته است. باتوجه‌به پیشرفت علم و تکنولوژی، پیش‌بینی می‌شود که جرایم رایانه‌ای و یا سایبری روز‌به‌روز افزایش پیدا کند به همین دلیل آگاهی از این جرایم در دنیای امروز یک ضرورت است.

محمدصادق غلامی‌نیا در کتاب جرایم رایانه‌ای، ‌سایبری و فضای مجازی نخست به تعریف جرایم رایانه‌ای می‌پردازد. او تعاریف مختلفی از کارشناسان و صاحب‌نظران ارائه می‌کند و در نهایت تعریف کامل پذیرفته‌شدۀ گروه متخصصان Oecd در سال ۱۹۸۳ را می‌آورد: «هرگونه رفتار غیرعقلانی، غیراخلاقی یا غیرمجاز که مشتمل بر داده‌پردازی اتوماتیک یا انتقال داده‌ها باشد». پروفسور شیک یکی از حقوق‌دانان برجسـتۀ اتریشی هم جرم رایانه‌ای را این‌طور تعریف می‌کند که «جرم رایانه‌ای به هر عمل مجرمانه‌ای گفته می‌شود که در آن رایانه وسیله یا هدف ارتکاب جرم باشد».

محمدصادق غلامی‌نیا در کتاب جرایم رایانه‌ای، ‌سایبری و فضای مجازی تاریخچه‌ای از جرایم رایانه‌ای را هم ارائه می‌کند. او نسل‌های مختلف جرایم را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه در هر مرحله با افزایش و پیشرفت روزافزون رایانه‌ها در بخش‌های مختلف جامعه جرایم هم گسترش پیدا کرد. جرایم رایانه‌ای با سه نسل رو‌به‌رو شده است. دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و اویل دهۀ ۸۰ نسل اول بودند و جرم‌شناسان رایانه را یک ابزار جدید برای ارتکاب جرم‌های سنتی مثل کلاهبرداری و جعل می‌دانستند. نسل دوم یعنی دهۀ ۸۰ تا ۹۰ بحث محتوا و جرایم علیه داده‌ها مطرح شد و نسل سوم که با تغییر اساسی مواجه شد، فضای سایبری به وجود آمد و باعث پیدایش جرایم نوینی شد که چندین برابر گذشته بود. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تمامی جرایم را به‌تفصیل توضیح دهد به سؤالات و ابهامات در این حوزه پاسخ دهد.

خواندن کتاب جرایم رایانه‌ ای، ‌سایبری و فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های فناوری اطلاعات، کارشناسان، وکیلان و جرم‌شناسان حوزۀ جرایم رایانه‌ای و کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جرایم رایانه‌ ای، ‌سایبری و فضای مجازی

«اخیراً گروه‌های هکر با نام‌های Antiscc ،aninymous و LulzSec که در رسانه‌های کشور کره بسیار مشهور شده‌اند، صرف‌نظر از کشور، دولت‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان فعال هستند. باتوجه‌به ویژگی بدون مرز بودن جرایم اینترنتی اهمیت کمک‌ها و همکاری‌های بین‌المللی و همکاری در جهت رفع تهدیدهای سایبری و جرم روزبه‌روز در حال افزایش است. مسئله دیگر این است که اگر چه جرم سایبری جهانی محسوب می‌شوند اما محل جرم و کشور هدف حمله متفاوت است پس قانون ملی کدام کشور به‌عنوان کیفر برای تنبیه این‌گونه مجرمان باید به کار گرفته شود. این تحقیق ابتدا مفهوم ویژگی‌ها و روند بین‌المللی و عوامل اساسی جرایم اینترنتی را توضیح می‌دهد و سپس به سخت‌ترین نقطه در حل‌وفصل جرم جهانی سایبری، مشکلات مربوط به صلاحیت کیفری و یکی از معاهده‌های جرایم اینترنتی به نام پیمان بوداپست می‌پردازد و راه‌های مقابله با این مسائل را ارائه می‌دهد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۷۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان